Gå til innhold
Hundesonen.no

Slapp og oppkast


Ida:)

Recommended Posts

I dag kjøpte jeg Drontal Comp. vet. markkur til min Dachs Mira. Hun fikk en halv tablet (veger 5 kg) før hun fikk noen kuler mat og vann. Hadde tengt meg ut på tur, og ville få i henne litt veske. Ventet i 20 minutter før jeg gikk. Vet at man ikke skal fore rett før man går ut på tur.

Så begynte vi å gå, og hun var helt som vanlig. Når vi hadde gått i 10 minutter, så spydde hun. Kastet opp tre ganger. Hun ble helt slapp, og bare la seg ned på bakken, og pustet fort og tungt. Mamma måtte komme og hente oss.

Hun ble piggere når vi kom hjem. Tusla litt rundt, men var ikke helt seg selv. Men bedre og bedre utover dagen.

Jeg prøvde og di henne litt mat, og hun hadde god appetiett. Men etter 15 minutter kastet hun det opp igjen.

Tror dere at det har noe med markkuren, eller at hun drakk litt mye før vi gikk? Hvor lenge burde jeg vente med å gi henne noe mat?

Blir litt bekymret jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva hadde orm i sommer, etter ormekuren spyde hun en hel dag, hun spyde opp levende ormer. hun fikk bare vann den dagen. neste dag fikk hun litt tørrfor til å byne med. etter hvert som det viste seg at hun ikke spyde mer, fikk hun mat som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt normal reaktion hunden din har, mange hunde reagerer med opkast og diaré ved ormekur/mark, det kan tyde på at den har orm, og behov for ormekuren, det vil gå over igen om et par dage.

Men husk at plukke op efter din hund hvis det er muligt, eller grave det ned, så andre hunde ikke får orm. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...