Gå til innhold
Hundesonen.no

Veskehunder!


Karoline KM

Recommended Posts

Ikke svarte du på mine (gode) spørsmål heller, gikk du tom for argumentasjon? :rolleyes:

Du klarer ikke forstå at en hund kan ha det like godt som din egen selv om du kanskje ser den i ei veske? Om ikke bedre?

Når jeg skal ut og reise bruker jeg å gi Emma en god tur og trening før vi drar slik at hun ikke blir gående rundt å stresse/kjede seg under båt turen for eksempel. Da får hun som regel 1 times tur ++ også får hun kanskje gå et spor eller lete opp noen gjenstander jeg har lagt ut i gresset... Jeg spør igjen: HVORFOR er det synd i hunden min fordi jeg pakker henne i ei veske 2 timer etter denne turen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Nei. Men de liker det sikkert og ja.

Men jeg bor ikke sånn til at jeg må ha de i vesken.

Men noe lignende er jeg borti som å ha valpen i sekken et lite stykke når vi er på lang tur i fjellet :)

Så du synes det er bedre at hunden kan risikere å bli tråkket ned på folksomme steder, fremfor å ha den i veske, hvor den faktisk er trygg?

Jeg er ikke for tullete veskebruk jeg heller, så det er sagt. Men i noen situasjoner er det faktisk fornuftig og smart med en veske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt utroligt at noen putter de i veska! Slemt, og ille. Man kan jo tenke seg selv; "Hva hadde jeg gjort om noen putta meg i en varm vond veske?"

Hmm, tror faktisk jeg hadde blitt veldig takknemlig for å få ligge i en myk og god veske om jeg var veldig sliten, eller i fare for å bli trampet ned av elefanter.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hunder som har egne ben heller burde få gå på dem enn å sitte i en veske. Når det er snakk om flyreiser er det selvfølgelig en annen sak. En miniatyr er like mye hund som en Leonberger eller golden retriever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hunder som har egne ben heller burde få gå på dem enn å sitte i en veske. Når det er snakk om flyreiser er det selvfølgelig en annen sak. En miniatyr er like mye hund som en Leonberger eller golden retriever.

Såklart skal de gå på beina sine, men når miljøet rundt er sånn at det faktisk ikke er trygt eller passer seg at en liten hund tusler rundt omkring - HVA er galt med ei veske å putte de opp i? Og mener du det er greit med veske på FLY og ingen andre plasser? Jeg kunne aldri hatt Emma løs på båten vi tar. Reisen tar 4 timer og båten er full av passasjerer og biler. Når man skal gå ombord må man gå via bildekket mens bilene kjører, båten bråker og folk stresser forbi med kofferter og baggasje. Da er jeg mildt sagt sjeleglad for at jeg har noe å putte Emma oppi. :) Måtte kjøpe en ny bag her om dagen nettopp for båt-turen... Den vi bruker nå kan hun hoppe ut av hvis hun vil det mye nok. :P Dessuten er det ikke lov med hund på den ene ferga, der må man faktisk sitte ute eller plassere hunden i et bur nede på bildekket. Jeg har sneket Emma med meg i en bag jeg, og alltid sluppet unna med det, så lenge vi plasserer oss nært utgangen til båtdekket.

Hvem har forresten sagt at en miniatyr ikke er like mye hund som en golden retriever eller leonberger? :P Mener man ikke at en miniatyr er like mye hund som alle andre raser hvis man har hunden sin i en bag av og til?

Fikk bare lyst til å diskutere litt videre jeg. :P Du veit nå iallefall at Emma blir behandlet som en hund og får nok av trening og mosjon, håper jeg.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at hunder som har egne ben heller burde få gå på dem enn å sitte i en veske. Når det er snakk om flyreiser er det selvfølgelig en annen sak. En miniatyr er like mye hund som en Leonberger eller golden retriever.

neeei, for du ser gjerne en leonberger, en chi kan lett tråkkes på og jeg er enig i argumentasjonen her om at det da kan være smart å ha veske til hunden. Det blir jo som et bur, men i veskeutforming er det mye enklere og ta på skulderen.

Å si at dette er dyreplageri er for drøyt, for som andre her sier så vet man ikke om hunden bor i veska, noe jeg tviler på at noen hunder egentlig gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart skal de gå på beina sine, men når miljøet rundt er sånn at det faktisk ikke er trygt eller passer seg at en liten hund tusler rundt omkring - HVA er galt med ei veske å putte de opp i?

