Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!

HildeM

Recommended Posts

• Svar 171
  • Created
  • Siste svar
Sant, men jeg synes denne tok kaka. Her fikk de hele banen og opplegget på forhånd, og klarte ikke prestere bedre enn det de gjorde...

Det er underholdning, greit nok, men det får da være grenser for hvor lite man kan få til på en uke :P

Kanskje de skulle lært kontakt, innkalling, kontakt og andre grunnleggende ferdigheter aller først. De kan jo gå banen til krampa tar dem, når hunden ikke aner når det lønner seg å gå slik eller sånn. (Bortsett fra at det kanskje var litt skummelt å få et stativ over ryggen, uten at det hindret dem i å gå gjennom i stedenfor rundt. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
forrige "uke" var det agility..dvs de skal gå igjennom hinder.. denne "uken" skulle de gå forbi hinder..lett og omstille seg gett..

skjønner godt at folk griner litt sikkert ikke lett å være fra familien i flere uker..

Jeg bare føler på meg at du er en av deltakerene, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo så jeg holdt på å trille av konkuransen i dag, jeg. Så bare siste halvtimen så var kun det jeg fikk med meg. Men jeg liker faktisk at det blir mer wannaberealityunderholdningsshow - det er ikke et program for å lære seerne noe. Det er ren underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige "uke" var det agility..dvs de skal gå igjennom hinder.. denne "uken" skulle de gå forbi hinder..lett og omstille seg gett..

skjønner godt at folk griner litt sikkert ikke lett å være fra familien i flere uker..

Hun grein jo fordi hun skulle hjem! Da burde hun jo vært glad, da...

Nei er overhode ikke det..bare tenker litt lengre enn noen andre her.. Det gjelder bare å sette seg "litt" inn i programmet

Godt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det kan komme tårer jeg..

Hadde vel gått fire-fem uker der de har bodd sammen, fått nye venner, gått med kameraer oppi trynet nesten døgnet rundt, stresset med hundetreningen, savnet familie, fått kjeft fra trenerne, fått skryt fra trenerne.. Det er så mye opp og ned, frem og tilbake, at man lett kan bli følsom. Og i det øyeblikket da alle ser på deg, og du får beskjed om at nå skal du hjem, så blir du lett overveldet.

Grei episode, grei underholdning :P

Men de kunne gjerne gjort som ekstrem oppussing, delt showet i to, en med underholdningsdelen nå, og en der man viser treningen og jobbingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet Svein Tore.

Bra å diskutere..men å klage på at folk gråter litt..hmm..merkelig. Syns nesten alle i Farmen og Robinson og div andre realetyshow så er det tårer på slutten..merkelig om det ikke skulle være det her og..man kan jo stille ho dama spørsmål som gikk ut på tirsdag på Tv2 hjemmeside..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet Svein Tore.

Bra å diskutere..men å klage på at folk gråter litt..hmm..merkelig. Syns nesten alle i Farmen og Robinson og div andre realetyshow så er det tårer på slutten..merkelig om det ikke skulle være det her og..man kan jo stille ho dama spørsmål som gikk ut på tirsdag på Tv2 hjemmeside..

Klager ikke. Programmet er jo egentlig revnende likegyldig. Men sånn sett i sammenheng med det andre skribenter her inne reagerte på, syns jeg at det var litt snålt at hun gråt. Hunden hennes var ikke værre eller bedre enn de andre. Ikke hun heller. Det er jo bare et underholdningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Kåre Konradsen er en merkelig person. Han er 43 år og har altså over 30(!) år med hundeerfaring. I tillegg driver han altså oppdrett. På TV virker han jo ekstremt negativ og daff. Ja faktisk virker det nesten uforståelig at han orka å melde seg på Hundeskolen.

Jeg lurer virkelig på om Kåre rett og slett spiller, men førstepremien er litt hundefor og en liten feriereise så man kan da ikke ha så sterkt ønske om å vinne?

CVen til Kåre og slik han blir fremstilt på TV er rett og slett veldig merkelig. Jeg trodde først at alle deltagerne igrunn var helt ferske, men det er jo tydeligvis helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den ene deltageren litt..det den person sier er at ingen viste hva de gikk til..de søkte fordi de kanskje kunne lære litt mer om hund.. og så på det som en utfordring.. Jeg trur de fleste deltagerene viste at de la hodet sitt på huggesabben..ihvertfall sånn folk snakker her inne..og på div andre forum

At Kåre kan hund er vel ingen hemmlighet..men selv om man kan hund (ihvertfall sin rase)er man ikke ekspert i alle grener fordet..Kan du agility,er det ikke sikker man kan spor feks..

