Gå til innhold
Hundesonen.no

Fremmedlegeme i kroppen i to uker


Recommended Posts

Fo to uker siden lekte Bocca med en fingerbøll i gummi, og klarte å svelge denne. Jeg har fulgt nøye med, og også prøvd å se om den kan ha kommet ut. Men etter noen dager så har mine foreldre ment at denne har sikkert kommet ut når jeg ikke har fått sett på avføringen hennes. Så slått meg til ro med det, ettersom ho har spist normalt, og gjort fra seg normalt.

Men innimellom har ho gulpet, men gitt seg fort. Og formen hennes har hvert på topp.

Idag tidlig begynte ho å gulpe igjen, men kastet opp. Og der så jeg fingerbøllen. HVORDAN er det mulig at den har hvert inni henne i 2 uker, for så og komme ut forran?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den ville vel ikke ut andre veien da. Uansett er det godt at det ikke ble forstoppelse, med påfølgende operasjon og greier.

Veit åssen det føles når dyret får i seg uønska ting, minsten min hadde en lei tendens til det når ho var yngre.

Vel, her om dagen forsvant en engangshanske, men det har nå gått bra det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den ville vel ikke ut andre veien da. Uansett er det godt at det ikke ble forstoppelse, med påfølgende operasjon og greier.

Veit åssen det føles når dyret får i seg uønska ting, minsten min hadde en lei tendens til det når ho var yngre.

Vel, her om dagen forsvant en engangshanske, men det har nå gått bra det og :)

Er av den grunn til at jeg har fulgt med nøye, men har ikke sett på det som noe farlig så lenge formen er god, ho spiser normalt, og gjør fra seg normalt.

Men hvordan kan den bare ha liggi der? Om den ikke har klart å komme seg ned i tarmene, hvordan har maten klart å passert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt, men jeg har opplevd omtrent nøyaktig det samme for en stund siden.

Vi passet en kattunge på 2 uker som ikke fikk melk av moren sin. Dermed måtte vi mate henne med tåteflaske med melk på. Men en dag klarte kattungen å svelge hele tuten på tåteflaska, og vi trodde jo at hundreogett var ute... Dro til dyrlegen og tok røngtenbilder osv, men de kunne ikke hjelpe oss noe mer, i og med at denne lille skapningen bare var 2 uker gammel... Begrenset hvor mye de kunne stappe inn i den lille kroppen... Så vi måtte bare vente og se hva som skjedde.

Men, katten virket frisk og rask, og to uker senere spydde hun ut plastikktuten. Og du kan tro vi var glade!:)

Så det er jo bare utrolig hva disse dyrene kan overleve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...