Gå til innhold
Hundesonen.no

hva er en chihuahua verd?

alvinschis

Recommended Posts

Skrevet

får en chihuahua importert fra england til helga..ho er ca 4 mnd nå og det har vært mye om å men med å få ho det havna bla.i retten i england..til vår favør..men det har vært så mye å med helsa mi å gjøre og alt vi har vært igjennom ønsker jeg å sette ho ut på forværtavtale..det blir for tungt å beholde ho å tenke tilbake på hvor mye slit og gråt det har vært..men hva er "egentlig"riktig pris å ta for "ho"Rossi..hvis jeg skal ha 2 kull på ho selv?

Skrevet

Om du skal ha en fôrvert avtale på henne, det vil si du skal ha to kull på henne, og hun skal stå i ditt navn til kullene er født så er det vanlig at fôrvertene får hunden gratis. Ihvertfall i min rase.

Skrevet
Om du skal ha en fôrvert avtale på henne, det vil si du skal ha to kull på henne, og hun skal stå i ditt navn til kullene er født så er det vanlig at fôrvertene får hunden gratis. Ihvertfall i min rase.

riktig det. slik er de i min rase også, tror det er normalt praksis hos de fleste oppdrettere

Skrevet

I min rase også - skal man sette bort en tispe, eie den selv og ha retten til to valpekull så er det absolutt tilstrekkelig at fòrverten betaler alle løpende utgifter på hunden gjennom de årene den faktisk er i en annens eie.

Men husk en skriftlig og omfattende avtale!

Susanne

Skrevet

Har chihuahua selv, og selvom mange tar 20 000 per valp (en helt horribel pris!) så bør den behandles på lik linje som alle andre valper.

Det vil si at man ikke må betale for en hund på for o.l.

Skrevet
Men hvis hunden er over tre mnd og ikke rabiesvaksinert så er det vel ikke bare å få den med inn til Norge, heller ikke fra UK? Eller husker jeg feil nå?

England er rabiesfritt, hunden trenger ikke engang å være vaksinert med vanlig vaksine. Kun ormekur, chip og pass.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...