Men hvorfor skal man gå på steder det er farlig for hunden å ferdes? Og nei, det er ikke feil med et sted å sette hunden når man skal ut. Men jeg ser ikke vitsen i å ha hunden i veska på shoppingtur.

Og mener du det er greit med veske på FLY og ingen andre plasser? Jeg kunne aldri hatt Emma løs på båten vi tar. Reisen tar 4 timer og båten er full av passasjerer og biler. Når man skal gå ombord må man gå via bildekket mens bilene kjører, båten bråker og folk stresser forbi med kofferter og baggasje. Da er jeg mildt sagt sjeleglad for at jeg har noe å putte Emma oppi. :) Måtte kjøpe en ny bag her om dagen nettopp for båt-turen... Den vi bruker nå kan hun hoppe ut av hvis hun vil det mye nok. :P Dessuten er det ikke lov med hund på den ene ferga, der må man faktisk sitte ute eller plassere hunden i et bur nede på bildekket. Jeg har sneket Emma med meg i en bag jeg, og alltid sluppet unna med det, så lenge vi plasserer oss nært utgangen til båtdekket.

Nå tar jeg en del båt med den lille, og det er det jeg ser på som transport. Der er den lille i bur under overfarten. Men jeg ser på det som noe helt annet enn det å gå på shoppingtur med hunden i veska i mange timer.

Hvem har forresten sagt at en miniatyr ikke er like mye hund som en golden retriever eller leonberger? :P Mener man ikke at en miniatyr er like mye hund som alle andre raser hvis man har hunden sin i en bag av og til?

Nå tenker jeg på mennesker som bruker hunden som et smykke til å ha pent og pyntelig i veska. Nå snakker ikke jeg om situasjoner hvor det er ansvarlig å sette hunden i bur under f.eks en flytur eller båt-tur. Men det sier vel seg selv?

Fikk bare lyst til å diskutere litt videre jeg. :P Du veit nå iallefall at Emma blir behandlet som en hund og får nok av trening og mosjon, håper jeg.. :closedeyes:

Hehe, ja det vet jeg :P Og du er ikke en jeg ville satt i veskehund-kategorien.

neeei, for du ser gjerne en leonberger, en chi kan lett tråkkes på og jeg er enig i argumentasjonen her om at det da kan være smart å ha veske til hunden. Det blir jo som et bur, men i veskeutforming er det mye enklere og ta på skulderen.

Å si at dette er dyreplageri er for drøyt, for som andre her sier så vet man ikke om hunden bor i veska, noe jeg tviler på at noen hunder egentlig gjør...

Nå har jeg faktisk reisebag til den lille. Men den benyttes kun under reiser, ikke når jeg skal på bytur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal man gå på steder det er farlig for hunden å ferdes? Og nei, det er ikke feil med et sted å sette hunden når man skal ut. Men jeg ser ikke vitsen i å ha hunden i veska på shoppingtur.

Nå tar jeg en del båt med Kelly, og det er det jeg ser på som transport. Der er den lille i bur under overfarten. Men jeg ser på det som noe helt annet enn det å gå på shoppingtur med hunden i veska i mange timer.

Nå tenker jeg på mennesker som bruker hunden som et smykke til å ha pent og pyntelig i veska. Nå snakker ikke jeg om situasjoner hvor det er ansvarlig å sette hunden i bur under f.eks en flytur eller båt-tur. Men det sier vel seg selv?

Hehe, ja det vet jeg :) Og du er ikke en jeg ville satt i veskehund-kategorien.

Nå har jeg faktisk reisebag til den lille. Men den benyttes kun under reiser, ikke når jeg skal på bytur.

Når du er på utstillinger så går du selv med Kelly på armen eller har hu i bur, det blir da det samme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er på utstillinger så går du selv med Kelly på armen eller har hu i bur, det blir da det samme :)

Hun er som oftest i bånd. Men det er greit å ha hunden i bur når man f.eks er skriver i mellomtiden :P hehe

edit: også må jeg legge til at man skal da selvfølgelig ta hunden vekk fra der det er fare for å bli tråkket ned. Men jeg syns det blir noe annet enn det å gå med hunden i veska i 5-8 timer på shoppingtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er som oftest i bånd. Men det er greit å ha hunden i bur når man f.eks er skriver i mellomtiden :) hehe

Tenker på når du beveger deg gjennom folkemengder?

