Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilforsikring


Nirm

Recommended Posts

De fleste forsikringsselskap har jo egne avtaler for totalkunder, eller hvis du i alle fall har mer enn èn forsikring hos dem.

Ellers kommer det veldig an på hvilken type kunde du er. Om du er ung eller gammel har stor betydning. IF-storebrand satser på eldre, godt etablerte. For meg som ung og uetablert for noen år siden var gjensidige helt klart den billigste, det var snakk om tusenlappers forskjell til de andre selskapene.

Det beste er nok å få tilbud fra de forskjellige og finne ut hva som passer best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Ringer rundt og hører selvfølgelig. Men tenkte noen visste om små selskaper som er gunstige. Pristilbudene jeg har ligger fra ca 11 000 til nesten 23 000 på en og samme bil. ;) (Ubegrensa kjørelengde er noe dritt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bil er det du skal forsikre?

Vet at de i Vesta blir fort veldig dyre hvis du har stor motor eller f.eks GTI, GT,sånne ekstra ting som har betydning for motorytelsen.

If er noe jevn på pris, holder seg greit å går sjelden opp, jeg har min bil forsikret der, men vet at Gjensidige vinner mye på prisene sine. Men som sagt... har mye med hvordan bil du skal forsikre.

Du må ha ubegrenset kjørelengde i året??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bil med fri kjørelengde og stor motor, den koster 11000 i året i Sparebank 1. Så har jeg en liten pizzabil (bensin caddy) som har begrensning på 20 000 km pr år, den koster 4200 kr i samme selskap. Verd å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ford Transit Connect, 2003 modell. Har lang vei til jobben, så derfor må jeg ha ubegrensa kjørelengde.

Gjensidige skulle ha nesten 23 000 for den faktisk. Trygg Hansa ligger rundt 11 500 i pris. Postbanken ca 11 000. Sparebank 1 skulle ha over 14 000. Flere som har sagt at If har vært blandt "værstingene" på pris, men foreløpig har jeg bare innhenta to tilbud som har vært under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par spørsmål.. Hva er ubegrensa kjørelengde??

Det betyr at man kan kjøre så mange kilometer man vil. Som oftest når man forsikrer bil, begrenser man seg til et visst kilometerantall, som f.eks. 12.000 eller 16.000 kilometer i året. Det blir da mindre sjans for skade, og dermed billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr at man kan kjøre så mange kilometer man vil. Som oftest når man forsikrer bil, begrenser man seg til et visst kilometerantall, som f.eks. 12.000 eller 16.000 kilometer i året. Det blir da mindre sjans for skade, og dermed billigere.

Dette blir veldig på siden da. ;) Men siden du nevner så vil jeg ha ut litt frustrasjon.

Jo mer man er ute på veien, jo større sannsynelighet for skade kanskje. Men... Jeg trur at en som kjører mye blir en bedre billist enn en som bare kjører litt sånn av og til.

En arbeidsdag så kjører jeg eks 30-40 mil totalt (privatbil + firmabil) og kjørt skadefritt hittil. Så egentlig burde jeg jo fått noe billigere forsikring siden jeg både kjører mye under alle slags værforhold, og skadefritt... Skulle ønske forsikringsselskapene så litt på den biten også... Antall kjørte km i forhold til antall skader, og at man kunne raskere fått max bonus da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over til Trygg Hansa da jeg reviderte mine forsikringer for noen år siden, men med BARE bilforsikring ble det ikke så billig, så jeg flytta over både innboforsikring og noe annet småtteri dit, og har nå fri kjørelengde og betaler knapt 6000 i året for bilforsikringen (Toyota Hi-Ace).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig på siden da. :twitch: Men siden du nevner så vil jeg ha ut litt frustrasjon.

Jo mer man er ute på veien, jo større sannsynelighet for skade kanskje. Men... Jeg trur at en som kjører mye blir en bedre billist enn en som bare kjører litt sånn av og til.

En arbeidsdag så kjører jeg eks 30-40 mil totalt (privatbil + firmabil) og kjørt skadefritt hittil. Så egentlig burde jeg jo fått noe billigere forsikring siden jeg både kjører mye under alle slags værforhold, og skadefritt... Skulle ønske forsikringsselskapene så litt på den biten også... Antall kjørte km i forhold til antall skader, og at man kunne raskere fått max bonus da...

Jeg er selvfølgelig helt enig, Nirm. Jeg er trafikklærer og vet hva erfaring har å si. Det var litt ironisk...forsikringsselskapene mener det er mindre risiko.

Men når det er sagt, så er det farlig ute på veien uansett hvor god sjåfør man er, da man i visse situasjoner faktisk er avhengig av andre også..

Edit: Er det ikke et selskap som gir deg billigere forsikring hvis du kjører skadefritt? Har ikke fått med meg navnet, men det er en reklame som går på radio hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk over til Trygg Hansa da jeg reviderte mine forsikringer for noen år siden, men med BARE bilforsikring ble det ikke så billig, så jeg flytta over både innboforsikring og noe annet småtteri dit, og har nå fri kjørelengde og betaler knapt 6000 i året for bilforsikringen (Toyota Hi-Ace).

Har du hel eller delkasko? Alder på bil?

Edit: Er det ikke et selskap som gir deg billigere forsikring hvis du kjører skadefritt? Har ikke fått med meg navnet, men det er en reklame som går på radio hele tiden..

Det er Trygg Hansa som reklamerer, men de skal som sagt ha 11 500 for bilen min. Med 7500,- i egenandel. Dette var med et par småforsikringer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...