Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!


HildeM

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Created
  • Siste svar
Sant, men jeg synes denne tok kaka. Her fikk de hele banen og opplegget på forhånd, og klarte ikke prestere bedre enn det de gjorde...

Det er underholdning, greit nok, men det får da være grenser for hvor lite man kan få til på en uke :P

Kanskje de skulle lært kontakt, innkalling, kontakt og andre grunnleggende ferdigheter aller først. De kan jo gå banen til krampa tar dem, når hunden ikke aner når det lønner seg å gå slik eller sånn. (Bortsett fra at det kanskje var litt skummelt å få et stativ over ryggen, uten at det hindret dem i å gå gjennom i stedenfor rundt. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
forrige "uke" var det agility..dvs de skal gå igjennom hinder.. denne "uken" skulle de gå forbi hinder..lett og omstille seg gett..

skjønner godt at folk griner litt sikkert ikke lett å være fra familien i flere uker..

Jeg bare føler på meg at du er en av deltakerene, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo så jeg holdt på å trille av konkuransen i dag, jeg. Så bare siste halvtimen så var kun det jeg fikk med meg. Men jeg liker faktisk at det blir mer wannaberealityunderholdningsshow - det er ikke et program for å lære seerne noe. Det er ren underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige "uke" var det agility..dvs de skal gå igjennom hinder.. denne "uken" skulle de gå forbi hinder..lett og omstille seg gett..

skjønner godt at folk griner litt sikkert ikke lett å være fra familien i flere uker..

Hun grein jo fordi hun skulle hjem! Da burde hun jo vært glad, da...

Nei er overhode ikke det..bare tenker litt lengre enn noen andre her.. Det gjelder bare å sette seg "litt" inn i programmet

Godt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det kan komme tårer jeg..

Hadde vel gått fire-fem uker der de har bodd sammen, fått nye venner, gått med kameraer oppi trynet nesten døgnet rundt, stresset med hundetreningen, savnet familie, fått kjeft fra trenerne, fått skryt fra trenerne.. Det er så mye opp og ned, frem og tilbake, at man lett kan bli følsom. Og i det øyeblikket da alle ser på deg, og du får beskjed om at nå skal du hjem, så blir du lett overveldet.

Grei episode, grei underholdning :P

Men de kunne gjerne gjort som ekstrem oppussing, delt showet i to, en med underholdningsdelen nå, og en der man viser treningen og jobbingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet Svein Tore.

Bra å diskutere..men å klage på at folk gråter litt..hmm..merkelig. Syns nesten alle i Farmen og Robinson og div andre realetyshow så er det tårer på slutten..merkelig om det ikke skulle være det her og..man kan jo stille ho dama spørsmål som gikk ut på tirsdag på Tv2 hjemmeside..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet Svein Tore.

Bra å diskutere..men å klage på at folk gråter litt..hmm..merkelig. Syns nesten alle i Farmen og Robinson og div andre realetyshow så er det tårer på slutten..merkelig om det ikke skulle være det her og..man kan jo stille ho dama spørsmål som gikk ut på tirsdag på Tv2 hjemmeside..

Klager ikke. Programmet er jo egentlig revnende likegyldig. Men sånn sett i sammenheng med det andre skribenter her inne reagerte på, syns jeg at det var litt snålt at hun gråt. Hunden hennes var ikke værre eller bedre enn de andre. Ikke hun heller. Det er jo bare et underholdningsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Kåre Konradsen er en merkelig person. Han er 43 år og har altså over 30(!) år med hundeerfaring. I tillegg driver han altså oppdrett. På TV virker han jo ekstremt negativ og daff. Ja faktisk virker det nesten uforståelig at han orka å melde seg på Hundeskolen.

Jeg lurer virkelig på om Kåre rett og slett spiller, men førstepremien er litt hundefor og en liten feriereise så man kan da ikke ha så sterkt ønske om å vinne?

CVen til Kåre og slik han blir fremstilt på TV er rett og slett veldig merkelig. Jeg trodde først at alle deltagerne igrunn var helt ferske, men det er jo tydeligvis helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den ene deltageren litt..det den person sier er at ingen viste hva de gikk til..de søkte fordi de kanskje kunne lære litt mer om hund.. og så på det som en utfordring.. Jeg trur de fleste deltagerene viste at de la hodet sitt på huggesabben..ihvertfall sånn folk snakker her inne..og på div andre forum

At Kåre kan hund er vel ingen hemmlighet..men selv om man kan hund (ihvertfall sin rase)er man ikke ekspert i alle grener fordet..Kan du agility,er det ikke sikker man kan spor feks..

