meg123 Skrevet 17. August 2007 Rapporter Skrevet 17. August 2007 Har en haug med nydelige roser ute i hagen min nå,men dem er fulle av lus! Har prøvd både grønnsåpevann og gift,men ser ikke ut som om noe tar knekken på udyra Forslag mottas med takk!
IM Skrevet 17. August 2007 Rapporter Skrevet 17. August 2007 bland ut rødsprit og grønnsåpe i vann. Tok knekken på mine Hvordan sprøytemiddel brukte du?
meg123 Skrevet 17. August 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 17. August 2007 bland ut rødsprit og grønnsåpe i vann. Tok knekken på mine Hvordan sprøytemiddel brukte du? aha,det skal jeg prøve! husker ikke hvs det sprøytemiddelet het,lånte det av noen
meg123 Skrevet 17. August 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 17. August 2007 Spiser ikke marihøner slike lus? jo det tror jeg ,men ekke så let å få tak i marihøner da
Karris Skrevet 17. August 2007 Rapporter Skrevet 17. August 2007 Vet ikke om det tar knekken på lus som allerede har kommet, men noe å huske på til neste år, er å plante hvitløk ved siden av rosebuskene. Lus liker ikke lukten av hvitløk, så det pleier å holde dem unna. I hvert fall til en viss grad.
IM Skrevet 17. August 2007 Rapporter Skrevet 17. August 2007 Et annet råd er lavendel. Kan høre på skolen hva du bør sprøyte med. (går på gartnerskole. siste året ) begynner til tirsdag da. Mauer holder bladlus som hussyr, så hvis du har mauertuer i nærheten kan det lønne seg å kverke de også.
Nirm Skrevet 17. August 2007 Rapporter Skrevet 17. August 2007 jo det tror jeg ,men ekke så let å få tak i marihøner da Er jo marihøner overalt synes nå jeg. Kanskje vi skal ha en innsamlingsaksjon for deg.
meg123 Skrevet 17. August 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 17. August 2007 Er jo marihøner overalt synes nå jeg. Kanskje vi skal ha en innsamlingsaksjon for deg. Ja takk takk for alle råd.skal prøve dem alle
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar