Gå til innhold
Hundesonen.no

NSSK Lundamo, 26.08.07

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fikk lov å kopiere det fra hun som skrev resultatene, men de er på engelsk :)

NSSK show at Lundamo

Judge: Mr. Michael Ewing, Scotland (Sommerville)

Puppies:

Entered: 6 dogs, 10 bitches

Dogs:

4-6 months

No.1, 2.best dog

Bellmara Nikita Khrutsjov (Degallo The Legend - Esmeralda By Me)

No.2

Orreknuppen's Tequila (Degallo The Legend - Orreknuppen's More Martini)

6-9 months

No.1, best dog, BOS puppy

Mellsjøhøgda's Winter Legend (Degallo The Legend - Mellsjøhøgda's Dash O'Surprize

No.2

Scarlet-Red's Unique Blue Turbo (La-Min-So's Blue Silver Otto - Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red)

No.3

Romatomara's Camillo (Ch Edglonian The Real McCoy - Ch Grace)

Bitches:

4-6 months

No.1, 2.best bitch

Imaferrari's Key To The Rainbow (Felthorn Insider - Dunbrae Wish Apon a Rainbow)

No. 2

Ingvito's Jocular Bibi (Bøengen's Doolittle - Karmell's Veronica)

No. 3

Orreknuppen's Urda (Degallo The Legend - Orreknuppen's Jessie)

No. 4

Mellsjøhøgda's Yellow Rose (Ch Milesend Dancing Major - Mellsjøhøgda's Electra)

6-9 months

No 1, best bitch puppy, BOB puppy

Imaferrari's Icecream Rainbow (Ch Sheldon Space Joker - Imaferrari's Walk The Rainbow)

No.2

Ankidanki's Maria (Orreknuppen's My Name Is Bond - Orreknuppen's Fixi)

No.3

Mellsjøhøgda's Xclusive (Mellsjøhøgda's In Command - Mellsjøhøgda's Ginny Bluezone)

Adults:

Entered: 21 dogs, 59 bitches

Dogs:

1.best dog, BOB

N Uch Lundecock's Fiddler Of The Roof (Ch Sheldon Space Joker - Ch Edglonian Miss Sophisticated)

2.best dog

GB ch S N Uch NV06 KBHV06 W06 Edglonian The Real McCoy (Ch Edglonian Strolling Nomad of Lochkaren - Ch Edglonian Miss Sophisticated)

3.best dog

La-Min-So's Blue Silver Otto (Felthorn Insider - La-Min-So's Sweet Lady)

4.best dog

Lundecock's Hit-And-Run (Ch Sheldon Space Joker - Sunsweet Born To Be Just Me)

CK:

Mainland's Rainstorm

Emmaview Blue Shadow

Nord JV06 Windcrest Storm Force

Catoma's Boy of Scotch

Creardon's Benny

Orreknuppen's My Name Is Bond

Imaferrari's Xzackt

Mellsjøhøgda's After Dark

N Uch Croft's Brown Sugar

N Slo Uch Mellsjøhøgda's Zuper Surprize

N DK Uch NordV02 Karmell's Scero Little Boy

S-A Fin Ch Milesend Dancing Major (BOS veteran)

Bitches

1.best bitch, BOS

NordJV06 Lyngvetun's Fame And Fortune (Ch Sommerville Scottish Boy - Ch Imajan's Joyful Ferrari)

2.best bitch

Imajan's Norwegian Rainbow (Ch Stornaway Sawney Bean - Dunbrae Wish Apon A Rainbow)

3.best bitch

Croft's Roll Over Lay Down (Mellsjøhøgda's Country Boy - Sheltiebo's Dirty Diva)

4.best bitch

Imaferrari's Walk The Rainbow (Ch Lundecock's Lunacy - Imajan's Norwegian Rainbow)

CK:

Kathimer`s Barbara Streisand

Scarlet-Red's Tiny

St.Kilda's New Future

Mellsjøhøgda's My Generation

Tooniehill Yeanna

Orreknuppen's Fixi

Roikie's Miss Universe

Mellsjøhøgda's Vision of Trust

Sunland's Oh Pretty Woman

Imajan's October Romance

Mellsjøhøgda's Happy Scarlet-Red

Mellsjøhøgda's Just Perfect For Me

Imajan's Joyful Maja

CN S Uch Mellsjøhøgda's New Nugget

Nord Uch NordV02 NordUV02 NordV04 Imajan's Joyful Ferrari

N Uch Quashee Zoom The Moon

Dunbrae Wish Apon A Rainbow

Ingvito's Dixie

N Uch Imajan's La Gioia Ferrari

Hasimo's Adorable Pearl

Skrevet
Flere CK.. Bl.a.til Mellsjøhøgda's Vision Of Trust (junior) og Sheila (åpen) :)

Sorry Caroline..bare kopierte resultatene til Reidun

Guest Christine
Skrevet
Flere CK.. Bl.a.til Mellsjøhøgda's Vision Of Trust (junior) og Sheila (åpen) :(

Sheila til Hanne det? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...