Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


Akita

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Hvorfor er det så ille at noen hunder har en masse stæsj, som hårpynt, rosa dekken og bling-bling halsbånd?

Er det galt? Altså, hunden merker ikke om den har "kjedelige" halbånd og dekken enn knæsj rosa genser. Synes ikke noen hunder har det ille sånt utstyrsmessig sett, sålenge den ikke har ubehag, enten den har 20 halsbånd eller ett :P

Synes egentlig Boxeren Fiona kan vinne jeg, eller Trulte eller Bambie. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kjenner de ikkje. Men når de er på tv så må de også tåle å bli diskutert.

Må være sånn at vi som ikkje kjenner de kan få ha en mening også....?

får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på...

Jeg skjønner ikk meningen med og bruke design klær å sånn til hunden.. syns det er unødvenig ass..Sier ikk at de som gjør det er dumme ell no, men at eieren er mer opptatt av hvordan hunden ser ut en helse og at den skal få gå på egne bein syns jeg er helt tullete..

Er vel samma om man tar på hunden et sports-dekken fra hurtta, eller om man tar på den "designer-klær", sålenge begge fungerer like bra og hunden ikke hemmes av å ha på klærene?? Den beste genseren til Milli, er en tykk ull/bomull genser fra Puppia, den er stripete og har hette, designer-klær?? Vet ikke jeg, men hetten er der i alle fall bare på pynt.. Milli digger i alle fall genseren, og kommer løpende med en gang jeg tar den fram.. Jeg er ikke mer opptatt av hvordan hunden min ser ut i alle fall, og hun går alltid på egne bein, uavhengig om hun er "naken" eller ikke..

Noen liker rosa og bling, mens andre liker nøytrale klær/dekken, mens andre liker "sportsdekken".. Spiller jo absolutt ingen rolle for hunden..

men når det er sagt så gleder jeg med masse til programmet! Jeg har ikke helt funnet ut hvem jeg heier på enda, men skal nok finne en favoritt denne episoden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så ille at noen hunder har en masse stæsj, som hårpynt, rosa dekken og bling-bling halsbånd?

Er det galt? Altså, hunden merker ikke om den har "kjedelige" halbånd og dekken enn knæsj rosa genser. Synes ikke noen hunder har det ille sånt utstyrsmessig sett, sålenge den ikke har ubehag, enten den har 20 halsbånd eller ett :P

Jeg personlig liker ikke at hundene skal bli dullet opp av unødvendige grunner, og jeg hadde følt meg passe dum hvis dekkenet på hundene mine hadde vært i rosa lakk og stått "Sexy" på.. Har igrunn aldri sett på hundene mine som sexy jeg da :rolleyes:

Jeg elsker halsbånd, jeg har sikkert 20stk jeg, men bruker bare 2 av dem.. Jeg vet ikke hvorfor men jeg har en "ting" for halsbånd..

Men nei, man skal ikke dømme miniatyrhundeiere for fort.. Det er forskjell på jenten med barbiekjole på hunden sin om sommeren i 30graders varme, og jenten som har på hunden noe varmt og holder den opp fordi den fryser når man står i ro :P

Og joda, hvis man velger å gå på TV så er man selvsagt utsatt for endel kommentarer, det kan ingen verge seg imot. Men å si at hunden ikke får være hund på akkurat dette grunnlaget er å forhåndsdømme for raskt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig liker ikke at hundene skal bli dullet opp av unødvendige grunner, og jeg hadde følt meg passe dum hvis dekkenet på hundene mine hadde vært i rosa lakk og stått "Sexy" på.. Har igrunn aldri sett på hundene mine som sexy jeg da :rolleyes:

Jeg elsker halsbånd, jeg har sikkert 20stk jeg, men bruker bare 2 av dem.. Jeg vet ikke hvorfor men jeg har en "ting" for halsbånd..

Men nei, man skal ikke dømme miniatyrhundeiere for fort.. Det er forskjell på jenten med barbiekjole på hunden sin om sommeren i 30graders varme, og jenten som har på hunden noe varmt og holder den opp fordi den fryser når man står i ro :P

Og joda, hvis man velger å gå på TV så er man selvsagt utsatt for endel kommentarer, det kan ingen verge seg imot. Men å si at hunden ikke får være hund på akkurat dette grunnlaget er å forhåndsdømme for raskt :P

veldig enig:) Jeg personlig er heller ikke fan av overpynting og slikt, og jeg har kun på min hund klær om det er kaldt..

Det værste jeg ser er også små hunder som er overpyntet og sitter i en veske.. får lyst til å knabbe hunden og sette den ned på bakken..

MEN, om samme overpyntete hunden hadde løpt fritt, eller gått i bånd på tur ol, så hadde jeg ikke brydd meg.. Klart unødvendig å stasje hunden opp, men om hunden får brukt seg og beveget seg så gjør det strengt tatt ikke noe..

