Gå til innhold
Hundesonen.no

Lurer på langhåret hamster.


MinnieMus

Recommended Posts

Nå har jeg passet en liten hamstergutt siden sist fredag. Han heter Fred og er hos meg mens familien er på ferie. Lille Fred og nevøen min ble gode venner i går kveld når nevøen min var på besøk. Fred fikk også reist litt med duplotogsettet som nevøen min hadde ute på gulvet. :)

Andreas var så flink til å være forsiktig med Fred så han ikke skulle være redd eller få vondt noe sted. De var kjempesøte sammen. Nå er Fred begynt å våkne inne i buret sitt igjen, og jeg lurer på om han ikke skal få komme ut i løpeball på gulvet i kveld. :rolleyes:

Det er så koselig med lille Fred her, så nå tenker jeg seriøst på å skaffe meg en hamster selv igjen. Jeg har hatt to stykker før, men har valgt å ikke ha noen på en lang stund etter at den siste hamsteren jeg hadde brakk benet og måtte avlives. :)

Det kan hende det dukker opp en liten hamster her om en stund :)

Jeg ønsker helst en beige, langhåret hamster.

Noen som kjenner til oppdrettere rundt Oslo som jeg eventuellt kunne kontakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Johanna skal omplassere noen av hamsterene sine .

Alle er fra oppdrettere.

Jeg vil spesielt anbefale jerika pga at hun er fra mitt oppdrett og hun er utrolig tam og har friske gener.

Men hun er viltfarget banded med verdens bløteste pels akkurat som moren :-D

Men hvis du virkelig ønsker deg hamster så burde du ta hensyn til gemytt og helse foran farge og pels.

Her er siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanna skal omplassere noen av hamsterene sine .

Alle er fra oppdrettere.

Jeg vil spesielt anbefale jerika pga at hun er fra mitt oppdrett og hun er utrolig tam og har friske gener.

Hei :P

Har nå vært inne og sett på bilde, men du skriver at Jerika er for gammel til å få kull.

Det får meg til å tenke meg om, for jeg ønsker en ung hamster som kan bli hos meg lenge :P

Fint at du gir råd i forhold til rase.

Er det noe med gemytt eller helsesvakheter som tilsier at jeg bør velge en annen rase enn langhåret, beige?

Den første hamsteren jeg så bilde av i en hamsterbok da jeg var liten var en slik fluffy, beige hamster. Kanskje det er derfor jeg ønsker meg en sånn?

Har hatt to hamstere før. Den første var en grå, langhåret krabat som kjæresten min skjemte bort med hamstergodterier når jeg ikke var hjemme :P

Den andre var en vinterhvit dverghamster som desverre brakk foten i et habitrailhjul :whistle: .

Etter den ulykken har jeg ikke hatt hamster på en stund. Men buret, utstyret og sagflisen står i boden og venter på at den rette hamsteren skal dukke opp :P

PS Har hivi ut habitrailhjulet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei igjen.

Det har gått en stund siden sist, men nå har jeg fått hjem en liten pelsete fyr som jeg håper vil bli gode venner med meg :icon_redface:

Han kom i går og er så ny i huset ennå at han får være helt i fred, før jeg prøver å bli bedre kjent med ham.

Han er fortsatt veldig ung, så han er nokså liten. Han har kort, blond pels med hvitt rundt magen, brunrøde øyne og ganske store hudfargede ører. Virker veldig søt og vennlig.

Så jo etter en med lang pels, men så kom jeg til en dyrebutikk som hadde Lars og da ble det han :rolleyes:

Han har tatt opp bolig i ytterst i et av rørene som går ut fra buret, men kommer fram til åpningen og snuser når han hører lyder. Har latt han snuse på meg der og gitt noen rosiner.

I hele natt var han aktiv i buret med å lagre mat i enden på de forskjellige rørene og hamsterhusene. Han har markert med lukten sin og jogget i løpehjulet. Så så langt virker dette veldig lovende :D

Nå ligger han ytterst i røret sitt og sover.

Jeg vurderer sterkt å gå på nett og bestille en sånn habitrail "ovo-den"- et lite grønt kuleformet rom- til å koble til der han liker å sove. Så han får et lite "hus" i enden der. Men jeg er litt usikker på om ovo-den vil passe til røret...

Har lest på nettet at det skal gå, men man vet jo aldri når man ikke kan se varen før den kommer i posten.

Tror det ville bli fint for han å få en slik ovo-den spesiellt til han blir litt større enn han er nå. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk for tipset om Eldepryl, vi prøver det fra i dag av og krysser fingrene for at det hjelper... 
    • For nye kunder hos zooplus kan du få 10% rabatt på alt ved koden: NPZ9-Z5M5-SYCQ-YBPT-59J eller ved å bruke linken: https://www.zooplus.no/invitations/EEYnjDE0
    • Takk for en flott tilbakemelding! Jeg er helt enig med deg. Jeg prøver virkelig å oppdra hunden min med klare grenser, og jeg har sett hvordan det gir resultater. Det kan absolutt være utfordrende med nye miljøer, spesielt med flere mennesker og distraksjoner. Jeg har prøvd å forklare familien min viktigheten av å være konsekvent, og de begynner å forstå at det ikke bare handler om å være streng, men om å gi hunden min trygghet gjennom rutiner. Ro-trening og pauser har også hjulpet mye når situasjonene blir for overveldende. Gradvis tilvenning er definitivt veien å gå!
    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...