Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur for alle rogalendinger

giggi

Recommended Posts

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bor desverre i stavanger så blir litt vanskelig ;) Men var det ikke 12 vi ble enige om? Noen fra stavanger som skal være med? Er det forresten fryktelig langt fra Stavanger?

Skrevet

hehe jah ;) det tar 40-45 min og kjøre fra stavanger til bursand så det er jo et stykke. men de har meldt skyet vær med en del sol på formiddagen med farer for regn.

Skrevet

Jeg kommer ikke. Så netopp at jeg er nødt til å betale for Sasha også, så jeg har ikke råd.

Syntes det var kjempe dumt! Men dere får kose dere :kiss:!

Skrevet

Nei... Da gidder jeg ikke... Hender du slipper å betale for hunder altså.. Og så er du BARN enda :D.. Menmen.. Vet jo ikke sikkert om hun andre heller kommer.. Så da blir dene gangen også også avlyst... :kiss: .

Jaja :D

Skrevet

Har sent deg sms! Vet du hva, det kan være jeg får låne 200kr av pappa :kiss: Du har jo rett, jeg er barn enda jeg :( Hehe...lillle meg :( Sender deg en til sms jeg, om en liten stund :D Men hadde vært fint om du ga beskjed om du fikk dem, har litt lite peng skjønner du :D

Skrevet

ok litt forvirret nå. blir det tur? alle uder 16 er barn. har du en hund ove 40cm til ryggen så må du betale barnebilett for den. er den under 40 TROR jeg det er 10 kr. men kan ikke dere senne en melling til meg om det blir tur eller ikke

tlf: 93010541

Skrevet

Ok, jeg kan klare det, men må vite om dere kommer? Jeg er der kl 12.01 i tilfellet. Hvis dette blir veldig rotete kan vi jo ta det kl 13.00 heller?

Skrevet

Nå har toget mitt gått, eller det går om 5min... så jeg når ikke å være der før 13.00 :kiss:

Sorry, for alt rotet jeg laget! Var slettes ikke meningen!

Skrevet

Toget mitt er der 13.01 :kiss: Hvor lenge har du planer om å være der?

Har prøvd å ringe Silje(labbetussegutten) men får ikke svar, dumt for henne at hun ikke vet noe om det :D

Skrevet

jeg tror bare jeg ser hvor lenge jeg blir det går jo tog hjem hver time så :rolleyes:

jah du får bare fortsette og ringe. jeg har sendt melling men ikke fått noen svar.

hvos lenge blir du?

Skrevet

Har fått tak i noen på Siljes mobil :kiss: Hun har reist til Ogna strand, og er hjemme om ca 1 time. Hun jeg snakte med sa at jeg kunne komme til Ålgård, men det blir jo litt vanskelig. Vi får bare møtes der 1, så sier jeg det til hun jeg snakka med i Siljes tlf. Så får hun velge om hun kommer eller ikke :D

Jeg vet ikke jeg, skal være respitt i klubben kl 4...5tiå, men er ikke så viktig det. Hehe, hvuilke hunder har du? Slik at jeg kan vite hvem du er :D Får du forresten smsene mine?

Skrevet

hei ok men da møter jeg deg der klokken 1. jeg har en Flatt coated retriever. nei har ikke fått noen sms nommaret mitt er : 93010541. er det noe mer så må du sende sms for jeg har ikke tilgang på nett til klokken 4 i dag.

Skrevet

Oi... Sorry :S .. Trodde det ble avlyst jeg ... Jeg reiste til stranda med morfaren min jeg :S ... Så tok ikke med mobilen heller... Veldig lei for det..... :kiss:

vi var på Orrestranda. Siden det er ganske nerme oss ...

Hadde jeg vist dette, sp hadde jeg selvfølgelig komt .. Åhhr .. Er skikkelig sur på meg selv nå :D :wallbash:

Edit: det var sikkert mora mi du snakka me :( ... Hun sa det ikke til meg heller :D ..

Skrevet

Nå er jeg netopp komt inn døra! Så nå ligger Lille Vims rett ut her :( Veldig koselig å møte deg Arielle :kiss:

Synd at du ikke ble med Labbetussegutten :( Og det var min feil, jeg tulla så mye! Er virkelig lei for det! Men vi får ta det en aannen gang :D Håper flere blir med da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...