Om det er kaldt og hunden har bruk for dekken, er det jo ett fett om hunden har pynteklær eller nøytrale klær, så lenge klærene fungerer :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på...

Er vel samma om man tar på hunden et sports-dekken fra hurtta, eller om man tar på den "designer-klær", sålenge begge fungerer like bra og hunden ikke hemmes av å ha på klærene?? Den beste genseren til Milli, er en tykk ull/bomull genser fra Puppia, den er stripete og har hette, designer-klær?? Vet ikke jeg, men hetten er der i alle fall bare på pynt.. Milli digger i alle fall genseren, og kommer løpende med en gang jeg tar den fram.. Jeg er ikke mer opptatt av hvordan hunden min ser ut i alle fall, og hun går alltid på egne bein, uavhengig om hun er "naken" eller ikke..

Noen liker rosa og bling, mens andre liker nøytrale klær/dekken, mens andre liker "sportsdekken".. Spiller jo absolutt ingen rolle for hunden..

men når det er sagt så gleder jeg med masse til programmet! Jeg har ikke helt funnet ut hvem jeg heier på enda, men skal nok finne en favoritt denne episoden :devil:

Så då skal eg bare holde kjeft då og bare være enig med hele verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Mulig det er nevnt tidligere dette her.. Men hva er de rosa tingene Bambi har i pelsen?? Så hun hadde et par rundt hodet, men også at hun hadde under dekkenet. Er litt uvitende her :devil:

Papiljotter, dette er for å rulle opp og beskytte den lange pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hunden har så mye utstyr er jo bare et tegn på at eieren virkelig BRYR seg om bikkja si. Dachsen vår har x-antall hjemmestrikkede gensre, dekkener av alle slag, pluss sele med refleks, refleksvest, flexibånd, vanlig bånd, vanlig bånd med refleks... you name it. Ser ikke noe galt med det. Bedre med for mye enn for lite. Det synes jeg.

"You can't buy me love"

Selvom man har mye utstyr til hunden sin så kan man ALDRI måle det opp i EKTE kjærlighet :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig i grunn, man kan ikke ytre meninger om en bestemt hundeeier etter å ha sett ett times program, men det er helt ok å dømme hundeskolen som står bak programmet nord og ned pga treningsmetodene de bruker etter den samme timen....

Merkelig.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig i grunn, man kan ikke ytre meninger om en bestemt hundeeier etter å ha sett ett times program, men det er helt ok å dømme hundeskolen som står bak programmet nord og ned pga treningsmetodene de bruker etter den samme timen....

Merkelig.... :rolleyes:

ja er noe eg og har merket... med blandt ant denne frasen i tryne..."får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på..."

så eg skal visst bare holde kjeft og ikkje ha noe mening...

syns dette blir for dumt i en sånn debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så då skal eg bare holde kjeft då og bare være enig med hele verden?

jepp :icon_fun: :rolleyes:

Pussig i grunn, man kan ikke ytre meninger om en bestemt hundeeier etter å ha sett ett times program, men det er helt ok å dømme hundeskolen som står bak programmet nord og ned pga treningsmetodene de bruker etter den samme timen....

Merkelig.... :rolleyes:

jeg syns ikke man skal dømme noe som helst etter et tv program jeg.. men det er nå min mening..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er noe eg og har merket... med blandt ant denne frasen i tryne..."får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på..."

så eg skal visst bare holde kjeft og ikkje ha noe mening...

syns dette blir for dumt i en sånn debatt.

hehe, jeg har aldri dømt treningsmetodene ELLER personene i programmen.. så min "frase" kan du kutte ut i denne sammenhengen..

Fint at du prøver å få en fin steming her inne. :devil:

bare hyggelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare hyggelig :devil:

Barnslig... alt eg har å si...

og du trenger ikkje å benekte det du skrev "får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på..."

er jo bare å gå tilbake i det som har blitt skreve å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - jeg holdt på å daue av latter når Kåre (?) viste den hjemmelagde leken til Bergis :devil: Også ble jeg SÅ glad når han faktisk plukket opp leken sin!

Også tibben som ble bært rundt i skogen på jakt etter eieren! *ler*

Nei, nå liker jeg dette programmet - det ER virkelig underholdning: på høyt nivå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si noe om hverken deltagere eller metoder, men dette programmet var dårlig reality-TV og ikke noe mer.

Innlæringa så vi jo strengt tatt pent lite til og det er frustrerende å se at man står og sier "søk søk" mens man dytter hundens snute i riktig retning. Synes det meste av selve "hundeskole"-delen bestod i å se klønete eiere med hunder som ikke forstår noe som helst og for meg er det ikke mye underholdning.

Også litt merkelig at de legger opp til såpass mange forskjellige søksøvelser så deltagerne må tippe på hva de skal gjøre på prøven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...