Klager ikke. Programmet er jo egentlig revnende likegyldig. Men sånn sett i sammenheng med det andre skribenter her inne reagerte på, syns jeg at det var litt snålt at hun gråt. Hunden hennes var ikke værre eller bedre enn de andre. Ikke hun heller. Det er jo bare et underholdningsprogram.

Om programmet hadde vært revnede likegyldig hadde vel ikke du satt her og diskutert..hehehe

Dobbeltpost mod. Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den ene deltageren litt..det den person sier er at ingen viste hva de gikk til..de søkte fordi de kanskje kunne lære litt mer om hund.. og så på det som en utfordring.. Jeg trur de fleste deltagerene viste at de la hodet sitt på huggesabben..ihvertfall sånn folk snakker her inne..og på div andre forum

At Kåre kan hund er vel ingen hemmlighet..men selv om man kan hund (ihvertfall sin rase)er man ikke ekspert i alle grener fordet..Kan du agility,er det ikke sikker man kan spor feks..

Greit nok, kanskje visste de ikke hva de gikk til, men når man melder seg på et hundeprogram kan man ikke forvente at man skal sitte i stua og spille ludo med bikkja si hele dagen uansett hvilken rase man har... Det kan godt hende Kåre kan mye om hunder, men han trenger vel ikke å være så negativ av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner den ene deltageren litt..det den person sier er at ingen viste hva de gikk til..de søkte fordi de kanskje kunne lære litt mer om hund.. og så på det som en utfordring.. Jeg trur de fleste deltagerene viste at de la hodet sitt på huggesabben..ihvertfall sånn folk snakker her inne..og på div andre forum

At Kåre kan hund er vel ingen hemmlighet..men selv om man kan hund (ihvertfall sin rase)er man ikke ekspert i alle grener fordet..Kan du agility,er det ikke sikker man kan spor feks..

Nå ble jeg veldig interessert, da. Hva kan Kåre? :unsure:

Om programmet hadde vært revnede likegyldig hadde vel ikke du satt her og diskutert..hehehe

Du sier noe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det var noe merkelig at hun dama begynte å gråte, sikkert rart å måtte dra fra de hun har vært sammen med så lenge i tillegg er hun jo sikkert veldig glad for å dra hjem til barna.

Syns Kåre og Bergis var flinke på eksamen i går ^_^ Og fortjente sløyfa da! ^_^

Ellers; greit at det er klippet og limt, men jeg får boxermannen mer og mer opp i halsen. Skryte skryte, jeg er flinkest...

Synst han med Fiona begynner å bli vel verdensmester. Så han gjør meg rett og slett kvalm.

Han hakker på kåre men ikke noe bedre selv.

Signerer disse to, jeg blir helt kvalm av den mannen..

Gleder meg forresten til neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig godt forestille meg at kåre er en flink mann med hunder. En veldig god venninde av meg var også med på showet og jeg må si at ingenting av det hvordan hun ble fremmstilt var riktig. Jeg kjente henne nesten ikke igjen i måten hun ble fremmstilt på. Og alle som har klaget over hvor jålete hun er og slikt stemmer jo aldeles ikke i det i hele tatt. Så at kåre og han med bokseren blir fremmstilt anderledes enn de er i virkeligheten kan jeg godt tenke meg. Alt blir klippet og limt slik at de får frem faste karakterer. Jeg er blitt kjent med en god del av de deltagerne gjennom min venninde og alle har jeg inntrykk av er dyktige hundemennesker. Hun med nuffen er veldig aktiv i utstilling miljøet mener huske at han kanskje også er champion alerede (usikker) bergis er aktiv han med bokseren er aktiv osv osv. Min venninde er veldig aktiv så bare fordi man blir vist på en måte på tven betyr ikke at man er sånn i real life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett programmet i går... Og nå har jeg lest gjennom innleggene her så godt jeg kan, men ser ikke noe sted hvem som gikk ut?? Bare at det var en dame. Mulig jeg ikke har lest godt nok altså...

Damen med Tycon (newfoundlanderen) :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...