Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipping av klør


Cec

Recommended Posts

Da vi var hos veterinær sist for å kjøpe fór, spurte vi også etter klo-tang til kattene. Da spurte dyrepleieren oss om de var inne- eller utekatter. Som sant er, går de jo ute, men er mest inne - noe som synes ganske godt på møbler og parkett. Hun mente at vi skulle la klørne vokse i vei, slik at de best kan forsvare seg når de er ute. Det høres jo fornuftig ut, og jeg vurderer selvfølgelig å la de beholde sine skarpe laaaange klør, men - må innrømme at det frister lite, ettersom klorebrettet og "tårnet" de har til å kvesse klør på sjelden eller aldri blir brukt, og sofaen er mye bedre. Har prøvd å få dem til å slutte med det, men har nå gitt opp, de bruker sofaen med en gang vi ikke er tilstede uansett. Bør jeg ha dårlig samvittighet hvis jeg fortsetter å klippe klør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vet ikke om jeg vil du skal ha dårlig samvittighet men katten trenger virkelig

klørne sine ute.

Der kan den faktisk være i fare p.g.a hunder, slemme barn o.s.v.

Å klippe kattens klør kan sammenlignes med å ta dine egne fingertupper. Den blir rimelig hemmet av det.

Kan du ikke prøve å beskytte det du er mest glad i inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Litt sent svar herfra, men...

Jeg har alltid klippet klør på mine innekatter. Og da vi en stund nå hadde en utekatt i samme hus, så må jeg være ærlig å si at jeg i perioder klippet hans klør også.. helt til jeg så det var kamp i hagen her. da fikk han beholde klørne sine. Og ja, de trenger dem virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg klipper klørene til mine,Noe dfordi de var inne katter en god stund før jeg slapp dem ut (pga tidligere boforhold) Men mine har vært ekstreme til å kvesse sine på alt mulig rart. Ødelagt utrolig mye. Så jeg har pleid å klippe ned litt,men aldri klippet ned til nerven.

Men forrige uke var jeg på Zoo shappa,så kjøpte jeg noe som heter Get off. Må si at jeg er utrolig imponert at det i det helele tatt funket så raskt. ALLE stedene de drev å kvesset klærene sine på som soffa,vinduskarmer osv. Det har dem sluttet helt med. Anbefaler alle som har katter som sliter klærene sine på inventar,burde gå til innkjøp av get-off. Etter dette er det full stopp av ødelegging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...