Gå til innhold
Hundesonen.no

Bella Vie Cinderella

Tina&Ella

Recommended Posts

Etter 6 lange uker med ventetid kunne jeg endelig reise ned og hilse på valpekullet - og velge valp :(

Valget av valp var lett - oppdretter hadde en god formening og hvilken valp hun mente ville passe til meg, og det måtte jeg si meg enig i- det føltes riktig fra første stund. Jo mer jeg så av henne, jo sikrere ble jeg på at dette var riktig - fikk en god magefølelse! Hun har hatt kallenavnet Turbo fra dag en, og lever virkelig opp til navnet sitt. På papiret heter hun Lauvstuas Bella Vie Cinderella, men vil hete Ella (Turbo-Ella) til vanlig :P Hun ble testa på fugl når vi var der, og så fort hun hadde undersøkt omgivelsene og hilst på alle menneskene som stod rundt, så var hun i gang med å utforske kråka. Tok ikke lang tid før hun fikk skikkelig tak på den, og da løp hun rett bort til de andre valpene for å vise frem fangsten- kry som en hane.

Ella er veldig kontaktsøkende, skal helst opp i ansiktet og hilse, så jeg ble overøst med valpekyss i dag , gang på gang :kiss: Hun er tydelig glad i mennesker, og skal helst hilse på alle sammen, samtidig som hun skal ha med seg alt som skjer rundt henne. Så Turbo-motorn er i gang konstant. Kontakt er ikke noe problem, så får nok mye gratis der når vi skal begynne å trene :D Hun kom tilbake til meg gang på gang, og var like iverig og glad hver gang. Dette er en frøken jeg tror jeg kan få det mye morro med :D Det blir nok ikke en kjedelig dag med Ella i hus :(

Om 13 dager skal jeg hente hjem Turbo-Ella min - så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet- og lade batteriene til

Turbo-Ella kommer i hus. :P Vakre vakre jenta mi

post-1440-1194120035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare lagt ut et og et bilde her - mer er mange bilder på hjemmesiden hennes, så er bare å stikke innom der en tur :kiss: Vesla er jo bare helt nydelig - jeg ble sjarmert i senk fra første stund :D Jeg kunne ikke vært mer fornøyd når det gjelder valg av rase, valg av oppdretter og valg av valp :D og nå er det bare 13 dager til jeg reiser ned til sørlandet igjen for å hente Turbo-jenta mi :( da blir det nok liv og røre :(

post-1440-1194167346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeligste valpebildet jeg har sett på lenge, så herlig og bedårende hun er!

åååå, nå er jeg spent på å høre mer om henne!

Kommer oppdateringer om frøkna så fort hun har kommet hjem :) er 13 laaange dager til jeg kan hente henne - men jeg får kose meg med ventetiden, er jo en del av morroa det også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du! Vel, denne ventetiden er jo helt forferdelig, men samtidig litt deilig egentlig. Fikk alt kombinert med eksamen i våres jeg da, så jeg "måtte" tenke på noe annet, men dagen kommer faktisk fortere enn du tror, og da savner du de tisse-dam-frie dagene du hadde før hun kom...! Hehe! :D Neida, det er utrolig gøy med tollervalp, du har funnet en flott oppdretter og ser ut til at du kan være fornøyd med valpen også! Lykke til! Gleder meg til å følge med dere videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...