Gå til innhold
Hundesonen.no

Malle?!


Capra

Recommended Posts

Off.. Skal si rett ut hva jeg mener .. Jeg hater sånne sykologi folk.. Er noen tullinger som tror de kan alt, og er bedre enn alle andre .. Bare fordi dem har bedre karakterer osv.. :) prosjekt du liksom <_< ... Sånt er bare dumt..

PS: Dette gjelder ikke alle folk som tilhører denne gruppen. men det er sånn jeg føler sånne folk er :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 118
  • Created
  • Siste svar
Du er virkelig god du! :D

Flott gjettet! Om enn tilfeldig, så har du en potensiell karierre som spå/kone/mann! Stakkars lille Aggis, jeg som ikke kunne ordet for drifter en gang!Hhahahahahahha...ubetalelig!! :)

Du tar din fremtidige profesjon alvorlig, skjønner jeg :) .

Ååååå herregud som jeg elsker deg! Herregud som jeg elsker massepsykologi! Tusen takk Tervtotten! ;)

Sorry hvis jeg ble litt koko, men...dette er bare helt ubetalelig! Noen som i det hele tatt skjønner hva som foregår her eller er dere skokk dumme alle sammen? :)

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod. Emilie*

Å føre andre bak lyset på denne måten, er vel noe av det tarveligste man kan gjøre.

Kjære alle sammen.

apra ba meg skrive dette for hende fordi hun ikke kan skrive svar fra sin konto.

Først av alt vil jeg si, jeg er meget flau på Capras vegne og litt indignert over meg selv.

Capra er med i en studiegruppe i psykologi og ville prøve ut i praksis. Capra har Malinois og har bare tullet med dere.

Hun og jeg beklager meget.

mvh

Milano

Edit: Dette kan missforstås. Jeg har ingenting med "prosjektet" å gjøre.

Det hadde kanskje vært en idè at Capra å vise seg såpass voksen at hun forteller hva hun har drevet med og selv ber om unnskyldning. Det er utrolig frekt å kaste bort andres tid til egen fornøyelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si igjen, jeg beklager dette meget på vegne av Capra (siden hun ikke kan si det selv) og at jeg er flau for å være knyttet med hennes navn.

mvh

Milano

Hvorfor i all verden kan ikke denne Capra si unnskyld på egne vegne ? Hun har da vitterlig vært pålogget her opptil flere ganger i løpet av ettermiddagen, så det der er jo tull og tøys fra ende til annen, om det da ikke skyldes at vedkommende er utestengt....

Men man kan selvsagt trekke en enkel og grei konklusjon av dette lille "forsøket": Som man roper i skogen får man svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun studert det hun sier, hadde hun ikke skrevet på den måten!

En 'fjortis' skriver hæhæhæ med mange smiley, mens en som studerer feks psykologi tror jeg mer mye finere i språket, og ordlegger seg bedre.

Hadde vært kjekt om trådstarter kan fortelle hva poenget med denne greia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er skikkelig #@£$¤€&*tilkalle visse kraften fra nedenunder*"¤#£$@&% !

Hvorfor i H#¤%ETE er det gøy å oppføre seg som en dritt, juge folk rett opp i trynet og være såpass BARNSLIG at man ikke kan se hvor vanvittig TETT man er, og beklage seg på egenhånd.

DET var deilig å få ut (jeg jobber jo faktisk med å "komme i kontakt med følelsene mine").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt gøy å se så mange som biter på og lar seg provosere! STÅ PÅ

E du helt tett?

Såvidt eg vet så er dette en plass vi kan diskutere å ta opp ting.

Er ufattelig provoserende at folk gidder å tulle på denne måten.

Du får ikke mange "venner" her inne med den instillingen.

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg er skikkelig #@£$¤€&*tilkalle visse kraften fra nedenunder*"¤#£$@&% !