Er det ikke bedre å putte hunden i buret/veska enn at den kan bli tråkket på?

Jernbanetorget i rushtida er nok litt mer fylt av folk og litt mer stressa folk som ikke tenker på hunder på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på når du beveger deg gjennom folkemengder?

Er det ikke bedre å putte hunden i buret/veska enn at den kan bli tråkket på?

Jernbanetorget i rushtida er nok litt mer fylt av folk og litt mer stressa folk som ikke tenker på hunder på bakken.

Ja, men det går som transport synes jeg. Det blir noe annet enn å drasse hunden med på byen i veska i 5-8 timer. Men jeg har heller ikke kastet det inn i dyremisshandler-kategorien. Jeg bare synes lite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et tema som opptar meg da jeg er veldig glad i rasen min og gjør det beste jeg kan for å opplyse folk om hva en chihuahua er og hva den er i stand til. Og den er i stand til svært mye!

De kan gå i timesvis på tur, de kan gå i fjellet, de er utrolig intelligente og passer flott for lydighet, agility, spor, ja bare fantasien stopper! Mange innser ikke at de faktisk ødelegger hundene, psykisk ved å gjøre dem rede og skjermede pga dårlig sosialisering, og fysisk forde de ikke får brukt muskler og sener og skjelettet blir gjerne misformet. Og så finnes det dem som vet men ikke bryr seg. Hva om man hadde tatt et helt friskt menneske og satt det i en helautomatisk rullestol i et år?

Jeg har ALDRI tatt hundene mine inn til byn I en veske. Ikke engang da de var små valper på 1kilo, de kan gå selv, og merker jeg at de er trette tar jeg dem opp på armen. Nå som de er snart 2 år og minstemann er 9 mnd, er ikke dette lenger nødvendig, med mindre jeg går på steder der det er mye folk, er ikke alle som er oppmerksomme på små tasser. Men så er jeg sjeldent i byn med dem, bare hvis jeg skal gjennom byn for å komme meg til turterreng, skifte busser eller på dyrebutikken. Ellers kan de holde seg hjemme. Klarer det helt fint :)

Jeg har to transportbagger, en til hver av dem. disse bruker jeg når jeg er ute og flyr eller på besøk hos folk, da fungerer det som sengen deres. Ser ingenting imot at folk har vesker til hundene sine, det spørs helt på formålet. Og eneste fornuftige formålet jeg ser, er transport.. men det er meg da :rolleyes:

Jeg har sett mer enn nok av folk som kler på hundene sine, har dem i vesker eller på armen. Var i Oslo i førjulstider i fjor, og fikk sjokk. Der kom det ca 4-5 jenter med enten chi eller pommer på armen, oversminket og dollet opp, og samme var hundene. Kom som et slag i trynet på meg, selv om jeg egentlig visste om det. Har vel gjerne prøvd å fortrenge at det er såppass..

Jeg elsker chihuahua, det er en helt fantastisk liten rase som er meget hardfør. mange uten hunder og med større hunder himler med øynene, skjønner ikke hva man skal med så små hunder, ligner på rotter får man høre (da bør de ta en eksteriørsjekk på rasetypiske chi altså!), tror at de ikke er til noen nytte av noe slag, annet enn å gneldre og sitte i vesken. Og så feil kan altså mennesker ta. (joda skal innrømme at chi kan ha en tendens til å være gneldrete, men dette er fordi de har et enormt vaktinnstinkt. men det kan trenes bort, på de aller fleste :P )

Vil gjerne legge til en artikkel (den er på svensk). Den illustrerer HVOR forferdelig enkelte behandler sine små "veskehunder"

http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_16864606.asp

Har diskutert dette temaet opp og ned i mente, men det er fortsatt like interessant!

Det som er, er at utviklingen begynner å bli veldig positiv! :P Sverige melder om omtrent ingen smugling av chi lenger, og journalister sier de snart ikke ser flere veskehunder i byn. Moten er på vei bort, og med riktig opplysninger og avl skal man se at vi forhåpentligvis får chihuahuaen på riktig vei igjen :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe godt innlegg. Men jeg som ikke har sett dette med egne øyne ennå, klarer liksom ikke helt å... Ta det innover meg. ER det virkelig så ille? Her i NORGE? Altså, i USA ser jeg ikke bort ifra at det er "normalt" - men jeg klarer ikke å forstå at nordmenn har blitt så sprø allerede. Har de det?

