Gå til innhold
Hundesonen.no

Rideskole?


Lilleulv

Recommended Posts

Jeg har blitt fôrrytter på en nydelig Quarter, men gud så stor han er! :( hehe, jeg rei mye da jeg var yngre, men nå har jeg knapt ridd på 8-10 år. Og det eneste jeg har ridd de få gangene er islandshest (hadde egen islandshest da jeg var 14-15). er nok derfor han quarteren virker så stor. han er 166. men kjempesnill og herlig!

Jeg har kjøpt meg fullt rideutstyr nå. det var jammen morsomt! :(

Men nå lurer jeg på... altså jeg er skikkelig ute av trening. For det første så blir jeg utslitt over en lav sko. lettridning og stå i stigbøylene er forferdelig tungt! :) Og jeg sitter ikke akkurat som en prest i galopp... skikkelig flaut nesten! Jeg tror jeg kommer fort inni det igjen, er bare ute av trening. men jeg lurte på om jeg skulle ta meg et ridekurs ved siden av. Tror kanskje lett øvet ville bli passe for meg da? eller kunne jeg til og med tatt helt opp i øvet? :( Er litt komisk dette her, for en gang i tiden var jeg en dyktig rytter. jeg har hatt 2 hester, og ridd for kjersti wigen og geir gulliksen. men det er 10 år siden, og jeg føler meg som en kløne nå som bare ville rast av hesten dersom han gjorde noen krumspring.

Derfor tenkte jeg på rideskole!

Hva tror dere? kan dere anbefale meg en GOD rideskole i nærheten? Husker jeg var borti mye dårlige ridelærere og sånt før i tiden, så tenkte å sjekke litt nå..

Jeg bor i Skedsmo, så hadde vært greit om rideskolen lå litt i nærheten, men er innstilt på å kjøre litt. Quarteren står i Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Der hadde jeg den forrige hingsten min også! Fikk mye hjelp med NH trening der, kjenner endel av hestene der, hvem er du fòrrytter for? Hvem eier? Hadde hesten min bare der i 1 år, før jeg flyttet han til den galoppstallen som er på Rotnes (1 stasjon videre) Men var fòrrytter der i 1 år før det også. Trivelig stall, men driiiitkaldt der om vinteren. *brr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...