xxx12345 Skrevet 6. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Jeg venter jo som noen kanskje har fått med seg nå på dvergschnauzerfrøken nr to. Det jeg håper på er at hun skal bli en så god representant for rasen at hun skal avles på, og jeg ser nok også for meg at det kan bli flere i hus etterhvert (hysj, ikke fortell gubben det enda ). Derfor leker jeg altså med tanken på kennelnavn. Jeg har fått et forslag jeg liker godt men spekulerer fremdeles videre. Tenkte derfor at noen her kanskje hadde noen forslag til meg også? Rasen er selvfølgelig dvergschnauzer sort. Annet å ta med i betraktning kan være at vi har et islandsk etternavn og nære bånd til Island. Brainstorm!
Caroline Skrevet 6. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Jeg venter jo som noen kanskje har fått med seg nå på dvergschnauzerfrøken nr to. Det jeg håper på er at hun skal bli en så god representant for rasen at hun skal avles på, og jeg ser nok også for meg at det kan bli flere i hus etterhvert (hysj, ikke fortell gubben det enda ). Derfor leker jeg altså med tanken på kennelnavn. Jeg har fått et forslag jeg liker godt men spekulerer fremdeles videre. Tenkte derfor at noen her kanskje hadde noen forslag til meg også? Rasen er selvfølgelig dvergschnauzer sort. Annet å ta med i betraktning kan være at vi har et islandsk etternavn og nære bånd til Island. Brainstorm! Oh, spennende.. Jeg elsker jo islandsk. Vurderte lenge Andvaka som kennelnavn (føsrte del av reg.navnet til Saeta min), men det ble et engelsk (britisk rase). Hmm, noen spesiell betydning evt.?
xxx12345 Skrevet 6. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Nei, har ikke tenkt så mye på betydning som sådan. Er veldig i startgropa med både tenking og annet. Ser veldig fram til sommeren når jeg er ferdig med studier og kan begynne og lese om slikt jeg virkelig har lyst til å lese om - alt som omhandler dvergschnauzere spesielt og oppdrett osv generelt. Men likevel har jeg jo dette med farge i bakhode, rase, rottefanger, Island - sagaøya.... Veldig stort nedslagsfelt foreløpig hehe.
Caroline Skrevet 6. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Jeg liker godt mange av de "mørke" navnene/ordene.. Mørke, skumring osv. F.eks. skumring; Rökkva, Ljósaskipti, solformørkelse; Sólmyrkva/i (liker best feminin ending jeg da), eller noe med natt.. Andvaka som jeg tenkte på betyr jo våkenatt (hun fikk navnet fordi fødselen holdt meg våken den natta). Oh, jeg må skjerpe meg nå ellers blir jeg sittende her i kveld
xxx12345 Skrevet 6. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Det må du gjerne gjøre for du har veldig fine forslag Andre forslag så langt: Pied Piper (rottefangeren fra Hameln) Svarta (svart hunkjønn flertall) --> utgår, er allerede registrert Svartskjegga Ellers likte jeg veldig godt Sólmyrkva av dine forslag
tm100021 Skrevet 6. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Så spennende ! Jeg elsker å sitte og tenke på sånt... Jeg har allerede 5 forslag som jeg skal sende inn når tiden er kommet til det... (Og selvsagt en favoritt da.)
frida_stine Skrevet 6. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Har et par navn til deg, men vet ikke om jeg skal legge de ut. Men et tips før du søker om kennelnavn er at du sjekker FCI's liste over navn som allerede er i bruk. Det kan du sjekke her: http://www.fci.be/affixes.asp?lang=en&sel=8
xxx12345 Skrevet 6. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Du får sende de på pm da Ja, har siden til fci her allerede og sjekker mot den.
Yodel Skrevet 6. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Sòlmyrkva var virkerlig flott! Der får du jo med både "mørk" (grunnet fargen) og islandsk.. Er veldig fascinert av islandsk selv. Vært der et par ganger, og er veldig fascinert av historien (og hestene) Hva med Saga? Eller Eldey (Ild øya)? Kolperla (mørk perle) Koltinna (sort eller mørk farget)?
xxx12345 Skrevet 6. Oktober 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 6. Oktober 2007 Her kommer det stadig gode forslag gitt Kolperla var heller ikke dumt! Sitter og leker i photoshop med logo også:
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar