Gå til innhold
Hundesonen.no

Mira

Thyfire

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Oi, for en blanding! Blir spennende å se hvordan pels de får. :P

Litt OT, men hva er det mørke i ansiktet til moren? Så litt nasty ut. :)

ja vi gleder oss veldig til å se hvordan dette blir, det er lite variasjon i kullet, de fleste har str pels, kun en gutt som fikk helt glatt... skal ta flere bilder neste uke når vi er på siste besøket før vi faktisk skal hente henne :P

krem.. hehe..mora har ikke blitt vaska på en stund (eieren hadde knekt skuldra så det ble litt vanskelig for henne) men thats it :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har hun parret de to rasene der? Hvor mye må du betale for valpene?

Har selv en dvergpinscher:)

det var ikke et planlagt kull :P

skal legge ut flere bilder, vi er fryktelig spente selv på hvordan pelsen blir! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

:) endelig litt tid til oppdateringer. hatt valpe jenta i hus i nesten 14 dager nå... Aldri vært så sliten jeg, for et styr. men her kommer i allefall noen bilder :)

P9170362.jpg

P9170364.jpg

P9170357.jpg

P9170355.jpg

P9190371.jpg

P9220378.jpg

P9240382.jpg

Noen tror hun er Chihuahua, andre canin Terrier. Jeg synes hun er dverg pinscher i kropp og terrier i pels :rolleyes:

EDIT: Noen sove bilder når vi først er i gang :D

DSC00228.JPG

DSC00230.JPG

DSC00231.JPG

DSC00227.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns blandinger er søte jeg, og valpen din er ikke noe minus :wub: Vakker var hun, blir spennende å se hvordan hun vil bli seendes ut som voksen (med tanke på pelsen og sånt) Slitsomt med valp, men når hun er voksen, så vil du savne valpetiden, så nyt det, den er alt får fort over :glare:

Oppdater gjerne med bilder fremover :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe søt :wub:

Lignet ikke mye på en DP i kroppen da, mye kraftigere i poter og snutepart syns jeg :Laugh: Men herlig var hun i alle fall!

Er pelsen brun med litt hvite hår innimellom?

hun er brun, men er hvit på mage/bryst. også har hun mye antydning til hvit underull... Er spent på hvordan pelsen blir etterhvert da bichon gjerne får mer underpels når de nærmer seg året mener jeg å ha lest.

skal øve på noen "oppstillings" bilder, kanskje kan få frem kroppsbygningen hennes litt bedre da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønnaste vessenet då :wub:

Edit: Synes nesten blandinger er bedre enn renrasete. For føler at dem ofte er friskere og sunnere, dersom kombinasjonen ikke er alltfor "brutal" (eller hva jeg skal kalle det)

Eh? Hvorfor skal de være friskere og sunnere? Blandingsvalper er ofte ikke planlagt, ergo man vet ikke alltid hvor friske foreldredyrene er, verken fysisk eller mentalt.

Uansett: interessant blanding, blir spennende å se hvordan hun blir etter hvert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff henne jo på valpesosialiseringen. Og må si, hun var NYDELIG :icon_redface: Noe så sjønt og lite treffer du ikkepå hver dag nei :D Fantastisk vakker ! ( Og hun og Elvis hadde jo en heftis "slosskamp"! hehe, heldigvis var det bare lek.. Men de ksote seg sammen ihvertfall, de gikk sammen som perlevenner :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Hvorfor skal de være friskere og sunnere? Blandingsvalper er ofte ikke planlagt, ergo man vet ikke alltid hvor friske foreldredyrene er, verken fysisk eller mentalt.

Uansett: interessant blanding, blir spennende å se hvordan hun blir etter hvert :icon_redface:

Ja, det finnes mange bra blandingshunder! Men rashundene trenger vell ikke å være syke hele tiden for det? Når vi skulle ha hund, satt alle de vi kjenner med blandingshund og ramsa opp med alle de positive tingene med blandigs og alle de negative tingene med rase.. Jeg føler at det ble litt sånn: Jeg har blanding, derfor er det best!

(Jeg elsker blandinghunder, det finnes jo så UTROLIG mange vakre, snille, flinke o.s.v .. Men det finnes det jo i raser også! Og er du forelska i en type hundeutsende, så er det jo litt dumt å ta en blanding å¨sitte å angre.. Bare fordi blandingen liksom skulle være sunnere og friskere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes mange bra blandingshunder! Men rashundene trenger vell ikke å være syke hele tiden for det? Når vi skulle ha hund, satt alle de vi kjenner med blandingshund og ramsa opp med alle de positive tingene med blandigs og alle de negative tingene med rase.. Jeg føler at det ble litt sånn: Jeg har blanding, derfor er det best!

(Jeg elsker blandinghunder, det finnes jo så UTROLIG mange vakre, snille, flinke o.s.v .. Men det finnes det jo i raser også! Og er du forelska i en type hundeutsende, så er det jo litt dumt å ta en blanding å¨sitte å angre.. Bare fordi blandingen liksom skulle være sunnere og friskere..)

Hva er egentlig positivt med blandinger? De er billigere og har et "unikt" utseende...?

Skjønner ikke helt hva ditt innlegg hadde med mitt å gjøre, men uansett. Greit at blandinger kan være snille og flinke, men er ikke renrasede det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker egentlig ikke en diskusjon om blandingshunder i min tråd, men får bare gå litt i mot meg selv å si det at det er jo "sagt" at blandingshunder ikke er så mottakelig for arvelige genetiske feil/ utsatte arvelige gemytter noe som rasehunder kanskje ville ha blitt igjennom mye og langvarig selektiv avl... Men det er jo bare et utsagn og ikke noe bevist fakta, så...

når det er sagt, så mener jeg rasehunder og blandinghunder er akkurat like pene, sunne, fine og verdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...