Gå til innhold
Hundesonen.no

Amstaff som klatrer i trær :)

chaos

Recommended Posts

Timon er en gutt eller rettere sagt en mann på 5 år, han eies av en kamerat som har brukt utrolig mye tid på han

Den er rett og slett knall og har en riktig så spesiell hobby

Filmer som han har lagt ut på youtube og div andre sider :

Det er enda bedre og se det Live, men Enjoy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er helt sinnsyk, er en av de kuleste hundene jeg har møtt, ricco som vi har er helt lik, bare at grunnfargen til ricco er lysere, han har mer muskler og ikke fult så mye hvitt oppover nesepartiet.

Timon legger seg helt ned på gulvet hjemme og tar sats og hopper, han er ikke langt ifra taket, var på vei ut derifra så ville timon også være med ut og maste om litt oppmerksomhet.. plutselig hopper han til og dytter snuten sin i ansiktet mitt.

Han er så elegant =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!

Hunder som tydelig viser sine egne personligheter, faller mye i smak hos meg. Føler de blir litt mer "individ" da.

Misunner deg rottweilerne... Skulle nesten ønske jeg hadde så god erfaring med hunder at jeg kunne hatt rottis.

Er utrolig flotte hunder! Når jeg ser en rottweiler, blir jeg blendet av hundens utstråling av styrke og hengivenhet.

Herlig, må jeg si. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!

Hunder som tydelig viser sine egne personligheter, faller mye i smak hos meg. Føler de blir litt mer "individ" da.

Misunner deg rottweilerne... Skulle nesten ønske jeg hadde så god erfaring med hunder at jeg kunne hatt rottis.

Er utrolig flotte hunder! Når jeg ser en rottweiler, blir jeg blendet av hundens utstråling av styrke og hengivenhet.

Herlig, må jeg si. Herlig!

De er rå herlige, Både ricco og cane har en stor personelighet men forskjellig personelighet. så for meg så er de ikke bare hunder:)

Fått ut bilder av Cane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waou! Utrolig fasinerende! Og helt rått! Men jeg blir nesten litt skremt også jeg.. Det viser virkelig am staffens råhet og hemningsløshet. Misforstå meg ikke, jeg har sansen for rasen, men det bekrefter bare at man skal jammen vite hva man har mellom hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør hunden det av seg selv eller får den beskjed om det?

I likhet med en kommentar på filmene ville jeg vært litt forsiktig med tanke på belastning i forkroppen da det er en kraftig hund med stor tyngde, særlig når han etterhvert blir en eldre herremann :)

Husk at hunder er avlet for å gjøre som de for beskjed om og de tenker ikke nødvendivis på hva som er best for seg selv i lengden. Kanskje spesielt denne typen hunder som er avlet til å aldri gi seg...

Til sammenligning har jeg en staffe som elsker å leke med steiner (hun biter det ikke men dytter de bortover ned nesen og labbene), og hun har en enorm vilje og er så ivrig at hun kan skrubbe seg til blods på snute og lepper! Her er det viktig at jeg som ansvarlig griper inn og avgjør hva som er best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, dette skjer når de leker ved kommando. eier setter fotballen et sted i treet og timon skal få den ned.

Han har begrensninger rundt dette ja, men timon har detti ned noen ganger og det har alltid gått bra, men en gang går det galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten vondt inni meg, da jeg så denne filmen. Og da hunden datt ned siste gangen, ble jeg skikkelig skremt. Nei jeg synes ikke dette var morsomt i det hele tatt, og jeg håper eieren slutter med denslags leker før det går virkelig ille. Nydelig hund ihvertfall, og den fortjener bedre synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten vondt inni meg, da jeg så denne filmen. Og da hunden datt ned siste gangen, ble jeg skikkelig skremt. Nei jeg synes ikke dette var morsomt i det hele tatt, og jeg håper eieren slutter med denslags leker før det går virkelig ille. Nydelig hund ihvertfall, og den fortjener bedre synes jeg.

Du de hundene der tåler en støyt, de er ganske spretne av seg.

Og hunden fortjener bedre ? Den kunne ikke ha hatt det bedre og det på alle mulige måter.

Han får max oppmerksomhet og stimu og dette dag etter dag i nå 5 år.

Hunden har det topp den =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de liker sikkert å klatre i trær. Men aldri om jeg hadde turt å la en av mine hunder gjøre noe slikt. Nå er ikke Soffen noen amstaff, men fa** som han har forsøkt til tider :S Visste ikke at noen hunder likte dette fra før jeg, så sånn sett lærte jeg definitivt noe nytt med denne tråden.

Katter skal få lov til å være i trær, hunder kan (for å berolige mine nerver :)) få lov til å oppholde seg på landejorden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du de hundene der tåler en støyt, de er ganske spretne av seg.

De har høy smerteterskel ja. Det betyr ikke nødvendigvis at de tåler så mye mer. Det skal bare mye mer til før de viser at de har vondt.

Og som Hanna sier, de legger ikke begrensninger på seg selv. Derfor må vi gjøre det for dem. Fysisk trening av hund er som hos mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...