Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på hotell


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg skal reise og ta funksjonsanalye på hunden i oktober så dermed skal vi også overnatte. Tenkte å skjemme oss bort litt med hotell og jeg ringte rundt for priser og om det var tillatt med dyr. De to jeg ringte til først sa at det var ingen problem å ha hund. Da måtte vi ha røykerom.

Men ett hotell sa at det kom an på hvilken type hund det var. Jeg ble litt forundret og spurte hva hun mente. Om det var noe med pelsen? Nei det var forskjell på størrelsene og hun spurte om jeg hadde en stor eller liten hund. Er ikke en hund en hund liksom tenkte jeg.. - Og så kommer det an på hvilken rase det er, sa damen.. Selvfølgelig ble jeg litt nølende og svarte at det var en dobermann, og da ble hun stille litt og sa at det var desverre ikke ledig selv om det er 2 mnd til.. :lol:

Men men, har ihverfall to andre alternativer jeg kan gå etter. :D

Hvordan er deres erfaringer med hund på hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Thon hotell i bergen da vi skulle dit m jobben 2 netter.

300,- ekstra + at de hadde røyke rom som gjester m hund fikk. Da jeg snakka m dem på tlf spurte dem ikke noe om rase/str.

Kjempe fornøyd med dette hotellet, kjempe hyggelige og snille folk som jobbet der. :lol:

Til tross for at Whiskey tissa på seg, midt på gulvet i resepsjonen da det kom 5 tyskere mot han.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt med frøkna på hotell et par ganger, både i Norge og Sverige. Flesteparten av gangene har jeg brukt hotellets bestillingssystem på nett og skrevet i kommentarfeltet at vi skal ha med hund. (Det etter først å ha forsikret meg om at de aksepterer hund.)

Vi har aldri fått noe forespørsel om hva slags hund vi skal ha med oss og har heller ikke trengt å bruke røykerom eller bur inne på rommet. Kjenner andre som har vært mye på hotell med hund og det burbruk på rommet skal visst være vanlig praksis, kanskje for å unngå at hunden ligger i senga sammen med eierne.

Virker som om dere har blitt utsatt for fordomsfullt personale med litt uklare retningslinjer når det kommer til aksept av hund på hotellet. Det er jo ikke sånn at du skal ha med deg hunden i frokostsalen og dermed komme i fare for å skremme de litt hunderedde.

Er ganske sikker på at du får lov til å ta med deg hunden hvis du krangler litt. Men det er liten vits å legge igjen pengene sine på et sted man ikke føler seg velkommen, i alle fall når det finnes andre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd ganske mye på hotell med flere hunder. Som regel står det på hjemmesidene deres om hund er tillatt, og da har jeg bare spesifisert ved bestilling hvor mange jeg har med meg.

Jeg har aldri opplevd noe krav om bur - og i så fall hadde jeg spurt dem hvordan man skulle få plass til slike til 2-3 middelsstore hunder på slike rom..

Røykerom har jeg dog alltid fått, men det bestiller jeg jo også.

Har aldri blitt bemøtt negativt av personalet - noen gjester har dog rynket litt på nesen av og til..

Men det aller, aller viktigste budet for alle som har med hunder slik: Sett den ALDRI igjen alene på rommet!

Det kan være de mest "verdensvante" hundene som plutselig står og bjeffer i timesvis - voksne hunder som begynner å gnage på et eller annet, etc. Man TROR at hunden er så "stille og snill", men når plutselig en annen hund bjeffer utenfor hotellrommet, eller i naborommer - tja...

Så vår rutine er alltid å lufte hundene - sette dem i bilen - evt spise på hotellet (middag og/eller frokost) - hente hundene - gå opp på rommet.

Dog prøver jeg alltid først å få tak i en campinghytte fremfor hotellrom. Men det har selvsagt mer med antallet hunder å gjøre (og at det ofte er billigere) . .

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...