Gå til innhold
Hundesonen.no

kennelnavn

charlotte

Recommended Posts

Er det slik at hvis man er direkte medlem i NKK, så kan man søke om kennelnavn? Og dette navnet skal godkjennes av FCI, også printes det i Hundesport og så er det bare å vente i tre mnd og se om noen klager på navnet? Det kommer jo alltid til å være en eller annen idiot som vil klage på kennelnavnet slik at jeg ikke får det godkjent :)

Venter på siste papirene fra britiske kennel klubben, hvor jeg får stamtavla i mitt navn slik at jeg kan registrere bikkja i NKK og få direkte medlemskap samtidig. Spennende.. =)

Forresten noen forslag til kennelnavn? Det må være et nordisk preg over det, og ha noe med jakt å gjøre. Må ha et par reserver i tilfelle det første blir avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at hvis man er direkte medlem i NKK, så kan man søke om kennelnavn? Og dette navnet skal godkjennes av FCI, også printes det i Hundesport og så er det bare å vente i tre mnd og se om noen klager på navnet? Det kommer jo alltid til å være en eller annen idiot som vil klage på kennelnavnet slik at jeg ikke får det godkjent  :)  

Venter på siste papirene fra britiske kennel klubben, hvor jeg får stamtavla i mitt navn slik at jeg kan registrere bikkja i NKK og få direkte medlemskap samtidig. Spennende.. =)

Forresten noen forslag til kennelnavn? Det må være et nordisk preg over det, og ha noe med jakt å gjøre. Må ha et par reserver i tilfelle det første blir avslått.

Er man direkte mdlem av NKK kanman søke om kennelnavn ja. Navnat sjekkes opp mot FCI sine data om kennelnavn rundt om i verden. For at det skal godkjennes må du ha et navn som ikke før er blitt registrert. Etter at det har blitt godkjent der trykkes det i Hundesport. De som klager må ha en reell begrunnelse for klagen. Man kan f.eks ikke klage å si at "Jeg tenkte jeg ville ha det om 4 år..." eller noe sånn. En annen ting som er grei å tenke på er at du ikke må velge et navn som minner altformye om eller er likt allerede etablerte firma, arenaer o.l Jeg vet om ei som søkte om hun kunne få ha Crufts som kennel navn, dette ble avslått p.g.a utstillingen Cruft. Men hun fikk godkjent Croft.

Det somkanvære smart er å bruke æ,ø eller å i navnet, da er det store sjangser for at det går gjenneom :P

Lykke til med navnet da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden bikkja heter dte liksom!?

Ja derfor ja! Sorry at jeg kom med forslag da! Trener jo ikke være spydig for det! Bare så det sto på banneren jeg ogdet sto jo at vi kunne komme med ett forslag, men mitt var visst dumt det da :? Da får du kanskje komme opp med ett forslag selv da? Hvis mitt ikke var godt nok til å en gang skrive opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden bikkja heter dte liksom!?

Heter ikke hunden Rhypyker Trio Lisa da?

(eller tar jeg feil?)

Hvis du bruker bindestrek mellom Graham og Lisa (Graham-Lisa) så skal jeg vedde mye på at det navnet ikke er i bruk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det da? :? For skjønnte ikke helt det jeg, jeg kom jo bare med forslag om kennel navnet Grahams Lisa og så sa du at det kanskje var opptatt, å så sa jeg at det var jo slettes ikke umulig ) og så kom kommentaren din, jeg tolka det som en spydig kommentar og at jeg hadde vært dum som foreslo det siden rasen(?) het det... Meeen, kanskje jeg misforsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det da?  :? For skjønnte ikke helt det jeg, jeg kom jo bare med forslag om kennel navnet Grahams Lisa og så sa du at det kanskje var opptatt, å så sa jeg at det var jo slettes ikke umulig ) og så kom kommentaren din, jeg tolka det som en spydig kommentar og at jeg hadde vært dum som foreslo det siden rasen(?) het det... Meeen, kanskje jeg misforsto?

ehm. jeg mente liksom atte jeg trudde det var opptatt siden hunden het det lizzm. skjønner ikke hvordan du kan se det spydig. meeeeeeeen, WhAt EvaH!!!!!!!111ENENENENENEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavnet kan jo ikke være det samme som navnet til hunden da. Vil ikke legge ut her hva jeg har tenkt på som første valg, siden det helt sikkert er noen som skal rappe det. Men andre valget er Huntingqueen Kennel. Altså vil en valp i første kullet (A) hete for eks: Huntingqueen's Amazing "Fido".

Lisa heter Rhypyker Trio Lisa egentlig, men i jakt-labb miljøet sier vi bare "Grahams Lisa" så vet alle at det er hund fra Graham Stephenson i England. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...