Gå til innhold
Hundesonen.no

Tassen

HildeM

Recommended Posts

• 2 months later...

Nå tror jeg jammen jeg skal oppdatere denne tråden litt. Lenge siden sist, ser jeg...!

love.jpg

Jeg og Tassen er bestevenner altså :blink: Dette bildet har havnet på veggen, faktisk..

Tassen lever sine glade dager som familiens midtpunkt. Det blir dessverre lite leking/sosialisering med andre hunder for tiden, siden stakkars Sara fikk prolaps i ryggen rett etter jul og måtte avlives.

Vi gleder oss til å møte søskenbarnet mitt sin nye Springer-valp, Mocca. Håper mamma tør å kjøre over fjellet i nærmeste fremtid! Det er glatt på veiene...

Tassen er ikke like "forsiktig" som han var før. Håper det forsvinner mer etterhvert. Vet ikke helt hvordan vi skal trene det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 7 months later...

Noen bildet av bartetrollet:

tassen.jpg

tassen2.jpg

Tur%20081.jpg

Tur%20094.jpg

Tassen har fått en ny venn - den søte BC-en Tikka.

Tur%20106.jpg

Tur%20111.jpg

Tur%20114.jpg

Tur%20117.jpg

Det eneste problemet for Tassen er at ikke har noen jevngamle, passende lekekamerater. De to hundene han pleier å være sammen med er begge unge og innpåslitne, noe Tassen ikke liker. Noen med en rolig, men leken tispe som kunne tenke seg å flytte til Geiranger? :ahappy:

Edit: Hadde vært veldig fint om en moderator kunne fjernet "<3" fra emnebeskrivelsen. Følte det var veldig "fjortiz" og merker det er lenge siden jeg opprettet denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt en ISWT èn gang. Jeg satt og tok imot betaling på hundeutstilling i fjord. En dame satte ifra seg sin ISWT valp på samme bordet. Det gikk ikke lang tid før jeg hadde fjeset fullt i ISWT.

Så det jeg husker av rasen: Masse hunder i det ene øyeblikket og vilt kaos av pels og kyss i det andre. Som om å bli tatt av en tornado. Mykingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...