Også tenker jeg litt sånn... Selv om man kanskje er oversminka og bare går i moteklær så kan man vel være oppriktig interessert i hunden sin fordiom. Når dere ser en jentegjeng på 5 med en stk. Chihuahua i veska si så KAN det jo hende at 1-2 av de jentene faktisk behandler hunden sin superbra bortsett fra at hun tar seg en by-tur innimellom hvor hun tar med seg hunden og møter venner med samme rase.. For eksempel? Man veit jo ikke.

Jeg traff et hyggelig par som hadde ei flott Sheltie-frøken igår. De fallt pladask for Emma (blandingshund, Papillon x Yorkshire Terrier - 3kg) og spurte mye om alt og ingenting egentlig. De ble kjempe overrasket over hvor fort Emma sprang, hvor grei og snill hun var - og at hun ikke bjeffet :P Folk treffer visst få små hunder som ikke bjeffer.. Iallefall, plutselig begynte dama og snakke om unge jenter og små hunder og at de ofte ikke blir gjort så mye med, bare er til pynt liksom, og lurte på om jeg var aktiv med Emma. Så fortalte jeg henne litt om det vi driver med da, og hun så kjempe overrasket ut og roste meg opp i skyene. Hun syntes det var kjempe morsomt at Emma fikk gå spor i skogen og fortalte at hun hadde prøvd det litt med Sheltien men det ble liksom ikke noe mer..

Ja iallefall. Ting er ikke alltid som det ser ut som. Emma ser ut som en liten chihuahua-blanding som sikkert ikke får mer enn en tur rundt nabolaget, noe som er kjempe feil. Chihuahua'en dere ser i ei veske imorgen kan nettopp ha vært med på en lang tur sammen med eieren sin som kanskje er litt opptatt av mote og sånn, men som i tillegg er oppriktig opptatt av hunden sin - selv om den sitter i veska av og til. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra innlegg Tonia!

Hunden min har en leke kamerat som er Chi, han går lange turer hver dag og blir ikke brukt som veske hund eller annet dill, han er tøffere enn toget og kan gå på sine egne bein :P

Syntes syndt på dere som virkelig er interreserte i rasen som får det ødelagt av alle disse som skal ha hundene som pyntedukker og dilledyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må ikke misforstå meg.. Jeg synes det er greit å ha en hundeveske eller en veske som einer seg til å hunden oppi! Men hvis du bare kjøper en kul veske, som er veldig ubehagelig for hunden, tar på den blondetruser, gullsmykker, capser, armbånd og slike ting er det teit! Dekken på hunder er greit , men joggedresser med hettejakke og bukse er dyreplageri! Jeg har selv måttet har valpen min i veksa i byn, den frøy fordi det regna,, Så da la jeg den oppi hundeveska mi.. Han likte seg godt der ! ( cavalier liker å være litt høyt oppe fra bakken :P ) Men så til alle dere som har en hund som er ute hele dagen me hunden deres, er det jo bare bra at dere har en behagelig liten veske den kan få ly og varme i! Så slepper den å bli tråkker på og slike ting.. Jeg hatet da folk kikkte stygt på meg da jeg hadde Elvis i veska, han kunne jo ikke gå selv.. han var redd og bare satt seg ned. Jeg bærte han , men han frøs.. Så jeg følte det var det beste for han.. Så dere må ikke tro at jeg mener at det er teit å ha hunden i en veske som er go å varm, hvis den fryser og blir tråkket på! Har fått kritikk p.a.v inlegget mitt av noen av dere, men jeg må ha skreve noe som fikk dere til å misforstå meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg skjønner problematikken med å ha en såkalt "veskehund" som mote - ta den med på travle byturer, fester og nattklubber (som kjendisene gjør). Men er det virkelig et reelt problem her i Norge?

Jeg bor også i Oslo - er riktignok ikke SÅ mye nede i by'n, men det har da skjedd.. Ser aldri noen dolle-jenter med chi på skulderen, liksom.

