Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilsyketablett??


Aya

Recommended Posts

Bruker man spesielle til hunder, eller er det de til mennesker man bruker? Hvis jeg skal ha med en 6 mnd gammel valp på en 5 timers togtur, og han pleide å bli bilsyk før (men ikke nå lenger) ville dere anbefale meg å gi han en liten tablett da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tog er jo mye bedre enn bil da. Jeg kan bli bilsyk hvis jeg sitter bak i bil, men aldri på tog. Så tror egentlig ikke du trenger det, men kan jo være kjekt å ha da. Jeg ville i alle fall ringt vet'n å hørt om man kan bruke for mennesker eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunah elsker å titte ut av vinduet, også boffer a om motorsykler kommer fornærme  :) Men hu blir ikke bilsyk da

Eso henger gjerne helt ut av bilvinduet, holder ham bare igjen i bakbeina *lol* Men han får bare lov til det når vi kjører saaakte oppi marka og sånn da :D

Ellers er favorittplassen hans i fanget til pappa (som også kjører bilen) Bare se bilde.. :D Kanskje ikke helt lovlig men *host* Her er vi på svenske veier, farten lå på i gjennomsnittet 100 - 110 km/t..

IMG_0798_lite.jpg

Her har han sovna med hodet "inni" rattet..

IMG_0839_lite.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bur til Eso. Har ikke bil som det er mulighet å ha bur i.. Han liker å ligge på pleddet sitt bak i bilen.. :)

Ganske skummelt om dere kræsjer da. Du kan jo bruke sikkerhetssele? Neida, skal ikke være hønemor jeg :D Men synes bare det er skummelt. Særlig med en såpass "stor" hund. Ikke no særlig å få den i bakhodet for de som sitter foran heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske skummelt om dere kræsjer da. Du kan jo bruke sikkerhetssele? Neida, skal ikke være hønemor jeg :D Men synes bare det er skummelt. Særlig med en såpass "stor" hund. Ikke no særlig å få den i bakhodet for de som sitter foran heller.

Veit, hehe.. Men med mindre jeg setter reiseburet på taket, så er det ikke plass i bilen :D Men bare vent, når jeg kjører opp så skal jeg kjøpe meg en stasjonsvogn. Men så er det veldig sjelden Eso er med i bil også da, hehe..

Men jeg driver å undersøker om sånn "dyrebutikk" reisebur, Atlas, kennel og de.. For de kan stå i baksetet, binde de fast med selene. Pappa var ihvertfall gira på å kjøpe det, siden Eso ikke akkurat blir mindre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit, hehe.. Men med mindre jeg setter reiseburet på taket, så er det ikke plass i bilen :D Men bare vent, når jeg kjører opp så skal jeg kjøpe meg en stasjonsvogn. Men så er det veldig sjelden Eso er med i bil også da, hehe..

Men jeg driver å undersøker om sånn "dyrebutikk" reisebur, Atlas, kennel og de.. For de kan stå i baksetet, binde de fast med selene. Pappa var ihvertfall gira på å kjøpe det, siden Eso ikke akkurat blir mindre :D

Hehe, jepp :D Jeg har også sånn vanlig bur, clipper. Synes det er veldig bra, for du kan sette på hjul og drareim, og skulderreim på dem. Vi har det også bare bindt fast med selene i bilen. Men du kan jo også bare kjøpe en sikkerhetssele til han da. Billig og tar liten plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke sikkerthetsselene sånn at hunden må sitte i bilen? Eller har den mulighet til å legge seg ned?

Tror den kan legge seg ned ja. Kommer vel an på hvor stramt du spenner den? Har ikke prøvd jeg da, for har ikke funnet noen som var små nok... Men regner med at de kan legge seg med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke sikkerthetsselene sånn at hunden må sitte i bilen? Eller har den mulighet til å legge seg ned?

Bruker selv sele til min hund,og med denne på kan han fint legge seg ned.

Han ligger og mer stødig og rolig,for han slipper stresse med å holde balansen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de til 75,- jeg, men det er kanskje bare small.

De skal være GODKJENTE og da...-jeg hadde hvertfall ikke sett to ganger engang,på en sikkerhetssele til den prisen..

-de billigste godkjente ligger som sagt på rundt 250.-

Skal man så ha de beste,som da er internasjonalt godkjent av flere sikkerhets kontrollører,er prisen rundt 1000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg gidder å kaste bort penger på en sånn sele som hun uansett ikke kan bruke om en liten stund fordi hun er for stor for setet... Da ordner jeg heller med sånn gitter mellom setene, altså fra bagasjen og frem til baksetet... Hun blir jo så stor at det er ikke store bevegelsen det blir på henne f.eks ved en krapp sving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig. Har bare sett dem hengende på dyrebutikker, så det er vel ikke høykvalitetsseler akkurat. Hvor kjøper du godkjente hen da? Tror de jeg har sett er av merket Kennel.

Så langt er det Hunter sine,og et tysk merke som er godkjente. Kennel sine vet jeg ikke,da vi ikke fører dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...