Gå til innhold
Hundesonen.no

Jobbtilbud


Huldra

Recommended Posts

Det er jo ganske typisk, dette året jeg liksom skulle jobbe, da var det ingen som ville gi meg en liten deltidsstilling engang. <_< Men nå som jeg har bestemt meg for å gå tilbake til skolebenken, da strømmer jobbtilbudene inn! :rolleyes:

Jeg skal som sagt studere heltid, og jobbe deltid. Jeg har fra før to steder jeg er ringevikar, og der får jeg nok vakter til at det blir en ok inntekt ved siden av studielånet. Et av stedene har jeg mulighet til å få fast 20%, men mistrives så til de grader at jeg helst ikke vil jobbe der, verken i en liten stilling, eller som ringevikar. Det andre stedet er helt ok. Men så fikset søsteren min kontakter inn i en butikk, så jeg søkte på en deltidsstilling der, og fikk den. Ca 20-25% det også. Sikkert en ok jobb, men har ikke begynt enda. Skal egentlig ha opplæring til uken som kommer, er ferdig med sommerjobben i morgen. Men så i dag får jeg vite at her som jeg har sommerjobb, vil de skal utvide bisnissen, og da trenger de en person til, og vil helst ha meg. :icon_confused: Egentlig er det et hundepensjonat, men det blir sannsynligvis en karantenestasjon i tillegg, pluss noe annet jeg ikke er helt sikker på hva er enda. Mulig noe opptrening/spa/rehab-aktig for hunder. Det er veldig usikkert når dette blir, men uansett trenger de meg noen helger utover høsten, i tillegg til minst tre uker fordelt utover frem til jul.

Jobber innen hund vokser jo ikke på trær, og planen min er jo nettopp å bli noe innen hund, og det er jo helt klart at jeg absolutt MÅ takke ja til denne jobben. Spørsmålet er da hva jeg skal gjøre med de andre jobbene? Jeg kommer uansett til å si fra om at jeg ikke vil ha noen litenstilling på det stedet jeg mistrives, men butikkjobben, da? Skal jeg ta imot opplæring, og late som ingenting før jeg slutter? (Det alternativet liker jeg dårligst, ganske råttent gjort.) Eller skal jeg si nei til hele jobben? Eller skal jeg si det som det er, men tilby meg å jobbe der frem til denne hundejobben starter? Fordelene ved å fremdeles være ringevikar der jeg har vært det, er at jeg styrer mer selv når jeg skal jobbe og ikke, jeg har endel helger reservert for diverse hunderelaterte ting i høst, og da kan jeg uten dårlig samvittighet si nei til å jobbe da. I tillegg kan jeg jobbe på hundepensjonatet når det trengs, uten å måtte bytte vakter og styre med turnuser osv. Samtidig er det en usikker inntekt, på den måten er jo butikkjobben mer sikker, og det frister å ha bare ett (to med pensjonatet) å forholde seg til, ikke tre-fire.. Og så er det jo kjempetypisk at alle vil ha meg til å jobbe samtidig (har god erfaring med akkurat det, dessverre..) What to do, what to do??

Edit: Det var visst snakk om heltid eller deltid på hundepensjonatet. Jeg begynner uansett å studere, og så får jeg heller evt slutte etter et semester. Det er jo tross alt usikkert når det blir, og om det blir heltid i det hele tatt.. Studiene venter på meg til jeg er ferdig. Jeg kan ikke studere først, siden vi 99% sikkert flytter om et års tid. Så denne muligheten er liksom nå eller aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sånn som dette høres ut så er det jo en genial jobb denne hunderelaterte. MEN, den virker veldig usikker. Jeg ville sagt opp jobben (som du hater), tatt butikk jobben og gått inn for denne med liv og lyst frem til du faktisk vet OM du får en jobb på dette hundestedet.

Hvis planen din er å bli noe innenfor hund, så antar jeg at studiene du skal ta også kan relateres til dette? I så fall, så slutter du IKKE på skolen for å ta denne jobben heltid FØR du er helt sikker på hvor trygg denne stillingen du besettes i er..

Okay?

(litt streng pekefinger her nå :icon_confused:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sånn som dette høres ut så er det jo en genial jobb denne hunderelaterte. MEN, den virker veldig usikker. Jeg ville sagt opp jobben (som du hater), tatt butikk jobben og gått inn for denne med liv og lyst frem til du faktisk vet OM du får en jobb på dette hundestedet.

