Gå til innhold
Hundesonen.no

Hardt å flytte


Turnip

Recommended Posts

Vi har nå flyttet fra gode trygge Kjærnes på Vinterbro til Langhus...

Var i dag å besøkte gamlehjemmet med Mike første gang etter flytting, var der i 3 timer og sippa hele bilturen hjem. Men var så koselig og trygt å være tilbake der... Spiste middag med en venninne som jeg ble kjent med der når jeg fikk Mike, så Mike har vokst opp med hunden hennes, og hilste på de vi leide hos og noen gode naboer... Mike skjønte ikke hvorfor jeg ikke bare kunne åpne døren til "hjemmet" hans når jeg pratet med hun vi leide hos.. Tittet gjennom vinduene på leiligheten og så inn og mimret... Uff... høres helt patetisk ut.. Men var der jeg fikk Mike, og der han har vokst opp, første hjemmet til meg og samboern...Fikk verdens beste venninne der og hunden hennes "oppdro" Mike, gikk lange turer hver kveld og satt lenge ute og bare skravlet... Nå må man liksom planlegge skal jeg møte hun og alt...

Men vet jo at vi ikke kan leie hele livet, litt dårlig invistering...

Jaja... liten sytetråd bare, anskelig å flytte fra et sted man virkelig trives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg flyttet hjemme fra...huff, jeg gråt og gråt i begynnelsen da jeg skulle hjem til leiligheten min.

Jeg trivdes veldig godt i leiligheten min, men det hjalp ikke nåe mamma og broren min stor på trappen og vinket til meg etter søndagsmiddagene...men jeg kan trøste deg med at det går over etterhvert, det gjorde det iallefall for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. husker jeg slet mest når jeg flyttet fra mor og far for 2 år siden sammen med min samboer, brukte lang tid for å bo oss til og tilpasse hverandre. men flyttet ikke lange biten (7 min med bil unna)

Men trivdes veldig godt ettervært, hvertfall da jeg kjøpte Mike, men trist å flytte fra et sted man trives så godt... Hadde egentlig ikke planer om å flytte derfra før på lenge, men så blei det nå sånn.. For nok gode naboer og alt her ettervært når vi for bodd oss til, men savner å bo i skogen med masse jorder og rådyr... Nå bor vi i et boretslag med blokker og flere hundre mennesker... men men.. Litt mer investering å kjøpe enn å leie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på meg da, jeg har jo flyttet nesten 70 mil. Det er veldig, veldig rart og trist å være så langt unna venner og familie syns jeg. Jeg håper at jeg får meg litt større omgangskrets etterhvert, har jo blitt kjent med èn hundedame da :) Men vil gjerne ha en venninne på rundt min egen alder, det savner jeg. Så er det rart å liksom ikke ha noenting her syns jeg. Heldigvis har jeg jo kjæreste og veldig hyggelige kollegaer (og ingen av dem er steingamle), samt trives på jobben. Så jeg håper ting ordner seg litt etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...