Gå til innhold
Hundesonen.no

Snart Juul :D

BareLinn

Recommended Posts

Haha, en julenisse faktisk.

Jeg er ikke noe hypp på julen i det hele tatt. Det å kjøpe julegaver er jo blitt en plikt, jeg føler meg jo pliktet til å kjøpe julegave til dem jeg får julegave av. Ikke fordi jeg ikke syns det er koselig å gi ting til andre, men jeg har ikke akkurat verdens feiteste lommebok.

Jeg gleder meg til å ha ferie da, og komme hjem til familien og Memphis (selv om jeg bare skal feire julen med mamma og hundene), det blir 2. gang på 4mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Det er så innmari vanskelig å finne ut hva man skal kjøpe til de forskjellige... Aner ikke hva jeg skal kjøpe til foreldre og besteforeldre.. Har ikke akkuratt så mye penger heller ... Buhu.. :S .. eller forresten.. Til far kjøper jeg bare noe hestegreier :blink: .. Da blir han nok fornøyd håper jeg ;) ;) .. I fjør kjøpte jeg grønne lys og slikt til farmor (Hun liker lys + fargen grønn ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så innmari vanskelig å finne ut hva man skal kjøpe til de forskjellige... Aner ikke hva jeg skal kjøpe til foreldre og besteforeldre.. Har ikke akkuratt så mye penger heller ... Buhu.. :S .. eller forresten.. Til far kjøper jeg bare noe hestegreier :blink: .. Da blir han nok fornøyd håper jeg ;) ;) .. I fjør kjøpte jeg grønne lys og slikt til farmor (Hun liker lys + fargen grønn ;) )

Til besteforeldre og sånt bruker jeg endel tid på å lage skikkelig fine, hjemmelagde kort etter scrapping-metodene. Det er billig, morsomt og veldig koselig, mye bedre enn å bruke massevis av penger på ting de har fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva lurte du på mitt barn?

Hva jeg skal kjøpe til pappa og brødrene mine på 18 og 20 år :)

Lillebroren min er jo enkel, han er 8 og elsker alt i lekestøybutikken som lager lyd liksom. Mamma er også enkel, gavene hennes er unnagjort. Men det er alltid like vanskelig med de eldste gutta, og jeg trenger tips. Pappa liker musikk, men han har jo alt av cd'er. Han elsker å spille gitar og piano, så kanskje et nytt notehefte... Men jeg vet ikke hva han har der heller, vet bare at han har veldig mye. Broren min på 18 er glad i sport, han elsker å trene, spesielt fotball, men that's it. Hva han på 20 bedriver er jeg ikke helt sikker på. Men han er opptatt av utseendet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skal kjøpe til pappa og brødrene mine på 18 og 20 år :)

Lillebroren min er jo enkel, han er 8 og elsker alt i lekestøybutikken som lager lyd liksom. Mamma er også enkel, gavene hennes er unnagjort. Men det er alltid like vanskelig med de eldste gutta, og jeg trenger tips. Pappa liker musikk, men han har jo alt av cd'er. Han elsker å spille gitar og piano, så kanskje et nytt notehefte... Men jeg vet ikke hva han har der heller, vet bare at han har veldig mye. Broren min på 18 er glad i sport, han elsker å trene, spesielt fotball, men that's it. Hva han på 20 bedriver er jeg ikke helt sikker på. Men han er opptatt av utseendet :D

HOHOHO! Her var vi igjen :D Alle gutter/menn liker jo små elektroniske duppeditter.

Gave til far: Sjekk her!

Gave til bror på 18: Sjekk her!

Gave til bror på 20: Sjekk her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...