Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode veterinærklinikker i Oslo-området

Peers

Recommended Posts

Som noen kanskje har fått med seg, sliter Orry med en del problemer for tiden. Jeg vil nå finne en ny veterinær, fordi jeg ikke er fornøyd med behandlingen vi har fått der vi allerede har vært. Jeg er ute etter en veterinærklinikk som har erfaring med sykdomstilfeller som ikke er så "vanlige", og som ikke bruker tid på unødvendige undersøkelser og behandlinger.

Jeg har tenkt litt på Oslo Dyreklinikk og AlternatiVet, noen som har gode/dårlige erfaringer? Jeg er også åpen for andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Oslo Dyreklinikk en god del den siste uken (les: nærmest bodd der), og er storfornøyd. De ligger relativt høyt i pris, men for en kompetanse og vilje til å få til ting. De er godt utstyrt også, og kunne gjøre tester av hunden min som vanlige veterinærer ikke kunne. Hunden min hadde høyst atypiske symptomer på behandlingen han fikk, og de gikk fra å klø seg rådløst i hodet til å behandle ham på en utmerket måte og ha en god plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler begge klinikkene veldig egentlig. Oslo Dyreklinikk reddet jo Mike når vi holdte på å miste han under den kastereringen, de har jo tilgang til ganske mye i forhold til mindre klinikker... De har flere gode velutdannede veterinærer.

Har også veldig god erfaring med alternativ vet. da de hele tiden finner "feilen" som ingne andre veterinærer finner... bruker alltid de når det er noen større ting med Mike.

Du kan jo lese litt om begge 2 på hjemmesidene dems?? www.oslodyreklinikk.no og www.alternativetdyreklinikk.no

Du kan jo også ringe de og fortelle hva som har skjedd, og høre med de hva det kan være... da får du også kanksje et lite inblikk om de har litt peil på hva det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med AlternativVet. Servicen hunden og du får er *veldig* bra, og de har en mer holistisk tilnærming enn andre dyreklinikker jeg har vært på. Min erfaring er også at de i stedet for å "pushe" respeter og medisiner, oppfordrer til å bruke alternative løsninger som funker.

Hunden min er livredd for vet'en, men hos AlternativVet så har Cecilie og de andre ansatte tatt så godt i mot ham at dette er nesten ikke et problem lengre.

Mulig de ligger litt høyt i pris, men det er det definitivt verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Nå i første omgang har vi prøvd Oslo Dyreklinikk, så får vi se om de klarer å finne ut hva som er galt. Foreløpig er de ganske rådville, men de prøver i hvert fall så godt de kan, og har mer "logiske" undersøkelser enn der vi var tidligere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare slenge inn litt skryt til alternativet her jeg. Som æresmedlem i "hysterisk hønemor klubben" så bar det til vet. med knøttis i dag. Ringte i går og fikk time i dag, var der nesten en hel time og knøtta er så fornøyd med å være der. Tredje hunden jeg går dit med da, så de kjenner vel meg rimelig godt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...