Gå til innhold
Hundesonen.no

2 Schæferhanner sammen

Nautiluz

Recommended Posts

Skrevet

Har noe av det samme problem, Ricco ( staffen på 3.5 ) og Cane ( rottis på 3 ) De går ikke overens, vi har hatt en bytte på ordning som har fungert utrolig bra, der de må bytte på å være på rommet.

Det har selfølgelig skjedd noen kræsjer der de har møttes og fått rast litt ifra seg.

fort gjort når de greier og åpne dører og man ikke låser..

Men for et par dager siden var jeg ute med ricco, kom inn med han og cane var i stua, de møttes og det smalt.

De stoppet temmelig fort opp, ricco la seg ned og cane sto over og der sto de, helt til jeg og han jeg bor med gikk bort til hver vår hund og holdt rundt de, de ble litt småknuffing så slapp jeg ricco og han gikk inn på rommet av seg selv..

Disse bikkjene har omgått hverandre en god stund, snakk om fler mnd. så de kjenner hverandre ganske godt, og de begge er klar over at de må være ute på tur pga de ikke går overens.

Det har vært knall bra fremskritt med de to fra at ricco biter seg fast i cane til at samenstøtene blir mindre og mindre dramatiske.

Vi vurderer og kjøpe munnbind til begge og slippe de, men har noen andre her erfaring på samme området og evnt no tips for og få det til og fungere ?

Litt om begge hundene :

Cane er eid av han jeg bor med, han ble misshandlet de to første årene i sitt liv og viste ikke hva det og ha det godt er.

Han hentet han ut for et år siden og har på den tiden fått en helt utrolig hund, den har gått fra å være redd for alt og angripe folk ( tatt noen venner i starten som var for brå og ville hilse ) til og bli en gullgutt :blink:

Ricco er en pit\amstaff som vi har passet en del pga eier er mye borte og har lite tid til han, han er verdens nydeligste gutt , utrolig rolig og snill, litt sær og arrogant men så fort man kommer inn på han er han den kosebamsen som elsker stimulanse og lek. det er en del av den utrolige personeligheten hans.

Går overens med katter og de fleste hunder , med valpen min på 13 uker som også er rottweiler har han et utrolig kult forhold med for og si det enkelt det har aldri vært noe som helst tull med ricco. Så det at kamphunder er farlige og ustyrlige er bare tull! ALT kommer ann på hvordan EIEREN oppdrar og behandler hunden.

Sporet litt av men er det noen som har forslag til hvordan vi kan samkjøre de ?

Ta gjerne kontakt på pm.

Pfh takk marius

Skrevet

Er nok litt forskjeller ang det å ha to hanner i lag. Har selv hatt to hanner samtidig, og det var ikkje noko problem hverken i heimen eller når dei var i hundegården i lag. Men må og seie at den eldste var to år då hund nr 2 kom i hus som valp.

Har og hatt to tisper i lag, og opplevde meir "småknuffing" med dei.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...