Gå til innhold
Hundesonen.no

Rød og mistet hår på snuten


Papillon

Recommended Posts

Hei!

Først i det siste her har Frøken (10 mnd) mistet litt pels ved snuten. Det er liksom bare noen få hårstrå som stikker opp.. Huden der (og litt oppover til øynene) er litt rødaktig også. Men idag har hun også mistet litt pels ved det ene øyet! Liksom en ganske liten hårløs flekk. Ser ut som hun har veldig irritert hud der.

Skal til dyrlegen med henne til uka. Pappa synes jeg overreagerer veldig, men nåde han om han ikke kjører sier jeg! Vil gjerne bli kvitt det. Men hva kan det være? Forallergi? Hun byttet til voksenfor på Proplan for en stund siden.

Vi bor så og si i skogen og det er endel rev her. Kan det være reveskabb? Har lest meg til at hunden bare trenger å være på stedet reven har vært for at det skal skje smitte..

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør til veterinær. Dette kan være alt fra allergi, parasitter til eksem... Det kan også være umulig å finne en diagnose på, men som sagt, hunden må sjekkes.

Jeg har hatt en hund som mistet mye pels, var rødflammet i huden og flasset. Vi fikk aldri noen diagnose, men ble satt på medisiner for å bruke "elimineringsmetoden"... Vel, den funket ikke særlig bra. Hunden ble satt på div. medisiner som gav bådet bivirkninger, og var dyre for min lommebok. Så be om en skikkelig sjekk med blodprøver og det hele. Det koster litt, men er langt bedre enn å måtte komme igjen etter to uker for å se om resepten virket... Forsikring er veldig greit å ha når man må gå i gang med utredning. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Måtte bare si at vi har vært hos dyrlegen. Det var øyenbetennelse, så vi fikk øyendråper som hun skal få 3 ganger om dagen (den vesken hadde rent ned så hårsekkene hadde falt av) og så kjøpte vi et sånt middel som forhåpentligvis skal gjøre pelsen hvit igjen.. :P

Det var ikke reveskabb eller parasitter værtfal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...