Hvis planen din er å bli noe innenfor hund, så antar jeg at studiene du skal ta også kan relateres til dette? I så fall, så slutter du IKKE på skolen for å ta denne jobben heltid FØR du er helt sikker på hvor trygg denne stillingen du besettes i er..

Okay?

(litt streng pekefinger her nå :icon_confused: )

Hihi..! Du var da voldsomt streng! Joda, studiene blir til slutt på en slags merkelig måte hunderelaterte (psykologi), og jeg skal begynne på de nå til høsten (som kommer alt for snart).

Problemet er at jeg vet AT jeg får jobb på dette hundestedet, jeg vet bare ikke NÅR. Jeg aner ikke om det blir før nyttår, eller etterpå, jeg vet bare at når jeg får jobben (det er jo tross alt jeg som får den så lenge jeg er her), så blir det kluss med andre jobber. Jeg blir dratt mellom å ha en stabil inntekt, men være ustabil arbeidstaker på butikkjobben (siden jeg må ta fri/bytte for å være med på forskjellig og jobbe på hundejobben). Og mellom å ha det mer ustabilt inntektsmessig, og heller være ringevikar, og satse på at hundejobben snart dukker opp. Er jeg ringevikar kan jeg jo bare si nei til vakter jeg ikke vil ha, uten dårlig samvittighet. Jobber jeg i butikken, så kommer jeg til å føle jeg svikter jobben min, og når jeg først jobber et sted, så blir jeg veldig lojal..

Jeg hadde vel egentlig håpet at du skulle si at jeg skulle fortsette å være ringevikar, drite i å mistrives, begynne å studere og ta hundejobben når den kommer. Men så var det denne butikkjobben, da.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. man får jo aldri høre det man helst skulle ønske vettu :icon_confused:

Men seriøst, jeg skjønner godt hva du mener med at det blir litt "falskt" å ta den butikkjobben når du vet at du en dag får jobben på hundepensjonatet. Men merk: det skjer en dag! Du vet faktisk ikke når, eller hvor mye.. Og enhver person som ansetter folk i stillinger vet jo også at som regel, så vil vedkommende slutte en dag. Sånn er det bare.

Du er nødt til å ha en noenlunde inntekt ved siden av studiet (dette er jeg nemlig fryktelig klar over selv :P), og så lenge du gjør ditt beste i den butikk jobben mens du er ansatt (og ønsker å være ansatt der), så er det ingen som i ettetid vil bli sure fordi du fant en annen jobb som passet deg bedre! Skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. man får jo aldri høre det man helst skulle ønske vettu :icon_confused:

Men seriøst, jeg skjønner godt hva du mener med at det blir litt "falskt" å ta den butikkjobben når du vet at du en dag får jobben på hundepensjonatet. Men merk: det skjer en dag! Du vet faktisk ikke når, eller hvor mye.. Og enhver person som ansetter folk i stillinger vet jo også at som regel, så vil vedkommende slutte en dag. Sånn er det bare.

Du er nødt til å ha en noenlunde inntekt ved siden av studiet (dette er jeg nemlig fryktelig klar over selv :P ), og så lenge du gjør ditt beste i den butikk jobben mens du er ansatt (og ønsker å være ansatt der), så er det ingen som i ettetid vil bli sure fordi du fant en annen jobb som passet deg bedre! Skjønner du hva jeg mener?

Skjønner hva du mener, men jeg syns likevel det er litt råttent å gå inn i en stilling, fullt vitende om at jeg snart (forhåpentligvis) skal ut av den igjen. Da jeg var på intervju, fortalte sjefen at det hadde vært ganske masse utskiftninger i det siste, og at det var negativt. Bør jeg da egentlig inn, når jeg snart skal ut? Føler jeg lurer de, selv om jeg selvsagt vil gjøre en best mulig jobb mens jeg er der.. Mulig jeg er litt for "ærlig", jeg kan jo bare si at jeg fikk et jobbtilbud jeg ikke kan takke nei til, når det begynner å bli klart med hundejobben.. men så var det samvittigheten da.. uff..

Da har jeg ringt til butikken, og sagt jeg kan ta opplæring. Den fantastiske jobben er blitt bare mer fantastisk, men det er uansett ikke noe jobb før etter nyttår, og et relativt fast beløp inn på konto er jo å foretrekke, så da sier jeg opp ringevikarjobbene. Så hørte jeg på den formanende pekefingeren.. :P

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...