Gå til innhold
Hundesonen.no

Border Collien Lucas

Monika!

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
  • 3 months later...
Skrevet

Kanskje på tide å vise noen nye bilder av godgutten min.

Han har nå blitt 10 mnd.

Var en tur på hytta i påska, og der tok vi noen bilder da. her er de få som ble nogen lunde bra. Ikke lett å ta bilder av en som nesten aldri står i ro :)

Bilde002.jpg

Bilde007.jpg

Bilde012.jpg

Han elsker å fange snø som dere kanskje ser, så ikke enkelt å få han til å sitte iro når det snør :)

Bilde014.jpg

Bilde016.jpg

Bilde017.jpg

Bilde018.jpg

*Dele opp*

Skrevet

Takk for det :)

Vi bor rett ved jernbanen, stoppestasjon Bergsgrav om du vet hvor det er. Heter Vinne. Ikke så langt unna Bo by'n :)

Skrevet

Takk for det :)

Vi bor rett ved jernbanen, stoppestasjon Bergsgrav om du vet hvor det er. Heter Vinne. Ikke så langt unna Bo by'n :)

Jøss, å jeg som faktisk trodde d kunne være Vinne! *flinke Ina*

Har vært der endel :D Ei venninne av meg som bor der :D

Skrevet

Skrenten 7.. Greier ikke helt å forklare.. Men du vet sikkert hvor det er ;)

Enn hvor bor du der?

Hoho, dette ble OT det.. Ødelegger tråden til Lucas helt..

Skrevet

Oki, er ikke helt sikker på hvor det er nei. Heter skomakerveien her, nr 14 ;)

Ja ble masse OT :P Er sånt som skjer det :P

Skrevet

fin Lucas er :huh: fler bilde :huh: han er pen..

Hvor har dere hytte? eggedal ?

Takk!, koselig med koselige kommentarer :o

Nei vi har hytte i Sandvika. ;)

• 9 months later...
Skrevet

Lenge siden jeg la ut bilder nå. Her kommer en liten bildeoppdatering av hvordan han ser ut nå :)

Han blir 2 år i juni.

i sommer:

Bilde002.jpg

Bilde008.jpg

Bilde018.jpg

Bilde019.jpg

Bilde066.jpg

Bilde071.jpg

I gårkveld.

Bilde0091.jpg

Bilde010.jpg

Bilde036.jpg

Bilde050.jpg

Bilde054.jpg

Guest Christine
Skrevet

Lucas er herlig :)

Glemmer aldri når jeg bare satt på verktøykassa mi og han kom for å få kos..Awww :)

Gi godgutten en stor klem fra meg

Skrevet

Åhh! Lucas! :) Lenge siden jeg har sett bilder av klumpen nå ja! Sååå utrolig flott han er blitt da! (har jo alltid vært det da, men blitt skikkelig voksen nå, hihi..)

Nei, må vel til å få tatt noen nye bilder av Eso å legge ut snart jeg også, leeenge siden sist :)

Skrevet
Lucas er herlig :)

Glemmer aldri når jeg bare satt på verktøykassa mi og han kom for å få kos..Awww ;)

Gi godgutten en stor klem fra meg

Hehe, han er en koseklump ja ;) Skal gjøre det, da blir han nok glad ;)

Åhh! Lucas! :) Lenge siden jeg har sett bilder av klumpen nå ja! Sååå utrolig flott han er blitt da! (har jo alltid vært det da, men blitt skikkelig voksen nå, hihi..)

Nei, må vel til å få tatt noen nye bilder av Eso å legge ut snart jeg også, leeenge siden sist :P

Takk, er veeldig gøy å få positive kommentarer på lillegutten ;)

Ja det synes jeg virkelig ;) lenge siden jeg har sett han nå altså :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Skye terrier skiller seg jo en del ut fra de andre her, både i utseende og type. Jeg kjenner de ikke veldig godt, så anbefaler å sjekke raseklubben i hjemlandet. De andre har jeg møtt en del av. De er jevnt over ganske egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Hvis du er vant til gjeterhund så tror jeg det kan bli en ganske brutal overgang. Det er ikke bare å "jobbe mer og hardere", det er rett og slett en helt annen type hund og mye som ikke vil kunne fungere på samme måte. En utfordring er for eksempel å ha de løse. Pinscher er vagt mildere enn terrierene. Dansk-svensk gårdshund er også en pinscherhund, som er veldig lik brasiliansk terrier og parson russel, men mildere i gemyttet. Jeg har kjent folk som har kunnet kalle inn sine pinschere og dsg fra jakt på vilt. Pinscherene er også større enn manchesterterrier. Det er nok i stor grad trenbarhet, jaktinstinktet og selvstendigheten som skiller terrierene fra gjeterhundene, og i litt ulik grad. De er ikke interessert i å gjøre deg til lags eller høre på hva du sier, de er avlet for å jobbe selvstendig og jakte på og drepe smådyr. Du kan ikke regne med å kunne ha dem løs utenfor inngjerdede områder eller under tett kontroll. Jeg har f.eks. sett mange i konkurranse- og treningssammenheng, men veldig sjelden løse i skogen.
    • Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...