Gå til innhold
Hundesonen.no

Kalktilskudd til drektig tispe


binas

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Vær varsom, det kan faktisk føre til forgiftning om du doserer feil og jeg hørte en skrekkhistorie for ikke lenge siden om akkurat det.

Vi ble anbefalt å bruke dette for å forhindre jurbetennelse etter fødsel, men jeg ble veldig skeptisk når jeg hørte om en hund som faktisk ble dødssyk av overdose.

Vi har gitt en liten teskje - men slike tilskudd burde ikke gis med mindre det er anbefalt av veterinær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tispen nokk av tilskudd i foret hun går på da?

Når tispen er drektig så skal den jo ikke ha vanlig for, men for beregnet for drektige og diegivende tisper eller valpefor for da får hun den rette næringen.

Har aldri gitt hundene mine noe mere enn det vanlige(valpefor) forde om de har gått med valper, og alle valpene har levd opp og tispene lever fremdeles i beste vellgående. Hadde vetten sagt at du må gi henne tilskudd for hun trenger det så hadde jeg gjort det men når ikke vetten sier at hunden trenger mer enn det den får så blir det med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en tispe som faktisk hadde død om de ikke hadde kommet seg til vetrinær og fått kalsium tildskudd under fødselen.

det står jo i avl og oppdrett boka til NKK.. Og jeg fikk annbefalt det av vetrinær og erfarene oppdrettere at man skal bruke det under fødsel. Jeg hadde også vært forsiktig med og gi under drektighet og dager etter fødsel. Forde de skal jo ikke ha for mye av det... Som dere sier her..

Noen oppdrettere her som har erfaringer rundt dette og gi klasium under fødsel???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...