Klager ikke. Programmet er jo egentlig revnende likegyldig. Men sånn sett i sammenheng med det andre skribenter her inne reagerte på, syns jeg at det var litt snålt at hun gråt. Hunden hennes var ikke værre eller bedre enn de andre. Ikke hun heller. Det er jo bare et underholdningsprogram.

Om programmet hadde vært revnede likegyldig hadde vel ikke du satt her og diskutert..hehehe

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den ene deltageren litt..det den person sier er at ingen viste hva de gikk til..de søkte fordi de kanskje kunne lære litt mer om hund.. og så på det som en utfordring.. Jeg trur de fleste deltagerene viste at de la hodet sitt på huggesabben..ihvertfall sånn folk snakker her inne..og på div andre forum

At Kåre kan hund er vel ingen hemmlighet..men selv om man kan hund (ihvertfall sin rase)er man ikke ekspert i alle grener fordet..Kan du agility,er det ikke sikker man kan spor feks..

Greit nok, kanskje visste de ikke hva de gikk til, men når man melder seg på et hundeprogram kan man ikke forvente at man skal sitte i stua og spille ludo med bikkja si hele dagen uansett hvilken rase man har... Det kan godt hende Kåre kan mye om hunder, men han trenger vel ikke å være så negativ av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig interessert, da. Hva kan Kåre? :unsure:

Om programmet hadde vært revnede likegyldig hadde vel ikke du satt her og diskutert..hehehe

Du sier noe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det var noe merkelig at hun dama begynte å gråte, sikkert rart å måtte dra fra de hun har vært sammen med så lenge i tillegg er hun jo sikkert veldig glad for å dra hjem til barna.

Syns Kåre og Bergis var flinke på eksamen i går ^_^ Og fortjente sløyfa da! ^_^

Ellers; greit at det er klippet og limt, men jeg får boxermannen mer og mer opp i halsen. Skryte skryte, jeg er flinkest...

Synst han med Fiona begynner å bli vel verdensmester. Så han gjør meg rett og slett kvalm.

Han hakker på kåre men ikke noe bedre selv.

Signerer disse to, jeg blir helt kvalm av den mannen..

Gleder meg forresten til neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig godt forestille meg at kåre er en flink mann med hunder. En veldig god venninde av meg var også med på showet og jeg må si at ingenting av det hvordan hun ble fremmstilt var riktig. Jeg kjente henne nesten ikke igjen i måten hun ble fremmstilt på. Og alle som har klaget over hvor jålete hun er og slikt stemmer jo aldeles ikke i det i hele tatt. Så at kåre og han med bokseren blir fremmstilt anderledes enn de er i virkeligheten kan jeg godt tenke meg. Alt blir klippet og limt slik at de får frem faste karakterer. Jeg er blitt kjent med en god del av de deltagerne gjennom min venninde og alle har jeg inntrykk av er dyktige hundemennesker. Hun med nuffen er veldig aktiv i utstilling miljøet mener huske at han kanskje også er champion alerede (usikker) bergis er aktiv han med bokseren er aktiv osv osv. Min venninde er veldig aktiv så bare fordi man blir vist på en måte på tven betyr ikke at man er sånn i real life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett programmet i går... Og nå har jeg lest gjennom innleggene her så godt jeg kan, men ser ikke noe sted hvem som gikk ut?? Bare at det var en dame. Mulig jeg ikke har lest godt nok altså...