Hvorfor i H#¤%ETE er det gøy å oppføre seg som en dritt, juge folk rett opp i trynet og være såpass BARNSLIG at man ikke kan se hvor vanvittig TETT man er, og beklage seg på egenhånd.

DET var deilig å få ut (jeg jobber jo faktisk med å "komme i kontakt med følelsene mine").

Da må jeg bare gratulere, du er i kontakt med dine følelser :) Ikke nok med det, men du tør jammen å banne på internett :) Hvor skal det ende med deg Mushroom, bikkja løs og du bryr deg katta om å ta hensyn til alt og alle!?! Dette må du snakke med noen om altså!

Leses med humor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg bare gratulere, du er i kontakt med dine følelser :) Ikke nok med det, men du tør jammen å banne på internett :) Hvor skal det ende med deg Mushroom, bikkja løs og du bryr deg katta om å ta hensyn til alt og alle!?! Dette må du snakke med noen om altså!

Leses med humor

Hei, jeg heter Camilla og går i gruppeterapi tre dager i uka! (<-- seriøst. Men jeg er ikke så sjuk som det høres ut som, da. :D )

Jeg trooor jeg har muligheten til å snakke med noen om det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det er et par venninner her som meldte seg inn i dyresonen for å ha det litt artig med folk. Det de kanskje ikke tenkte på er at det kan bli ganske leit for andre. Det blir som å kræsje et party med ukjente, uten å bry seg med å finne ut hva "god tone" er før man tråkker i salaten med begge beina.

Skal vi la tråden dø ut og håpe på at det er lært en lekse her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...For ikke å snakke om 'ulveroping' slik tidlige nevnt. Jeg syns synd på den neste stakkaren som trenger hjelp og kommer med "dumme" spørsmål her på sonen.

De lærte forhåpentligvis 'slik man spør får man svar'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det er et par venninner her som meldte seg inn i dyresonen for å ha det litt artig med folk. Det de kanskje ikke tenkte på er at det kan bli ganske leit for andre. Det blir som å kræsje et party med ukjente, uten å bry seg med å finne ut hva "god tone" er før man tråkker i salaten med begge beina.

Skal vi la tråden dø ut og håpe på at det er lært en lekse her?

Jeg hadde tenkt det same, men dette er ikke riktig. Capra har skrevet disse inlegg på egenhånd uten min kjennskap om hva hun hadde skrevet, og siden apra er skal vi si for patetisk til at hun kan unnskylde dette selv gjør jeg det da hun skrev dette fra min pc. Jeg ar alerede nevtn at Capra var en venn, og venner kan bruke min data. Jeg var desverre ikke klar over hva Capra hadde skrevet før jeg så det selv og hun innrømmet dette. Jeg foreslår vi lar dette ligge for nå da jeg tror det kun vil være å kaste olje på bålet fro henne.

mvh

Milano

mod. godkendt Einstein&Charlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har du de som ikke egner seg til det, hvem skal da kjøpe disse? Eller bør dem avlives?

Tja, der har du jo en problemstilling, men den forekommer ikke så ofte. Oppdrettere som avler for bruks/tjeneste produserer tøffe hunder, mens oppdrettere som avler utstillingsvarianten av malinois har ofte mildere og mer medgjørlige hunder. Utstillingsmallen er relativt sjelden i Norge, og derfor blir ikke disse trukket frem i debatten her i det hele tatt.

Klart det kan dukke opp en og annen "udugelig" hund i bruksmallekull, men det skjer jo ikke hver dag, om det dukker opp en slik valp er det ikke verre enn å ta problemet derfra, og finne egnede eiere utifra hundens egenskaper. Men man setter seg da ikke opp på en valpeliste for å vente på en "dårlig" hund, da velger man en annen rase.

Det blir for dumt å stille spørsmål om disse avlives, for jeg tror nok du vet like godt som meg at slike valper plasseres andre steder enn hos politi og forsvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...