Gå til innhold
Hundesonen.no

Svulst...

Hildestj

Recommended Posts

Skrevet

Har oppdaget svulst hos Cindy. Den er på foten, i begynnelsen var den et sår, så jeg tenkte hun hadde skrapet seg på noe. Etternoen ukers tid er den altså blitt en kul, ikke steinhard, men ikke myk heller. ligger i huden, som en blemme, ikke under hulen. Men den er knallrød, og blør om man klemmer på den..har endel væske i seg også. Er hoves. Var hos dyrelege idah, og er skuffa over at det ikke blegjort mer enn at jeg fikk antibiotika for å se om det kunne være betennelse, om det eventuelt er noe mer igjen av kulen om en uke, skal den fjernes kirurigisk. Er livredd for at det skal være kreft. Mastcellesvulst ect..Noen som har erfaring med svulst på hund? Er skikkelig bekymra, man blir jo så altfor gla i disse hundene.

Skrevet

Høres jo ganske enkelt ut som om hun har fått betennelse i et sår. At såret først har vært åpent på et vis, så har det lukket seg med bakterier inni, og nå er det kommet betennelse i det. Syns dyrlegen handlet fornuftig, jeg! Jammen godt det fins dyrleger som ikke tenker det verste alltid, og som bare skal tjene penger på å ta kreftprøver..! Slapp av, det går nok over! :icon_confused:

Skrevet

Nå har Cindy gått på antibiotika i en uke, og imorgen skal vi tilbake til veterinærn, for å se om den skal fjernes. Jeg bandasjerte kulen på fredag, slik at hun ikke skulle slikke på den, og allerede dagen etter var den merkbart mindre, og idag morges var det så og si bare et lite skrubbsår igjen. Men uheldigvis hadde cindy fått av bandasjen da jeg kom hjem etter jobb idag, og hadde slikke på kulen. Den hadde ikke blitt noe større, men var rød og irritert..igjen.. så får høre hva dylegen sier..

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hva med skjerm når hun er alene hjemme så hun ikke får slikka?

Skrevet
Hva med skjerm når hun er alene hjemme så hun ikke får slikka?

Jo der er det vi mest sannsynlig blir å få i morgen.

Cindy ble operert forrige tirsdag da svulsten ikke ville forsvinne, og vi sendte den inn til lab for å finne ut hva det var. Og idag fikk vi svar, heldigvis var det en godartet type svulst som var vanlig hos unge hunder: Histiocytoma.

her kan dere lese om denne type svulst: http://www.marvistavet.com/html/body_histiocytoma.html

Ble så glad at dere aner ikke :) Var jo sikker på at hun hadde kreft, hysteriske meg.

Så nå er det en uke igjen til stingene skal fjernes, og vi kan begynne å gå på tur igjen. Cindy er noe frusrert, prøv selv å holde en JRT innestengt i 14 dager :D Hun har gått opp et halvt kilo, men regner med det stabiliserer seg raskt når vi begynner å trimme igjen :P

*Dobbelpost, mod. Emilie*

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...