Gå til innhold
Hundesonen.no

Hår-hjelp

Tinka-jenta-mi

Recommended Posts

Jeg trenger noen tips til håret mitt. Mamma klippte det nettopp, i håp om at det skulle forbedre seg, men slik ble det ikke, håret rekker akkurat ikke ned til skuldrene nå. Jeg har egentlig ganske tynt hår, veldig slitt oppå, også er det så flatt og kjedelig :glare: Det blir også veldig fort fett fordi håret ligger så tett inntill holdebunnen, jeg dusjer ca hver 3 dag og noen ganger hver 2 dag hvis det er riktig ille. Noen tips til hva jeg kan gjøre med problem håret mitt? Jeg kan legge ut noen bilder når jeg får tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god shampo kan gjøre mye. Spør frisøren om en type som passer ditt hår, og en hårkur. Hvis du vil ha mer volum i håret, må de aller fleste gjøre noe for det; bruke stylingprodukter som fx skum. Når du har vasket håret, håndkle-tørker du det, bøyer deg fremover og har i skum ved røttene i håret. Så føner du håret mens du står sånn "på hodet". Det skal ganske mye til for at du ikke får mer volum nå. :) Men det kan være du blir nødt å vaske håret litt oftere, siden skum ikke holder i all evighet. Selv har jeg funnet et skum som gjør nytten i to dager; hairomatherapy fra Nicky clarke; kan fungere på deg, eller kanskje du trenger en annen type. Blir selvsagt ikke like fancy og fløffy dag to, men det holder for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "krem" som du tar i håret når det er vått,. Og føhner det slik du vil ha det, og da blir det en del mer volum. Den hjelper faktisk, og det blir ikke flatt med en gang. Holder til dagen etter, selvom det er noe flatere. Kan finne ut hva den heter etterpå :)

Ellers kan du prøve volumsjampo og balsam. (ikke gni balsam i hodebunn, men stryk det lett på, ellers har det lett for å bli fort fett :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke samme problemet selv, da jeg har et hår som praktisk talt står rett opp - så morgenene mine består av å streve for å få det nogenlunde ned...

Men et tips er å ikke bruke så mye balsam. Det kan gjøre håret tynt og tørt, men samtidlig kan håret være 'glatt' - slik at det er vanskelig å merke. Som nevnt, ikke gni balsamen inn, men stryk det på slik at det ikke blir fort fett..

Å vaske håret ofte med shampoo og balsam kan også føre til at det blir tynt og slitt, prøv å bare vask håret med vann en gang i blant - selv om håret kan være litt ekkelt etterpå (det virker ekkelt, fordi vi blir så vant til at balsamen gjør håret glatt etter vask)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for svar, skal prøve ut litt av det dere nevnte når jeg får muligheten til å kjøpe det :D

--

Her er et bilde av meg, ikke det fineste jeg fant, men det viser håret mitt da...

post-1511-1185956198_thumb.jpgTakker

--

Kom nettopp hjem fra ferie, vært borte 5 netter. Har vært på Lom, Gerianger og Ørsta, skikkelig fine steder...

*Trippelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Root lifting spray fra Bjørn Axen, den får du på vita og koster rudnt 60 - 70 kr. Når du har dusjet (bruk sjampoo og balsam med volum, anbefaler fra enten "sexy hair" eller "redken" endel prisforskjeller på de. Redken er ganske dyrt. Sjampoen masserer du GODT i hodebunnen, balsamen har ikke noe oppå hodet å gjøre, ta balsam bare i enden av håret (du tar håret bak akkurat som du skal sette strikk i det, så kliner du balsam i det) la det sitte i kanskje 1 minutt, så skyller du det ut. Håndkletørk håret, gre det ut, løft på hårlokkene og spray root lifting sprayen mot hodebunnen, dette gjør du over hele hodet, pass på å ikke få så mye i over hele håret, sikt mot hodebunnen hvertfall. Så føner du håret, bøy deg nedover og føn opp ned, pass på at håret er helt tørt før du evt gres gjennom det. Jeg kan love deg at håret ditt har fått ganske mye volum når du er ferdig med dette. Volumen holder i ca 2 dager, blir selvfølgelig noe flatere om morgingen når du har sovet en natt. jeg gjør dette hver 2 eller 3 dag. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...