Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdane er påkjørt!


Mud

Recommended Posts

Verdane ble akkurat påkjørt! Hun døde momentant :kiss:

Hun er fortsatt varm og ligger på et håndkle, og jeg synes hele tiden jeg ser hun trekker pusten men det er bare ønsketenkning. Har aldri opplevd at et av mine dyr har omkommet mer eller mindre forann øynene mine før så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med henne nå! Jeg er helt satt ut! Jeg hadde nok ikke merket det før i morgen hadde det ikke vært for at Loke som sto ute plutselig gneldret brått og rart før han kom med noen rare pipelyder. Da løp jeg ut for jeg har aldri hørt han sånn før og trodde han var skadet.

Jeg hørte ikke bilen, men så en bil som rygget tilbake og kjørte fort av gårde når de så jeg kom ut døra. Igjen på veien lå en sort hårete bylt og jeg skjønte det var Verdane. Lotte har vasket henne i øret og Loke har vasket meg i hele ansiktet og gått rundt og pipi og snust litt på lille pusen. Det er stor sorg i huset nå. Den eneste som virker uanfektet er merkelig nok kullsøsteren hennes.

Heldigvis led hun nok ikke, bilen traff henne i hodet. Men stakkars lille jenta mi som ikke ble mer enn 7 mnd gammel :D

Hun var så fryktelig vakker og mild..

20070509_0525.jpg

20070509_0530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Uff da, dette var trist! Ikke noe hyggelig når sånt skjer, men en mager trøst for deg er jo at hun ikke døde alene ute i kulda og at du faktisk vet hva som skjedde.

Jeg har vondt av at hun ikke flyttet til de dype skoger, da hadde ikke dette skjedd. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet runderingen i dag, må prøve å få begravd henne.. Ikke lett, det er tele her :kiss:

Problemet med de dype skoger er at der bor reven. Rever liker kattestek til middag veldig godt så jeg tror egentlig ikke at puser er så veldig mye tryggere i skogen jeg.

Nå er det ikke akkurat en veldig trafikkert vei dette, men der det er biler er det alltid en risisko. Spesielt når pusen er helsort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeiii.. :D:P;)

Jeg hater sånt..

Går det bra, eller?

Min katt, Sofus som jeg hadde før, ble forsvunnet en dag, den pleide å gå inn i biler og sånt.. ;)

Den ble forsvunnet en dag og jeg aner ikke om den lever enda, om noen har mishandlet den eller noe. :P

Vår hund, Asterix ble påkjørt av en bil mange ganger, kanskje 6 ganger eller noe eller 4..husker ikke.

Den måtte avlives, det er en stund siden nå, men den brydde seg om oss på en måte, trøstet oss og lå ved siden av oss når vi var syke.

Den hadde det så vondt og jeg savner den noe sykt. :P

Mamma sa til meg at den hadde fått en sprøyte sånn at den sov hele tiden og jeg trodde på det en lang stund til jeg ble forklart hva avlive egentlig betyr. ;)

Håper alt går bra.

Det er så trist, den var søt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, Loke. Jeg så ikke dette før nå jeg! Dette var veldig lite hyggelig å lese. Den eneste trøst er jo at hun ikke led og faktisk at du fant henne. Hvis ikke, ville du jo gått rundt og vært bekymret for henne.

Stor klem fra Bergen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt nøye igjenom Loke sin reaksjon og kommet til at han umulig kan ha skjønt akkurat hva som skjedde, han må rett og slett ha blitt skremt av smellet eller noe. Greit at bikkja er smart, men er han så smart blir det bare ekkelt.

Her går livet sin vante gang, tror egentlig jeg er den eneste som savner henne nå. Lillith (kattemoren) har overasket meg. Hun har jo vært pissesur på kattungene og holdt seg mest mulig unna de fra de ble ca 4 mnd, nå er det plutselig helt greit. Dvs, det var Verdane hun ikke kunne fordra tydligvis, Urd er helt grei, de kan tilmed dele matskål :P Så mye for rettferdig moderlig kjærlighet... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...