Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor privat er PM'er for deg?


Renate A

Recommended Posts

Privat melding er PRIVAT.Er det noe mer å diskutere?At enkelte kan ha et stort behov for å ytre ting om andres hunder på grunnlag av spørsmål/råd rundt den hunden,får være deres problem.Ofte er det de som er anonyme som skriker høyest og vet best.Selv er de vel kanskje livredde for å bli uthengt og trakkasert,men henger tydeligvis ut folk selv som det måtte passe?Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PMer er private. Men selvsagt ser jeg an personen og hva det er snakk om. Jeg fikk fx tilbud av ei her på sonen om å delta på MH med henne, og jeg ser ikke noen grunn til at det skulle holdes hemmelig, så det har jeg skrevet i bloggen min, og kanskje også her, det husker jeg ikke. Det er jo mer logisk å skrive en PM enn å lage en tråd om kanskje jeg ville delta på MH?! :icon_redface:

Atferd og andre "hemmeligheter" har jeg ikke noe behov for å broadcaste på hele sonen, men jeg sletter ikke PMene etterhvert nei. Jeg har de lagret, i tilfelle jeg vil lese de en gang til. Hvis noen har behov for å gi uttrykk for at hunden deres er "bedre" enn den kanskje er, så er ikke det min sak, og de har sikkert en grunn til det. Skjønner det egentlig fryktelig godt også, siden det til tider kan hagle med avlivningsforslag her.. <_< for å sette det på spissen selvsagt. Hvis man da vet at man vil takle noe sånt dårlig, så er det vel greit å fremstille hunden sin som litt bedre enn det den er, det skader jo ingen akkurat, så lenge man vet med seg selv at det kanskje er pyntet litt på.

Sånn apropos til denne jaktlykke-tråden, som vi tydeligvis diskuterer; jeg skrev forsåvidt noe i den tråden også om at man bør tenke litt over hva man legger ut og ikke. Det mener jeg fremdeles, for det kommer så veldig an på hvordan det blir tolket, hva man vil ha ut av det, hvordan det fremstilles, hvem som leser tråden og bryr seg med å svare, osv osv. Man styrer litt selv hvilket inntrykk sonen skal ha av hunden sin; jeg hadde kunnet svartmale Tulla om jeg ville det, skrevet bare om negative ting med henne, fortalt om episoder hvor hun avreagerer dårlig, viser dårlige sider av seg selv osv. Eller jeg kan velge å fokusere på de positive tingene og ikke si så mye om de negative; bare være klar over at de er der og bør jobbes med. Men tåler man ikke å få høre andres tolkning av hunden, så bør man kanskje tenke seg om tre ganger før man skriver noe om den.. Og det er ikke til å stikke under en stol at noen (nå snakker jeg generelt om folk her på sonen) kan være ganske "harde/krasse/bastante/...." i måten de uttaler seg på. For noen som da sitter på andre siden av skjermen og er litt usikker på om de bør stole på vedkommende, eller er usikre på ting ang hunden sin, eller kanskje er litt sårbar en dag, så kan noen kommentarer føles fæle.

Tilbake til PMer: Noe kan også være hemmelig en stund, fx da jeg skrev PM til MrsPowers og spurte om ting ang IS. Da ba jeg henne om å ikke si noe om det, men nå er det jo ingen hemmelighet mer at det er en rase jeg vurderer, så hvis hun vil skrive det hun skrev i PM til meg i tråden, blir jeg ikke sint for det. :icon_redface:

Tror nok ting er litt mer nyansert enn akkurat svart/hvitt (offentlig/privat), men at dette skjønner vel hver enkelt helt utmerket selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...