Gå til innhold
Hundesonen.no

Rideskole?

Lilleulv

Recommended Posts

Jeg har blitt fôrrytter på en nydelig Quarter, men gud så stor han er! :( hehe, jeg rei mye da jeg var yngre, men nå har jeg knapt ridd på 8-10 år. Og det eneste jeg har ridd de få gangene er islandshest (hadde egen islandshest da jeg var 14-15). er nok derfor han quarteren virker så stor. han er 166. men kjempesnill og herlig!

Jeg har kjøpt meg fullt rideutstyr nå. det var jammen morsomt! :(

Men nå lurer jeg på... altså jeg er skikkelig ute av trening. For det første så blir jeg utslitt over en lav sko. lettridning og stå i stigbøylene er forferdelig tungt! :) Og jeg sitter ikke akkurat som en prest i galopp... skikkelig flaut nesten! Jeg tror jeg kommer fort inni det igjen, er bare ute av trening. men jeg lurte på om jeg skulle ta meg et ridekurs ved siden av. Tror kanskje lett øvet ville bli passe for meg da? eller kunne jeg til og med tatt helt opp i øvet? :( Er litt komisk dette her, for en gang i tiden var jeg en dyktig rytter. jeg har hatt 2 hester, og ridd for kjersti wigen og geir gulliksen. men det er 10 år siden, og jeg føler meg som en kløne nå som bare ville rast av hesten dersom han gjorde noen krumspring.

Derfor tenkte jeg på rideskole!

Hva tror dere? kan dere anbefale meg en GOD rideskole i nærheten? Husker jeg var borti mye dårlige ridelærere og sånt før i tiden, så tenkte å sjekke litt nå..

Jeg bor i Skedsmo, så hadde vært greit om rideskolen lå litt i nærheten, men er innstilt på å kjøre litt. Quarteren står i Nittedal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Der hadde jeg den forrige hingsten min også! Fikk mye hjelp med NH trening der, kjenner endel av hestene der, hvem er du fòrrytter for? Hvem eier? Hadde hesten min bare der i 1 år, før jeg flyttet han til den galoppstallen som er på Rotnes (1 stasjon videre) Men var fòrrytter der i 1 år før det også. Trivelig stall, men driiiitkaldt der om vinteren. *brr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...