Gå til innhold
Hundesonen.no

hundeklær


miss mini blue dior

Recommended Posts

Søt er det jo ;) .. Men synes kun at dem skal kles på når de MÅ. Altså at det er så kaldt ute at det blir ubehagelig for dem. Klærne må også være gode å gå i.. Ellers så er det ganske greit egentlig ;) ... Hunden blir jo vandt til klær etterhvert, selv om dem kanskje ikke synes det er noe spesielt kult i starten.

Men i grunnen så skal ikke hunder gå i klær.. Så lenge det ikke vipper over i en "motesak" slik at hundene går med søte plagg hver eneste dag, sitter i vesker og får ikke være "hund". Da har man gått over grensa..

Som sakt så synes jeg at klærna burde være gode å gå i ja :blink:. Og helst bare brukes når det er kaldt og surt ute..

EDIT:

- Men en gang i blant, så skader det jo ikke å kle opp bikkja litt ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ttrekker innlegget tilbake.. Vil ikke starte noe her :yawn:

EDIT:

Sorry, mente ikke å skrive det innlegget egentlig :D .... Jeg leste feil og såg det som om at var flere som sa det samme.. Så leste jeg det en gang til etter at jeg hadde skrive innlegget mitt.. Og dette er ikke for å snakke meg bort fra det jeg skrev... Visste ikke at folk hadde sett innlegget mitt en gang, siden jeg skifta det så fort :o

kort sakt: Jeg tenkte meg ikke om, og beklager på det dypeste. :o ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars... Hvorfor skal dere alltid "hakke" på nykommere.. Jeg visste ikke om den dere søkegreia før leeenge etterpå.. :yawn: .

Jeg hakker da vel ikke! Da hadde jeg brukt en sånn: :D og sagt "du din dumming, bruk søkemotoren!"

Jeg har bare lite å gjøre.. :o

(eller så skulle jeg vel helst ha gjort noe annet enn å sitte her og fjase, som fx å lest til eksamen..) :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og fikk sånn slengt etter meg når eg var heelt ny her også... er vel sånn vi nybegynner må igjennom..

men over til det du spør om...

ja det er søtt når de har klær på, men er det riktig? nei.

visst de trenger det, så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke hundeklær er så ikke som alle skal frem til.. Om hunden trenger det, eller liker å gå med det, så er det ikke noe problem. Men jeg må si at jeg ikke helt skjønner de som kler på hunder med lang pels, med mindre det er for å forhindre å få en klissvåt hund inn i stuen når turen er ferdig.

det viktigste med klærene er at de er behagelige for hunden, at de varmer eller kjøler, og at de ikke hindrer bevegeligheten.. Om de er det, er det egentlig revnende likegyldig for meg om det er rosa klær med bling-bling eller en hullete ullgenser..

Min hund har på klær innimellom, om det er kaldt ute.. Den har kort pels og ikke pels på magen. Men de tåler mye de uten pels også, så om det er opphold, sol og ikke særlig mye vind, så tror jeg det skal veldig kaldt vær til for at noen hunder skal fryse i det hele tatt.

EDIT: av og til har hun også på genser inne.. Plages ikke av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på hunder. Jeg ville aldri ha kledd en hund som hater det.

Prada driter i om hun har klær på seg, så av og til har hun på seg en genser.

Har kjøpt nissejakke, og nisseskjerf som hun skal han år hun går julebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om en hund har lang eller mye pels, så betyr det ikke at pelsen holder så sinnsykt godt på varmen. :lol:

Jeg bruker en oppklippet ullsokk på hunden min og et fleeceforet vanntett dekken over der igjen på min hund. Er det mildt ute (dvs. over 2 minus) får hun gå ut med bare dekkenet på. Men blåser det og er skikkelig dårlig nordnorsk drittvær, ja da trør jeg på henne det som må trøes på for at vi skal få gå oss en ordentlig tur på minst en time. Det trenger vi begge to, selv om det kanskje er jeg som må mest av og til.... :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at vis det bare er fordi at du holder moten også må hunden det også så er det dyreplageri eller vis hunden bare går med det fordi det er fint.. :rolleyes:

Selv kler jeg på hunden min regnfrakk når det er på sitt værste og når jeg skal lang tur. Hun syns ikke det er noe stas men skjønner når hun kommer inn igjen at hun faktisk ikke ble så våt siden hun gikk med frakk. Hun fryser nemlig når hun går ute lenge uten frakk i regn. Når jeg skal gå lang tur i snø så går hun også med frakk.

Noen syns det er gale vis det er bling bling osv på klærne til hunder, det syns ikke jeg. Så lenge hunden trenger klærene pga noe så er det ikke farlig om hunden har noe som du syns er fint også. Selv har jeg bare et svart med rødt for inni, men kunne godt tenkt meg et flis dekken til å bruke i stallen når det kalt til henne eller når det snør som ser litt fansy ut.. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har små hunder og trenger ullgenser til sine hunder, så strikker denne damen kjempe fine varme grensre, i god kvalitet: Bente Genser, HotDogz

Jeg har bestillt sånn til Milli nå i ensfarget brun, det er fin til rød pels syns jeg:) Koster ikke mye, og man får genser som er strikket etter mål, og derfor passer perfekt (om du har klart å måle hunden din rett da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som har små hunder og trenger ullgenser til sine hunder, så strikker denne damen kjempe fine varme grensre, i god kvalitet: Bente Genser, HotDogz

Jeg har bestillt sånn til Milli nå i ensfarget brun, det er fin til rød pels syns jeg:) Koster ikke mye, og man får genser som er strikket etter mål, og derfor passer perfekt (om du har klart å måle hunden din rett da).

Har hatt lyst på strikkegenser før men med en hund som har lett for å få elektrisk pels så tror jeg ikke helt at det går så bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en mellomstor blandinghund i går, med genser !

Fikk litt sjokk egentlig. Det er kaldt, men ikke iskaldt. Tror det var mere for syns skyld?

Å kle på hunden med søte klær er jo søtt/kult for syns skyld en gang i ny og ne! MEN når man bruker det på hunden sin hver dag, og går tur med det så blir det for dumt.

Skal ikke snakke så mye jeg da.. har lyst til å strikke et rødt skjerf til hunden min... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok sjekk denne da :

Bilde011.jpg

Hunden min har plenty pels så han slipper å bruke den ( det er ihvertfall ikke så kaldt ennå), synes den er morsom jeg da og er strikket av bestemor til samboer. Hunden har brukt den 3 ganger så jeg kunne ta bilder av han. Men ute tør jeg faktisk ikke bruke den, blir jo sannsynligvis ledd av og mobbet om vi går på bygda med den der. Ogsåklart han trenger den ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er helt i orden så lenge vær (eller sykdom) tilsier det, og hvis det er funksjonelt. Og da henger jeg meg på noe som også har blitt sagt her inne; når det fra før er funksjonelt og nyttig gjør det ingenting om det også er fint å se på. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbe (cavalier) som jeg hadde før ble hel barbert og frøs da veldig fort om vinteren. Han hadde ett par gensere, men brukte mest dekken. Han kledde jeg på i kulda fordi han trengte det, men det kunne aldri falle meg inn å putte klær på belgerene mine de har liksom nok pels de... :D

Funksjonelle klær er ok synes jeg hvis hunden trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...