Gå til innhold
Hundesonen.no

Skjelver i bakparten?


MariaN

Recommended Posts

Diesel gikk ned fra sofaen nå, skalv i beina når han strekte seg for å gå ned...

Så gikk han seg en runde i rommet, kom tilbake for å se ut igjennom vinduet.

Og han skjelver i bakparten??? :D:D

WHY?

tror jeg ringer dyrelegen. rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være han bare overstrakte benene da han gik ned af sofaen.

Jeg har selv været igennem det der med Einstein.

Han begyndte at skælve i bagparten, da han var 6-7 måneder gammel. Var bange for det måske var HD da han er en stor hund, han blev røntgenfotograferet, og undersøgt for HD, og undersøgt sine andre led i bagparten og muskler.

Der blev ikke fundet noget i vejen med ham.

Men jeg tænkte at jeg hellere måtte få ham undersøgt igen da han var 2½, da hans skælven ikke holdt op, skælver når han ligger ned og når han står og slapper af.

Så gik igennem hele turen igen, og dyrlægen fandt heller ikke noget i vejen med ham denne gang heller, skal lige siges at denne gang var det hos en anden dyrlæge. Har spurgt om han evt. kan han have nogle smerter, men det mente dyrlægen heller ikke.

han er nu 7 år og lever fint med det, og lever et aktivt liv :D

Men det er nok vigtigt at finde ud af sammen med dyrlægen hvorfor Diesel skælver, hvis han bliver ved med det, og evt. om han har smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde fotene hadde sovnet, men det varte lenge.

Bestemte meg for å ta bussen over til dyrelegen. Vi skal uansett ha oss en time (pga utslettet på nesen, og litt kløe).

Når vi kom til byen var han stresset. Er nesten alltid stresset i byen, pga biler og støy, men nå var han helt jævli å holde igjen. Ville ikke engang ha godbit. Og han bruker å gå som en engel når jeg har den i hånda.

Kom til legen og der skalv han i bakbeina. Var urolig. Stressa, og ikke minst skvetten. Bare jeg rørte litt fort på meg så knep han sammen øynene og sank sammen (som om jeg skulle slå han!).

Dyrelegen så det var noe som plaget han, men hun kunne ikke si hva. Så vi fikk en pille (smertestillende) og skal komme tilbake i morgen klokken halv elleve.

Gikk oss en tur etter å ha vært der, roet seg litt. Og nå sover han.. Skal ta feberen på han i kveld.

Kan jo være en allergisk reaksjon, men dyrelegen finner det ut for sikkert i morgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strakk han ikke på seg da han gikk ned fra sofaen? Dette pleier Sofus å gjøre, og jeg tenkte kanskje at han rett og slett (din hund altså) forstrakk noe akkurat da?

Uansett, lykke til hos veterinæren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært til dyrelegen. Han har litt feber.

Det i går kan komme av feberen, som var høyere enn i dag.

Han har vært tungpustet/pesete i det siste: Hadde kennelhoste for mange uker tilbake, en mild verjon vel og merke! Det kan være den som henger igjen.. Eller at han brygger på noe.

Dyrelegen ville ikke ta noen sjangser, og ga han to sprøyter og respept på to typer medisin han skal ha i ti dager framover.

Det med utslett/klør kan komme av mye rart, men han får en antibiotikakur nå, og den tar vel knekken må det meste i kroppen. Fikk salve til snuten.

Blir han ikke bedre/værre, skal vi komme tilbake for blodprøver!

Puh.. Nå får han hvertfall behandling, og jeg håper han blir frisk og rask igjen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...