Gå til innhold
Hundesonen.no

Giest bort

Tyra

Recommended Posts

Sat og leste i avisen idag.

Blandingshund

gis bort. Husren, 3.1/2år gammel. Haster gr. flytting ellers avliving

blandingshund

Rotwieiler Dobbermann til salgs kr.2500.-. 2år gammel og trent lydighet.

Blir så lei av og finne slike anonser nesten hver dag, jeg har ikke set noe anet når jeg ser i avisen for tiden. "gr. flytting ellers avliving" folk burde tenkt seg litt bedre om når de skafer seg hund. Jeg vet jeg ikke har tengt nøye igjenom alt jeg heller når jeg skafet meg hund, lell om jeg skal gå skole flere år framover så kan jeg ikke bare skube Wilma vek med og gi henne bort. Jeg mener det er greit og gi bort hunder vis du ikke har nok tid til hunden og du mener den fortjener noe bedre eller det har oppståt allergi i huset. Likens som jeg hadde planer om og flytte ut til høsten 2006 men siden jeg har Wilma velger jeg og bo hjemme med mamma og stå opp 2 timer tidligere enn og gi henne bort.

Vet folk kommer til og reagere på det jeg skrev nå men må bare få ut litt fustrasjon. Også lurer jeg på hva dere synst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del folk som ikke er helt klar over hva de gjør når de anskaffer seg hund.. med tanke på arbeid og innsats.. men det er jo også endel som mot sin vilje må ompassere hunden sin, p.g.a f.eks allergi, dødsfall, sykdom o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..har bare ett spm, hvorfor står du opp TO timer tidligere?  :-o

Altså du kan se det slik som at jeg bor på lande bare at det er en øy jeg bor på. Vi har fkøs over helle øyen og vgs her er blit nedlakt og uanset hadde dem ikke linjen jeg skal gå her.

Jeg må stat opp 2timer tidligere pga bussen går forbi her 07.10 og ferja går 07.25 og skolen begyner 08.30. Og når jeg kommer til byen har jeg 10min og gå til skolen også må jeg vente 40min får det ringer inn. Og det betyr at jeg må stat opp klokken 06.00 om morgenen og jeg som er nattrangler dette går ikke bra. Nå står jeg jo opp klokken 08.30 Ungdomskolen begyner 09.05 og har bare 2min til skolen når mamma kjører meg hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en del folk som ikke er helt klar over hva de gjør når de anskaffer seg hund.. med tanke på arbeid og innsats.. men det er jo også endel som mot sin vilje må ompassere hunden sin, p.g.a f.eks allergi, dødsfall, sykdom o.l.

Ja slike grunder syns jeg er ok men triste.

Mamma er allergisk mot katter og høy også har vi 3 katter 5 rotter 2 cincila og 1 hund. Vet ikke om hun er allergisk mot hund. også er hun allergisk mot kuer som liksom bare er naboene våre. Syns derre jeg er slem med mamma når jeg har så mange dyr??

Men en ting jeg ikke skjøner folk gir fra seg hundene sine pga alergi, det finest jo alergimedesin (men det ødleger tenene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja slike grunder syns jeg er ok men triste.

Mamma er allergisk mot katter og høy også har vi 3 katter 5 rotter 2 cincila og 1 hund. Vet ikke om hun er allergisk mot hund. også er hun allergisk mot kuer som liksom bare er naboene våre. Syns derre jeg er slem med mamma når jeg har så mange dyr??

Men en ting jeg ikke skjøner folk gir fra seg hundene sine pga alergi, det finest jo alergimedesin (men det ødleger tenene)

Jeg tror jeg ble litt for OT her, nei nå går jeg og legger meg får nattevrøvle kommer og tar meg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er folk som anskaffer seg hund, og etter en stund kommer det barn. Nei, da kan de plutselig ikke ha hund lengre... Hallo!! Var det ikke på noe tidspunkt de skjønte at de etter hvert skulle ha barn??

Da blir det bruk og kast av levende vesener!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei barn burede folk tengt på ja. Men skal man ha barn og er usiker på hvilken hund de skal ha ville jeg tatt en miniatyr.

Skal jeg tippe så tror jeg ikke jeg får barn pga jeg blir vel litt for opptatt med hunder. (Jeg har tengt og starte pensjonat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei barn burede folk tengt på ja. Men skal man ha barn og er usiker på hvilken hund de skal ha ville jeg tatt en miniatyr.

Skal jeg tippe så tror jeg ikke jeg får barn pga jeg blir vel litt for opptatt med hunder. (Jeg har tengt og starte pensjonat)

Øh? Miniatyrer er vel de verste hundene å ha sammen med barn, det anbefales IKKE. De er alt for små, og barna kan skade dem så alt for lett. De må holdes under konstant oppsyn til barna er blitt "store".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh? Miniatyrer er vel de verste hundene å ha sammen med barn, det anbefales IKKE. De er alt for små, og barna kan skade dem så alt for lett. De må holdes under konstant oppsyn til barna er blitt "store".

Er de så ekle da. Jeg ville vel følt meg trygere på en litten hund jeg da (min mening), men er det ikke slik at småe hunder er vanskeligere og trene da?? Nei hold dere til katter når derre har barn skule jeg til og si men nei tror ikke det. Katter er jo farligere en hunder og da, leker seg med pulsåren i hode og leger seg oppå babyene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de så ekle da. Jeg ville vel følt meg trygere på en litten hund jeg da (min mening), men er det ikke slik at småe hunder er vanskeligere og trene da?? Nei hold dere til katter når derre har barn skule jeg til og si men nei tror ikke det. Katter er jo farligere en hunder og da, leker seg med pulsåren i hode og leger seg oppå babyene.

Hva er ekle? Du ville følt deg tryggere med en liten hund? Fordi den gjør mindre skade? Tenk hva ett barn kan gjøre med en sånn liten hund da! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger ikke å være ekle for å være farlige for en miniatyrhund. Men barn liker å løfte på dem, og slipper dem like lett. Som en bamse, rett ned på gulvet igjen, og der brakk et bein, eller to... Hvor lette hunder er å trene er ikke avhengig av størrelse, men av rase, personlighet og treningsmetode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...