Damen med Tycon (newfoundlanderen) :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det har jeg ikke tenkt på, men jeg tror du har rett i at folk har blitt skjøre etter noen tiår med kontorarbeid. Hundene Bamse og Bob ble dømt til døden for å ha hoppet opp på folk og laget risp med en klo. Luna og Luk lagde blåmerker, Luk er avlivet og eier til Luna kjemper videre for henne, saken skal til lagmannsretten etter dom i tingretten hvor Luna ble dømt til avliving etter et lite blåmerke oppdaget to dager etter Luna var i nærheten av mannen. Folk har blitt pyser og hundene avlives av dem som skal forvalte loven men selv bryter den for å tilfredsstille anmelder, med en dose maktmisbruk inkludert i avgjørelsene. Hunder har lite rettsvern og når det lille som er blir oversett er det farlig å være hundeeier, det koster flere hundre tusen kroner å føre en sak gjennom rettssystemet og utfallet er mer som russisk rulett enn at man er sikret en riktig dom basert på det som virkelig skjedde.
    • En skulle tro det ville være nødvendig at hunden påførte en faktisk skade langt verre enn et blåmerke for å bli begjært avlivet. Det burde holde med en bot til hundeeier for å ikke ha kontroll på den.  Spesielt når det kommer til "bitt" er det for lav terskel. Et "bitt" er jo ikke et bitt. En hund kan klype med kontrollert styrke som et avstandsskapende signal uten å å påføre skader. Det tilsvarer å dytte bort en innpåsliten person som ikke respekterer verbal kommunikasjon om intimsoner. Hunden har ikke hender og bruker munnen istedenfor. Midlertidige fordypninger i huden og eventuelt bloduttredelser ved skjøre blodkar etter ett sånt klyp er ikke for skade å regne i mine øyne. Hvor skjøre har folk blitt? Noen tiår med kontorarbeid og folk synes et udramatisk blåmerke er en skade? Rifter i klær fra å ha hoppet opp for å hilse? Bot og erstatning.  Å avlive en hund for sånne småting er som å gi mennesker 21 år for en bitchslap. Hunder er en så integrert del av kulturen vår at hunders kroppsspråk og adferd er naturlig å legge inn i læreplanen i grunnskolen, så tidlig som mulig. Hvorfor lærer ikke barn hundens språk og adferd på skolen? ..så har de det med seg i voksenlivet og slipper være hysterisk redde.   
    • When Dickhead Awakes  Kapittel 1 Planen var å vente til milepælen 'løfter beinet for å tisse' før neste entry. En annen milepæl fikk æren av å utløse trangen til terapeutisk hamring på tastaturet istedenfor. Sir Edeward har blitt mer og mer Eddie lately. Han enten hører ikke, eller later som han ikke hører, eller gjør et poeng av å ignorere. At hunder bare er distre og ikke også med overlegg tester grenser i puberteten er en myte. Han er distre, no doubt, men han tester også alle grenser han kjenner for tiden. Dette har pågått en stund og er ingen overraskelse. Hva som kom mer uforutsett, på tross av samme erfaring fra tidligere hund, var at han plutselig tisset inne, to dager på rad. Rager 76 cm på manken og veier over 40 kg nå. Dette er i en helt annen liga enn valp som tisser inne.  Første tilfellet skjedde i går. Uheldig sammentreff mellom et massivt politioppbud utenfor pga en nabos mystiske og bekymringsverdige forsvinning, og Edes wake from sleep og potty time. Ikke en passende situasjon å ta ham med ut i, men må man så må man.  Mens jeg tar på ham selen og han er supergira på å ut for å inspisere den uventede og uvanlige situasjonen han hører på utsiden, med banking og rop og prat i en emosjonell tone som ikke helt stemmer med de menneskelige interaksjonene han kjenner fra før, så velger han å bare tisse rett på gulvet ^^ Antakelig en kombinasjon av å ikke ha lyst til å sette seg ned sårbar og tisse foran masse fremmede i en sånn stemning, og en helmax plan om å ha gjort unna det ærendet der først, så han var klar til enhver action som potensielt kunne skje utenfor den døren.  Det å miste turen ut fordi han fjernet motivet, medførte emo og pønkråkk vokal sutring, langt fra den myke Eddie Vedder vokalen jeg håper han modner til med tiden.  Så skjedde det igjen i dag. Han så utover territoriet sitt gjennom vinduet, og markerte det på sengen inne -_- Mens vaskemaskinen går for fullt, og jeg er takknemlig for at den finnes og virker, så trøster jeg meg med at dette er en fase. Pubertal tissing inne har skjedd før, og det gikk fort over igjen.  Om naboen blir funnet, og i hvilken tilstand, det er en større bekymring. 
    • Kan jeg spørre hvilken medisin hun gikk på? Har selv en hund på 3 år som allerede har fått påvist alvorlig grad av HD. Gått fast på Previcox hittil, men synes virkningen kan diskuteres. Ønsker gjerne innspill på smertestillende - ev injeksjonsbehandlinger som gir tilstrekkelig med lindring uten noe særlig bivirkninger. Vet en del av smertestillende som blir forskrevet i behandling HD og artrose blant annet er  NSAIDS som igjen gir ofte belastning på lever, og nyre over tid. Synes det er vanskelig å finne rette behandlingen da hunden er relativt ung.
    • Du kan nok ta det helt med ro ang. rosa nese.  Jeg har hatt flere valper med rosa nese og de har blitt fullpigmentert fram mot leveringstid, noen litt senere, men sorte har de blitt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...