Gå til innhold
Hundesonen.no

Mira


Thyfire

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Oi, for en blanding! Blir spennende å se hvordan pels de får. :P

Litt OT, men hva er det mørke i ansiktet til moren? Så litt nasty ut. :)

ja vi gleder oss veldig til å se hvordan dette blir, det er lite variasjon i kullet, de fleste har str pels, kun en gutt som fikk helt glatt... skal ta flere bilder neste uke når vi er på siste besøket før vi faktisk skal hente henne :P

krem.. hehe..mora har ikke blitt vaska på en stund (eieren hadde knekt skuldra så det ble litt vanskelig for henne) men thats it :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har hun parret de to rasene der? Hvor mye må du betale for valpene?

Har selv en dvergpinscher:)

det var ikke et planlagt kull :P

skal legge ut flere bilder, vi er fryktelig spente selv på hvordan pelsen blir! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

:) endelig litt tid til oppdateringer. hatt valpe jenta i hus i nesten 14 dager nå... Aldri vært så sliten jeg, for et styr. men her kommer i allefall noen bilder :)

P9170362.jpg

P9170364.jpg

P9170357.jpg

P9170355.jpg

P9190371.jpg

P9220378.jpg

P9240382.jpg

Noen tror hun er Chihuahua, andre canin Terrier. Jeg synes hun er dverg pinscher i kropp og terrier i pels :rolleyes:

EDIT: Noen sove bilder når vi først er i gang :D

DSC00228.JPG

DSC00230.JPG

DSC00231.JPG

DSC00227.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns blandinger er søte jeg, og valpen din er ikke noe minus :wub: Vakker var hun, blir spennende å se hvordan hun vil bli seendes ut som voksen (med tanke på pelsen og sånt) Slitsomt med valp, men når hun er voksen, så vil du savne valpetiden, så nyt det, den er alt får fort over :glare:

Oppdater gjerne med bilder fremover :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe søt :wub:

Lignet ikke mye på en DP i kroppen da, mye kraftigere i poter og snutepart syns jeg :Laugh: Men herlig var hun i alle fall!

Er pelsen brun med litt hvite hår innimellom?

hun er brun, men er hvit på mage/bryst. også har hun mye antydning til hvit underull... Er spent på hvordan pelsen blir etterhvert da bichon gjerne får mer underpels når de nærmer seg året mener jeg å ha lest.

skal øve på noen "oppstillings" bilder, kanskje kan få frem kroppsbygningen hennes litt bedre da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønnaste vessenet då :wub:

Edit: Synes nesten blandinger er bedre enn renrasete. For føler at dem ofte er friskere og sunnere, dersom kombinasjonen ikke er alltfor "brutal" (eller hva jeg skal kalle det)

Eh? Hvorfor skal de være friskere og sunnere? Blandingsvalper er ofte ikke planlagt, ergo man vet ikke alltid hvor friske foreldredyrene er, verken fysisk eller mentalt.

Uansett: interessant blanding, blir spennende å se hvordan hun blir etter hvert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff henne jo på valpesosialiseringen. Og må si, hun var NYDELIG :icon_redface: Noe så sjønt og lite treffer du ikkepå hver dag nei :D Fantastisk vakker ! ( Og hun og Elvis hadde jo en heftis "slosskamp"! hehe, heldigvis var det bare lek.. Men de ksote seg sammen ihvertfall, de gikk sammen som perlevenner :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh? Hvorfor skal de være friskere og sunnere? Blandingsvalper er ofte ikke planlagt, ergo man vet ikke alltid hvor friske foreldredyrene er, verken fysisk eller mentalt.

Uansett: interessant blanding, blir spennende å se hvordan hun blir etter hvert :icon_redface:

Ja, det finnes mange bra blandingshunder! Men rashundene trenger vell ikke å være syke hele tiden for det? Når vi skulle ha hund, satt alle de vi kjenner med blandingshund og ramsa opp med alle de positive tingene med blandigs og alle de negative tingene med rase.. Jeg føler at det ble litt sånn: Jeg har blanding, derfor er det best!

(Jeg elsker blandinghunder, det finnes jo så UTROLIG mange vakre, snille, flinke o.s.v .. Men det finnes det jo i raser også! Og er du forelska i en type hundeutsende, så er det jo litt dumt å ta en blanding å¨sitte å angre.. Bare fordi blandingen liksom skulle være sunnere og friskere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det finnes mange bra blandingshunder! Men rashundene trenger vell ikke å være syke hele tiden for det? Når vi skulle ha hund, satt alle de vi kjenner med blandingshund og ramsa opp med alle de positive tingene med blandigs og alle de negative tingene med rase.. Jeg føler at det ble litt sånn: Jeg har blanding, derfor er det best!

(Jeg elsker blandinghunder, det finnes jo så UTROLIG mange vakre, snille, flinke o.s.v .. Men det finnes det jo i raser også! Og er du forelska i en type hundeutsende, så er det jo litt dumt å ta en blanding å¨sitte å angre.. Bare fordi blandingen liksom skulle være sunnere og friskere..)

Hva er egentlig positivt med blandinger? De er billigere og har et "unikt" utseende...?

Skjønner ikke helt hva ditt innlegg hadde med mitt å gjøre, men uansett. Greit at blandinger kan være snille og flinke, men er ikke renrasede det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ønsker egentlig ikke en diskusjon om blandingshunder i min tråd, men får bare gå litt i mot meg selv å si det at det er jo "sagt" at blandingshunder ikke er så mottakelig for arvelige genetiske feil/ utsatte arvelige gemytter noe som rasehunder kanskje ville ha blitt igjennom mye og langvarig selektiv avl... Men det er jo bare et utsagn og ikke noe bevist fakta, så...

når det er sagt, så mener jeg rasehunder og blandinghunder er akkurat like pene, sunne, fine og verdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...