Gå til innhold
Hundesonen.no

Tannproblemer.....


Recommended Posts

har en vidunderlig chi gutt på 5 år import fra budapest..fikk kjøpe han av oppdretter som tok han med..visste han hadde stygge tenner,brun/grønne..med tannstein.skal til vetrinær i beg av neste mnd men det rare var når jeg kikka godt under tunga kan si i ganen nede ved haka midt i mellom hadde han 2 tenner...er dette normalt regner ikke med det han har nok og tydigvis levd med dette i de 5 åra han har levd..stakkar..men det virker ikke som han er plaga heller..noen som har vært utfor dette?ville blitt velig glad om noen har opplevd det samme og kan gi meg noen råd..mvh Elisabeth :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hvor de tennene var plassert, men det hørtes langt fra behagelig ut.... :lol:

Hvis jeg forstod rett så var de under tunga og det må jo være smertefullt, hvis tunga ligger og gnisser på tennene...

Jeg hadde fått en time hos veterinær ganske kjapt for å få sjekket det og trekke hvis det er unormalt plasserte tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Antagelig så er det ett par ekstra P1'er.... - ikke uvanlig - men kanskje plasseringen er litt uvanlig. Vår rottweiler har doble P1 i underkjeven og de står naturlig nok litt innenfor de andre tennene - men det virker ikke som om det plager henne i det hele tatt.

Jeg tipper du vil få beskjed av veterinæren om hva det er og hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei tusen takk for respons:)har bestillt time så jeg skal dit 6 sep.har aldri vært utfor dette før..men nei det kan ikke virke mye behaglig stakkar..må bare få de vekk..det var litt vanskelig og forklare hvor de lå så jeg er velig glad dere skjønte det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...