Gå til innhold
Hundesonen.no

Lage egen musematte?

JailyTina

Recommended Posts

Sitter og tenker på årets julegaver og fordi lommeboka ikke akkurat er fet for tiden er det nødvendig å finne på noe billig. Fikk en idè i dag om å kanskje lage spesielle musematter til folk jeg kjenner som bruker pc mye. Men er det noe sted jeg kan finne billige materialer jeg kan bruke i en musematte? Tenkte på et eller annet som er litt stivere enn skumgummi, bildepapir til skriveren og sånn gjennomsiktig plastik sak til å lime det fast, men tror dere det vil funke?

Noen som har forslag til andre billige, men bra julegaver forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å strikke noe? Luer, votter, sokker, skjerf, pannebånd, pulsvarmere etc er ting som det ikke tar så veldig lang tid å lage, og det er heller ikke kjempevanskelig. Fotoalbum med bilder fra felles opplevelser du har hatt med den du gir albumet til. Eller "gavekort" på husvask, restaurant- eller kinobesøk med deg, piknikk-tur eller en annen opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får noen årsiden så kjøpte vi sånn sett hvor man kunne lage sin egen såpe.. det fulgte med alle ingrediensene (hvis man kan kalle det det) Og mange forskjellige former og dufter. Så hadde vi konditor farge så da fikk vi mange forskjellige fargerike såper som vi ga bort i julegave xD

Morsomt og orginalt ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har en veninne som bruker å lage såpe :) God idé!

I år har hun lovt meg diadem da.. (likte så godt det jeg fikk i bursdag, har brukt det neste hver dag siden. Har bursdag i april :rolleyes: )

Ehmm.. Du finner jo alt slags mulig dilldall i forskjellige butikker da. Og så finnes det jo diverse sett du kan kjøpe sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt gøy å lage egentlig.. høres kanskje drit kjedelig ut.. såpe lizzm.. xD

kanskje jeg skal prøve det igjen snart xD haha

Ta deg en tur i sånne hobby butikker eller no.. Alltid masse kult der uansett hvor gamel man er xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har en veninne som bruker å lage såpe :) God idé!

I år har hun lovt meg diadem da.. (likte så godt det jeg fikk i bursdag, har brukt det neste hver dag siden. Har bursdag i april :rolleyes: )

Ehmm.. Du finner jo alt slags mulig dilldall i forskjellige butikker da. Og så finnes det jo diverse sett du kan kjøpe sikkert.

Ekke sånn diadem sånn kroneting? (*ser får meg noen som bruker krone hverdag* weird.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke sånn diadem sånn kroneting? (*ser får meg noen som bruker krone hverdag* weird.)

Hehe. Visste du ikke at jeg heter Martha, og tror på engler..? :rolleyes:

jojo, littegrann dialekt... Sier diadem her i bygda skjønner du. Mente hårbøyle...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sjekke Panduro sin hjemmeside, de har mye artige sett til å lage ting selv, alt fra godteri/startsett drops etc og pyntegjenstander, julepynt etc som du kan sette personlig preg på. Pleier å være endel billigere å bestille fra nettet enn å kjøpe tilsvarende panduro-produkter i hobbybutikkene (ifølge min bedre halvdel). Kanskje tørre seg på forundringspakken som er på salg? Hehe :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...