Kan absolutt ikke se problemet om man putter en bitteliten hund (katt, rotte, ilder, marsvin, etc) i en veske når man må ferdes et sted hvor det er mye folk. På samme måte som at man lar ikke 1-2-årige barnet sitt staple seg rundt i en folkemengde uten at man står i nærheten og skjermer det slik at ikke folk trår det ned.

Mine middelsstore hunder blir tråkket på, sparket til, dyttet til hvis/når vi er slike steder - DE takler jo det, men en liten hund kan brekke benet eller foten ved å bli tråkket på, sparket bortover gulvet og skade seg fysisk (og sikkert psykisk) på andre måter, etc.

Så jeg synes nærmest det skulle vært påbudt med veske (eller bur) til hunder hvor det er større ansamling av folk, jeg - og det gjelder stort sett i hele Oslo sentrum i hvertfall.

Å la sin bittelille hund gå selv rundt på et kjøpesenter ville for meg være nærmere dyremishandling enn å ha den trygt forvart - uansett om vesken er en grønn "jakt"ryggsekk, ombygget barnevogn eller en Gucci-veske...

Men, på den annen side - JEG vet med meg selv at hadde JEG hatt en sånn liten en så hadde den også hatt det mest nuttete og snuttete, blingete og skrullete tingene jeg hadde hatt råd til... Så jeg skal holde meg langt unna denne diskusjonen nå.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Spike sitter i flybag på flyet, i bilbur i bilen, og ellers går han selv. Jeg tar han ofte opp på armen når vi går på bussen og slikt (men det er fordi skjødehunder som kan bæres går gratis på bussen), og det nærmeste han kommer veskehund er vel når han sitter på vesken/bagen min på bussen på vei til skogen/stallen. Jah, han sitter forresten i bur (stort, nesten som en penthouse-leilighet) inne når jeg instruerer, vil helst ikke at han skal tråkkes på av hester eller måtte være alene hjemme...

Har forøvrig møtt noen chi'er i klær, bling og i veske på banen og bussen i Oslo i sommer. Mulig det bare er tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmmm vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Og hate var vel ett sterkt ord.

Jeg har en chi og en hundevæske. Og er langt i fra en Paris H. Og ikke prøver eg og være henne heller, selv om jeg bruker hundevæske. Så slutt og fei alle over med samme kam.

Det er jammen ikke lett og være et "trekkplaser" for det er det de små chiene er når vi vandrer i bygatene.

Vi blir stoppet over alt, aller føler at dem har rett til bare å ta opp hunden uten og spørre fordi han er så søt og stiller tusen spørs, til eier altså meg. (Klar jeg sier i fra at dem ikke skal løften)Folk som nesten trakker på ham

Min lille Carlo syntes at det er godt da og trekker seg tilbake fra "berømmelsen" og krype inn i væsken til kosedyret sitt og kosekluten. Og slappe av litt

Selfølgelig er han med på sosialisering og er med på hundetreff.Og liker å gå tuerer Så det er ikke snakk om at jeg overbeskytter ham

. Men av og til blir det for mye for en liten chihuahua. Og i tilleg til at han er korthåret blir en chi fort nedkjølet når trønder været er på sitt værste.

klar jeg er enig med at det finnes desverre unge mennesker som bruker disse herlig flotte hundene til tilbehør. Men ikke døm alle, selv om du har sett 1 eller 2 som har gjørt det.

Jeg ville aldri tvunget min guttepjokk til å gjøre noe mot sin vilje som ¨å presse ham inn i en væske hvis han ikke ville

Så tenkt dere om dere som så fort dømmer andre, at det kan jo være at det er en liten valp som fort blir sliten eller med for å tilvenne seg lyder ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. Jeg forstår hvorfor man i enkelte situasjoner velger å putte hunden sin i en veske faktisk, når jeg ser hvordan folk klarer å gå glipp av mine to forholdsvis store belgertisper, så skjønner jeg at man ikke vil trampe i gjennom en folkemengde med en hund som er på ankelhøyde (jada, gå i fistel)

Det jeg IKKE skjønner derimot, er hvorfor de har koseklut og kosebamse i veska si.. Er det en vanlig småhund-ting å ha koseklut og kosebamse til hunden sin? Eller har folk med større hunder det og?

Ikke for det, mine hunder har bamser de og, men det er leketøy som som regel ender opp med å bli partert og sløya og tømt for innhold - ikke KOSEbamser.. Og koseklut? Ikke engang barna mine hadde koseklut som små.. :P:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...