Gå til innhold
Hundesonen.no

hundeskogen.com

Taran

Recommended Posts

For å fikse rammene kan du for eksempel dele opp layouten og lage den med tabeller, hvis du skjønner hva jeg mener. På siden om deg er det sidescroll, ikke bra. :P Ellers kjempebra side, du er flink. :P

Hmm.. ikke heeelt sikker om jeg skjønner hvordan :P kan du forklare hvordan du gjør dette ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Nå skal vi jobbe tre uker på skolen og jeg har valgt web design. Skal lage en helt ny layout og oppgradere innholdet med masse bilder, filmer og info. Men jeg trenger da hjelp fra dere nå og da, da dette er en stor oppgave som blir viktig for mine karakterer i medie fagene. :)

Så, når dere er innpå forskjellige hjemmesider. Hva savner dere mest? Hva ønsker dere å lese om/se, og hva ønsker dere ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at siden blir enkel, og at de er lett å finne frem i. Mange bilder og mye tekst skader ikke, men det har du jo..!

Takk for tips. Trenger så mange som mulig, skal legge ut resultatene etterhvert som jeg jobber med det. Så kan folk kommentere positive og negative ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips: mulig du burde gjøre siden optimal for en oppløsning på 1024x768, da det er dette de fleste har foreløpig (i hvert fall er det flertallet for de som besøker siden min, i følge statistikken). Hos meg blir siden din for stor, og jeg må scrolle begge veier for å se hele siden. Ellers er siden veldig fin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Tror og håper jeg skal bli flinkere til å oppdatere. Skal legge ut en hel del bilder og noen filmer i løpet av disse ukene. Jobber med layouten nå, føreløpig bare utkast og "prøving" til jeg finner noe jeg liker godt. Evt tar bilder av jentene jeg kan bruke. :P

EDIT:

printscreen.jpg

Et utkast laget ganske fort. Kvaliteten blir veldig dårlig når jeg tar print screen, det ser mye bedre ut i photoshop.

Menyen skal ikke være slik som på bildet, det er bare litt prøving på hvor på siden jeg skal ha den. ;)

Bildet er også bare foreløpig, tror det skal redigeres inn hunder der, eller bytte det helt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet tips: mulig du burde gjøre siden optimal for en oppløsning på 1024x768, da det er dette de fleste har foreløpig (i hvert fall er det flertallet for de som besøker siden min, i følge statistikken). Hos meg blir siden din for stor, og jeg må scrolle begge veier for å se hele siden. Ellers er siden veldig fin :P

Noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Er fremdeles veldig ny innenfor web design, og rammer og størrelser er noe jeg ikke kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter inn hundene i designet, prøv å ta med litt farger fra hunden over i det. Om du feks. har et bilde av en brun hund i banneret øverst, så kan du ta farger fra bildet over i designet på siden. Skjønner du? Da blir siden så mye lettere å se på :P

Men husk at innholdet er viktigest! Designet skal bare framheve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du setter inn hundene i designet, prøv å ta med litt farger fra hunden over i det. Om du feks. har et bilde av en brun hund i banneret øverst, så kan du ta farger fra bildet over i designet på siden. Skjønner du? Da blir siden så mye lettere å se på :P

Men husk at innholdet er viktigest! Designet skal bare framheve det.

Ingen dum ide. Elghunden er jo noe hvit/grå aktig og foreløpig syntes jeg fargene hennes passer til blåfagen. Men driver å prøver litt av hvert nå, skal ha en stort forside bilde av jentene så må finne noe som passer til begge ;) Men takk for alle tips, trenger den hjelpen jeg kan få for å få dette til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En så stor toppbanner vil gjøre iframen såpass kort i høyden at bilder osv må være veldig lite. Hvis det er iframe du skal bruke da...

Har tenkt å lage den litt mindre tror jeg, eller selve siden høyere :lol: Tror jeg skal bruke iframe, får ikke til tabeller. Men vis noen vil forklare meg enkleste måte til å få en fin ramme som passer de fleste oppløsninger og ikke blir skjev, så spytt ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å lage den litt mindre tror jeg, eller selve siden høyere :lol: Tror jeg skal bruke iframe, får ikke til tabeller. Men vis noen vil forklare meg enkleste måte til å få en fin ramme som passer de fleste oppløsninger og ikke blir skjev, så spytt ut :P

Opptil 1000 px bred og 540 px høy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg justert litt på layouten. Den er 834 px høy og 500 px bred. Har fortsatt det samme bildet, men har endret skriften på menyen og satt domene navnet et annet sted. Skal jobbe med det i hele dag så har god tid på evt ideer og slikt.

printscreen2.jpg

Ganske lik som den forigje, men endret en par småting.

Har også skrevet om endel av teksten som skal brukes på siden min i dag og tegnet skisser av alle sidene. Noe blir som det er nå (Som planer, kalender og resultater) Mens det aller meste gjøres helt om eller får en mer kreativ look.

Min egen hjemmeside kommer ikke til å oppdateres så mye i denne persioden, bortsett fra blogg. Har også lastet ned en album generator, så nå blir det forhåpentligvis fart på utlegging av bilder. Har MASSEVIS som aldri har fått vist seg frem:D

EDIT: Senere

printscreen3.jpg

Lagt til et bilde og litt tekst for å se "helheten" og hvordan det hele kan bli seende ut. Skal nok endre skrift og slikt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg kan fjerne scrolling? Har scrolling bortover på noen sider, selv om det ikke er tekst eller ligende som lager scrollen. Har også noen sider som er lengre enn selve innholdet. Kan dette begrenses elelr justeres noe sted?

Bruker front page for de som ikke vet det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Driver å laster opp siden min nå, men layout og flere bilder blir veldig dårlige, noen som vet hvorfor eller hva jeg kan gjøre? Hjemmesiden mn skal være ferdig til klokken 15.30 i dag, og har mildt sakt en god del igjen. Så trenger tips og hjelp i dag, så det blir så bra som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du har veldig lav kvalitet på bildene(Kb). Layouten din er i tillegg strekt ut.

Hmm. Har endret kvaliteten til det høyeste i photoshop. Så får se om det blir litt bedre nå, layouten ser helt fin ut i front page, men når jeg laster den opp så må jeg velge størrelse på den. Da blir den dårligere.. Men får se hva jeg får gjort med saken nå :) Om noen vil forklare hvordan jeg få midtstill og rammer som passer alle opplønsinger så rop ut, syntes ikke sidestilt ramme er noe særlig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...