Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lære hunden å være alene?

siljestokka

Recommended Posts

Leste litt om sånn straff og sånn. Der stod det at timeout var noe av det verst du kunne gjøre... Hunden æ jo åleina når han har timeout :lol: .

Ja.. Eg lure bare på hvordan man egentlig skal trene hunden til å være alene. Hva som er rett liksom? Ja, nå mener eg altså at når hunden skal vere hjemme alene, mens man er på skule/jobb. Min har ikke noe problem med å vere alene altså, men han foretrekker å vere rundt oss.

Dette kan vere feil altså, men jeg var mindre da vi fikk han. Det vi gjorde var Å bare la han vere alene i rommet sitt. Han peip jo litt med å starte med. Har aldri brukt stedene hans som straff. Men pippingen gikk ganske fort over.

Skal jo ha flere hunder i framtiden, og det hadde vert greit og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vi begynte å la valpen være hjemme alene i korte stunder, bare det å gå ut inn og ut av døre, ut med søpla osv. Det er bare å ta det sakte.

I begynnelsen lot vi valpen være stengt inne på ett rom, men vi merket fort at det ikke fungete. Hun ble mye roligere av å få ha tilgang til hele leiligheten sånn som hun pleide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Det er i alle fall viktig at hunden har sitt eget område som "bare" er dens, sånn at han har et sted å trekke seg tilbake til.Om det så bare er en stille krok, er det viktig at hunden har sitt territorie der han føler seg trygg! Som nevvt tidligere er jeg enig i at alle må starte i det små; være i et annet rom med døren lukket i korte og lengre perioder osv:) Og hvis man hører klynking, er det vel så viktig å ikke gi etter for den :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall viktig at hunden har sitt eget område som "bare" er dens, sånn at han har et sted å trekke seg tilbake til.Om det så bare er en stille krok, er det viktig at hunden har sitt territorie der han føler seg trygg! Som nevvt tidligere er jeg enig i at alle må starte i det små; være i et annet rom med døren lukket i korte og lengre perioder osv:) Og hvis man hører klynking, er det vel så viktig å ikke gi etter for den :rolleyes:

jeg har garde inne til min hund som han er i når jeg er på skolen og når han vil slappe av tar jeg han inn der. Er enig i det med å gå inn og ut av dører i små økter. Det gjorde jeg på min valp og det har vist seg å være en stor suksess! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...