Gå til innhold
Hundesonen.no

Amstaff som klatrer i trær :)

chaos

Recommended Posts

Timon er en gutt eller rettere sagt en mann på 5 år, han eies av en kamerat som har brukt utrolig mye tid på han

Den er rett og slett knall og har en riktig så spesiell hobby

Filmer som han har lagt ut på youtube og div andre sider :

Det er enda bedre og se det Live, men Enjoy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er helt sinnsyk, er en av de kuleste hundene jeg har møtt, ricco som vi har er helt lik, bare at grunnfargen til ricco er lysere, han har mer muskler og ikke fult så mye hvitt oppover nesepartiet.

Timon legger seg helt ned på gulvet hjemme og tar sats og hopper, han er ikke langt ifra taket, var på vei ut derifra så ville timon også være med ut og maste om litt oppmerksomhet.. plutselig hopper han til og dytter snuten sin i ansiktet mitt.

Han er så elegant =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!

Hunder som tydelig viser sine egne personligheter, faller mye i smak hos meg. Føler de blir litt mer "individ" da.

Misunner deg rottweilerne... Skulle nesten ønske jeg hadde så god erfaring med hunder at jeg kunne hatt rottis.

Er utrolig flotte hunder! Når jeg ser en rottweiler, blir jeg blendet av hundens utstråling av styrke og hengivenhet.

Herlig, må jeg si. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!

Hunder som tydelig viser sine egne personligheter, faller mye i smak hos meg. Føler de blir litt mer "individ" da.

Misunner deg rottweilerne... Skulle nesten ønske jeg hadde så god erfaring med hunder at jeg kunne hatt rottis.

Er utrolig flotte hunder! Når jeg ser en rottweiler, blir jeg blendet av hundens utstråling av styrke og hengivenhet.

Herlig, må jeg si. Herlig!

De er rå herlige, Både ricco og cane har en stor personelighet men forskjellig personelighet. så for meg så er de ikke bare hunder:)

Fått ut bilder av Cane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waou! Utrolig fasinerende! Og helt rått! Men jeg blir nesten litt skremt også jeg.. Det viser virkelig am staffens råhet og hemningsløshet. Misforstå meg ikke, jeg har sansen for rasen, men det bekrefter bare at man skal jammen vite hva man har mellom hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hunden det av seg selv eller får den beskjed om det?

I likhet med en kommentar på filmene ville jeg vært litt forsiktig med tanke på belastning i forkroppen da det er en kraftig hund med stor tyngde, særlig når han etterhvert blir en eldre herremann :)

Husk at hunder er avlet for å gjøre som de for beskjed om og de tenker ikke nødvendivis på hva som er best for seg selv i lengden. Kanskje spesielt denne typen hunder som er avlet til å aldri gi seg...

Til sammenligning har jeg en staffe som elsker å leke med steiner (hun biter det ikke men dytter de bortover ned nesen og labbene), og hun har en enorm vilje og er så ivrig at hun kan skrubbe seg til blods på snute og lepper! Her er det viktig at jeg som ansvarlig griper inn og avgjør hva som er best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, dette skjer når de leker ved kommando. eier setter fotballen et sted i treet og timon skal få den ned.

Han har begrensninger rundt dette ja, men timon har detti ned noen ganger og det har alltid gått bra, men en gang går det galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten vondt inni meg, da jeg så denne filmen. Og da hunden datt ned siste gangen, ble jeg skikkelig skremt. Nei jeg synes ikke dette var morsomt i det hele tatt, og jeg håper eieren slutter med denslags leker før det går virkelig ille. Nydelig hund ihvertfall, og den fortjener bedre synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten vondt inni meg, da jeg så denne filmen. Og da hunden datt ned siste gangen, ble jeg skikkelig skremt. Nei jeg synes ikke dette var morsomt i det hele tatt, og jeg håper eieren slutter med denslags leker før det går virkelig ille. Nydelig hund ihvertfall, og den fortjener bedre synes jeg.

Du de hundene der tåler en støyt, de er ganske spretne av seg.

Og hunden fortjener bedre ? Den kunne ikke ha hatt det bedre og det på alle mulige måter.

Han får max oppmerksomhet og stimu og dette dag etter dag i nå 5 år.

Hunden har det topp den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de liker sikkert å klatre i trær. Men aldri om jeg hadde turt å la en av mine hunder gjøre noe slikt. Nå er ikke Soffen noen amstaff, men fa** som han har forsøkt til tider :S Visste ikke at noen hunder likte dette fra før jeg, så sånn sett lærte jeg definitivt noe nytt med denne tråden.

Katter skal få lov til å være i trær, hunder kan (for å berolige mine nerver :)) få lov til å oppholde seg på landejorden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du de hundene der tåler en støyt, de er ganske spretne av seg.

De har høy smerteterskel ja. Det betyr ikke nødvendigvis at de tåler så mye mer. Det skal bare mye mer til før de viser at de har vondt.

Og som Hanna sier, de legger ikke begrensninger på seg selv. Derfor må vi gjøre det for dem. Fysisk trening av hund er som hos mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...