Gå til innhold
Hundesonen.no

Kompaktkamera

Guest Snusmumrikk
 Share

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Hei!

Nå har det vært mange sånne hvilket kamera-diskusjoner, men de fleste dreier seg om speilreflekskameraer så jeg prøver meg forde.

Jeg har et veldig bra kamera, et canon S3IS, som jeg er veldig fornøyd med. Problemet er bare at det er litt for stort til at jeg gidder å ta det med meg over alt og jeg er veldig glad i det, så jeg er ofte redd for at det skal gå istykker på fest og sånt. Derfor ønsker jeg meg et lite kompaktkamera (om bankkontoen min ønsker seg det samme er en annen sak).

Jeg har titta litt rundt, men finner alltid noen negativt ved aller kameraer. Kravene mine er:

- At det skal være lite og solid (i den grad et kamera er solid). Kameraet vil være med i de fleste temeraturer og værforhold, men jeg kan å ta (så godt som mulig) vare på et kamera, så vi snakker ikke frøken slepphendt.

- At det skal ta bra bilder i de fleste situasjoner (jada, håpløst krav og det kommer ann på fotograften)

- At det ikke blir mye støy selv om det ikke er strålende sol ute <_<

- At det er enkelt og kjapt å bruke. Bør være en del innstillingsmuligheter, men for de mere avanserte utfoldelsene har jeg canon-kameraet mitt.

- Vil bli brukt til å ta bilder innendørs i dårlig belysning, portretter og mer type naturbilder

Rett og slett et lite, greit, alloroundkamera som tåler litt.

Jeg har ikke kommet så langt i utsorteringa enda, og håper dere kan komme med noen tips både med tanke på de jeg har sett på og andre.

Canon digitak ixus 70

Fujifilm finepix f50fd

Olympus mju830

Jeg hadde en gang et av de aller første mju-kameraene som jeg ikke var særlig fornøyd med, så jeg er veldig skeptisk til dette. Det jeg ikke var fornøyd med med det gamle kameraet var at det var mye støy og dårlige bilder med en gange det ikke var maksimalt bra belysning og at det var veldig treigt. Tok lang tid fra jeg trykka ned knappen til bildet ble tatt. Noen som vet om dette har bedra seg med de nyere modellene? Jeg liker veldig godt at det er 5 x optisk zoom istedenfor de vanelige 3.

Dette er de jeg har funnet sånn i første omgang. Jeg skal lete frem flere kameraer til vurdering, så jeg kan sikkert legge dem til her etter hvert.

Håper noen har noen tips og erfaringer med kampaktkameraer også som de vil dele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...