Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på hotell

Djervekvinnen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal reise og ta funksjonsanalye på hunden i oktober så dermed skal vi også overnatte. Tenkte å skjemme oss bort litt med hotell og jeg ringte rundt for priser og om det var tillatt med dyr. De to jeg ringte til først sa at det var ingen problem å ha hund. Da måtte vi ha røykerom.

Men ett hotell sa at det kom an på hvilken type hund det var. Jeg ble litt forundret og spurte hva hun mente. Om det var noe med pelsen? Nei det var forskjell på størrelsene og hun spurte om jeg hadde en stor eller liten hund. Er ikke en hund en hund liksom tenkte jeg.. - Og så kommer det an på hvilken rase det er, sa damen.. Selvfølgelig ble jeg litt nølende og svarte at det var en dobermann, og da ble hun stille litt og sa at det var desverre ikke ledig selv om det er 2 mnd til.. :lol:

Men men, har ihverfall to andre alternativer jeg kan gå etter. :D

Hvordan er deres erfaringer med hund på hotell?

Skrevet

Jeg ringte Thon hotell i bergen da vi skulle dit m jobben 2 netter.

300,- ekstra + at de hadde røyke rom som gjester m hund fikk. Da jeg snakka m dem på tlf spurte dem ikke noe om rase/str.

Kjempe fornøyd med dette hotellet, kjempe hyggelige og snille folk som jobbet der. :lol:

Til tross for at Whiskey tissa på seg, midt på gulvet i resepsjonen da det kom 5 tyskere mot han.. :rolleyes:

Skrevet

Vi har hatt med frøkna på hotell et par ganger, både i Norge og Sverige. Flesteparten av gangene har jeg brukt hotellets bestillingssystem på nett og skrevet i kommentarfeltet at vi skal ha med hund. (Det etter først å ha forsikret meg om at de aksepterer hund.)

Vi har aldri fått noe forespørsel om hva slags hund vi skal ha med oss og har heller ikke trengt å bruke røykerom eller bur inne på rommet. Kjenner andre som har vært mye på hotell med hund og det burbruk på rommet skal visst være vanlig praksis, kanskje for å unngå at hunden ligger i senga sammen med eierne.

Virker som om dere har blitt utsatt for fordomsfullt personale med litt uklare retningslinjer når det kommer til aksept av hund på hotellet. Det er jo ikke sånn at du skal ha med deg hunden i frokostsalen og dermed komme i fare for å skremme de litt hunderedde.

Er ganske sikker på at du får lov til å ta med deg hunden hvis du krangler litt. Men det er liten vits å legge igjen pengene sine på et sted man ikke føler seg velkommen, i alle fall når det finnes andre alternativer.

Skrevet

Jeg har bodd ganske mye på hotell med flere hunder. Som regel står det på hjemmesidene deres om hund er tillatt, og da har jeg bare spesifisert ved bestilling hvor mange jeg har med meg.

Jeg har aldri opplevd noe krav om bur - og i så fall hadde jeg spurt dem hvordan man skulle få plass til slike til 2-3 middelsstore hunder på slike rom..

Røykerom har jeg dog alltid fått, men det bestiller jeg jo også.

Har aldri blitt bemøtt negativt av personalet - noen gjester har dog rynket litt på nesen av og til..

Men det aller, aller viktigste budet for alle som har med hunder slik: Sett den ALDRI igjen alene på rommet!

Det kan være de mest "verdensvante" hundene som plutselig står og bjeffer i timesvis - voksne hunder som begynner å gnage på et eller annet, etc. Man TROR at hunden er så "stille og snill", men når plutselig en annen hund bjeffer utenfor hotellrommet, eller i naborommer - tja...

Så vår rutine er alltid å lufte hundene - sette dem i bilen - evt spise på hotellet (middag og/eller frokost) - hente hundene - gå opp på rommet.

Dog prøver jeg alltid først å få tak i en campinghytte fremfor hotellrom. Men det har selvsagt mer med antallet hunder å gjøre (og at det ofte er billigere) . .

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...