Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sover hunden/e deres om natten da?


Cathrine og Killja

Recommended Posts

Men si meg en ting folkens, hvordan ser lakenene ut i sengene deres? Jeg bruker minst fem minutter på å koste og fjerne Symrapels fra sengen min hver kveld når jeg skal legge meg. Helt rent blir det jo ikke ... Hver morgen etter at jeg har luftet hundene får de hoppe oppi senga og kose videre med "far" en stund til han skal stå opp. Da er det oftest åtte nokså skitne poter som hopper opp i senga. Jeg begynner å merke at jeg nå har to voksne hunder, liksom.

Vasker dere poter hver dag? Eller skifter dere laken hele tiden??

Jeg har en bøtte og et håndkle liggende i gangen, så jeg får vasket litt og tørket mager og bein før vi går inn... Orry ligger veldig sjelden i sengen, men Norma hopper oppi i tide og utide. Jeg har skiftet laken og sengetøy mye oftere etter at hun kom i hus. I begynnelsen lurte jeg på om det var verdt det, men det er jo litt kos å ha henne i sengen da :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Vet ikke om jeg har skrevet før, men plassene deres har endret seg litt så jeg skriver allikevel:

Aysha: Sover under trappen i stuen i en haug av myke tepper. Hun elsker å ligge under ting, og som regel finner jeg henne under alle teppene hennes :wub: Hun sover av og til i sengen, og greier fint overgangen fra å få ligge der. Til å gå tilbake til sin vanlige plass.

Hun har et eget teppe i bunnen av sengen min som hun ligger på hvis hun sover i senga.

Oscar: Sover i på "hunderommet." Der har vi 2 hundemadrasserm, og et åpent bur. Han bytter litt på de tre. Selv om han har hele huset til disposisjon ligger han helst inne på det rommet.

Zarina: Selv om hun har masse pels, elsker hun det varme badegulvet. Av og til legger hun seg med Oscar på hunderommet.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en valp på 10 uker, har vent den til å sove i lukket bur på stua med sikt til soverommet vårt. Etter tissetur om morran får han komme opp i senga vår, kryper langt under dyna og ned i fotenden (i dag datt han ned :wub: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdshunden Hampus sover i senga, helst på min side og gjerne under dyna.

Shibaen Linus har seng som han ligger i på gulvet ved senga, men i helgene når vi sover lengre kommer han gjerne i senga og koser et par timer før vi står opp.

Samme skjer på hverdagene etter tidlig morratur.

Da overtar han sambos plass i senga, siden han skal tidlig på jobben, og kan godt breie seg der et par timer.

Noen netter tusler han ut på stua om vi er på do, og da sover han gjerne i sofaen, eller på varmekablene i yttergangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leif Oscar sover i senga vår eller i sin egen seng (med bamse) hvis han skulle ønske det - noe han sjelden ønsker.

Vi har mange kosedyr i senga, og Leif pleier å være snill mot alle bortsett fra en bever som er veldig utsatt. Han får ikke ha tenna og halen sin i fred. Det er rett og slett mobbing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha hvorfor var hun klipt som en løve?

Har vel svart før.

Min ligger på soveromsgulvet om natta, men kravler oppi senga når typen drar på jobb.. I skrivende stund ligger han i sofaen :innocent: Nå røyter han en good del.. sukk. Blir mange runder med støvsugeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha hvorfor var hun klipt som en løve?

Hun hadde så mye rare vorter og utvekster + noen kuler.

Ville bare avdekke alt.

Finner jo ingenting i den pelsen <_<

Ville ikke ta all pelsen foran så beholdt kraven og da gjensto jo bare løvehaletippen :innocent:

Fikk masse blikk og kommentarer i sommer ihvertfall :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde så mye rare vorter og utvekster + noen kuler.

Ville bare avdekke alt.

Finner jo ingenting i den pelsen <_<

Ville ikke ta all pelsen foran så beholdt kraven og da gjensto jo bare løvehaletippen :innocent:

Fikk masse blikk og kommentarer i sommer ihvertfall :thumbs:

Har du bilde av henne tatt fra siden? Hu må jo se festlig ut. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Min myndesnikeslange har okupert senga med alle fire labetassene!

hun ligger dypt under dyna, helt klistra intil meg, og krever å få en arm rundt magen... man kan trygt si at vi ligger i skje!

Som regel er hele vovan under dyna med bare neseborene synlig som luftintak!

Enten det, eller så planter hun hodet på puta, eller i noen tilfeller baken på puta... skvatt godt når jeg våknå og hadde armen godt runt stjerten på bikkja..! (heldigvis med ryggen til meg da)

På ekstra kalde netter hender det jeg våkner av at jeg fryser, og ligger helt på kanten av senga.. Da har svinepelsen forskynt seg av hele dyna, (helst i flere lag over henne) mens hun ligger med alle fire beina å sparker meg i ryggen...

;"Oy, mutter,det er trangt, stikk å legg deg i BURET du a!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg her som syns det er litt ekkelt at folk deler seng(OG dyne å pute) med hundene sine?

Min som kommer på tirsdag/torsdag har fått en hundeseng å et bur å et teppe på gulvet, og han får versegod ta til takke med en av de delene ass.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg her som syns det er litt ekkelt at folk deler seng(OG dyne å pute) med hundene sine?

Min som kommer på tirsdag/torsdag har fått en hundeseng å et bur å et teppe på gulvet, og han får versegod ta til takke med en av de delene ass.!

Det er jo helt op til folk hvor de vil have deres kæledyr, enten om man vælger at de skal ligge i deres egenseng/kurv eller i møbler/seng.

Heldigvis kan man jo gøre hvad man selv føler for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg her som syns det er litt ekkelt at folk deler seng(OG dyne å pute) med hundene sine?

Min som kommer på tirsdag/torsdag har fått en hundeseng å et bur å et teppe på gulvet, og han får versegod ta til takke med en av de delene ass.!

Er enig med Einstein&Charlie her. Det må folk få velge selv.

Den største ulempen jeg ser er å bli sparket ut av senga <_< men det er

vel ikke noe problem når man skal ha valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja det er klart, sier jo ikke at folk ikke skal få ha hundene sine i snegen sin.

Jeg lurte bare på om det bare var meg som syns det var litt ekkelt. Så får all del ;)

Sa ingenting om at folk ikke kunne velge det selv ;)

Syns også det er dumt med de som sier at hundene får lov en gang innimellom.

Det må jo være utrolig forrvirrende for hunden, hvis den en dag for lov, men neste ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LilleSkrekk

Izzy ligger i bur om nettene (og dagene), mens Miko er løs. Izzy må nesten være i bur, da hun ikke klarer å ligge stille i ett sekund før hun finner på noe j******** som å hoppe på kjøkkenbenken:lol: Men av og til får hun lov til å ligge i sofaen eller på gulvet ved sofaen.. Blir bedre når vi får egen plass, får da kan jeg sette opp en barnegrind inn til kjøkkenet så kan hun være løs oftere. Senga er off limit for hundene. De har ikke lov til å ligge inne på soverommet. En plass i leiligheten må være hundefri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...