Gå til innhold
Hundesonen.no

Hår-hjelp

Tinka-jenta-mi

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trenger noen tips til håret mitt. Mamma klippte det nettopp, i håp om at det skulle forbedre seg, men slik ble det ikke, håret rekker akkurat ikke ned til skuldrene nå. Jeg har egentlig ganske tynt hår, veldig slitt oppå, også er det så flatt og kjedelig :glare: Det blir også veldig fort fett fordi håret ligger så tett inntill holdebunnen, jeg dusjer ca hver 3 dag og noen ganger hver 2 dag hvis det er riktig ille. Noen tips til hva jeg kan gjøre med problem håret mitt? Jeg kan legge ut noen bilder når jeg får tatt...

Skrevet

En god shampo kan gjøre mye. Spør frisøren om en type som passer ditt hår, og en hårkur. Hvis du vil ha mer volum i håret, må de aller fleste gjøre noe for det; bruke stylingprodukter som fx skum. Når du har vasket håret, håndkle-tørker du det, bøyer deg fremover og har i skum ved røttene i håret. Så føner du håret mens du står sånn "på hodet". Det skal ganske mye til for at du ikke får mer volum nå. :) Men det kan være du blir nødt å vaske håret litt oftere, siden skum ikke holder i all evighet. Selv har jeg funnet et skum som gjør nytten i to dager; hairomatherapy fra Nicky clarke; kan fungere på deg, eller kanskje du trenger en annen type. Blir selvsagt ikke like fancy og fløffy dag to, men det holder for min del.

Skrevet

Jeg har en "krem" som du tar i håret når det er vått,. Og føhner det slik du vil ha det, og da blir det en del mer volum. Den hjelper faktisk, og det blir ikke flatt med en gang. Holder til dagen etter, selvom det er noe flatere. Kan finne ut hva den heter etterpå :)

Ellers kan du prøve volumsjampo og balsam. (ikke gni balsam i hodebunn, men stryk det lett på, ellers har det lett for å bli fort fett :) )

Skrevet

Har ikke samme problemet selv, da jeg har et hår som praktisk talt står rett opp - så morgenene mine består av å streve for å få det nogenlunde ned...

Men et tips er å ikke bruke så mye balsam. Det kan gjøre håret tynt og tørt, men samtidlig kan håret være 'glatt' - slik at det er vanskelig å merke. Som nevnt, ikke gni balsamen inn, men stryk det på slik at det ikke blir fort fett..

Å vaske håret ofte med shampoo og balsam kan også føre til at det blir tynt og slitt, prøv å bare vask håret med vann en gang i blant - selv om håret kan være litt ekkelt etterpå (det virker ekkelt, fordi vi blir så vant til at balsamen gjør håret glatt etter vask)

Skrevet

for svar, skal prøve ut litt av det dere nevnte når jeg får muligheten til å kjøpe det :D

--

Her er et bilde av meg, ikke det fineste jeg fant, men det viser håret mitt da...

post-1511-1185956198_thumb.jpgTakker

--

Kom nettopp hjem fra ferie, vært borte 5 netter. Har vært på Lom, Gerianger og Ørsta, skikkelig fine steder...

*Trippelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Crizpo*

Skrevet

Kjøp Root lifting spray fra Bjørn Axen, den får du på vita og koster rudnt 60 - 70 kr. Når du har dusjet (bruk sjampoo og balsam med volum, anbefaler fra enten "sexy hair" eller "redken" endel prisforskjeller på de. Redken er ganske dyrt. Sjampoen masserer du GODT i hodebunnen, balsamen har ikke noe oppå hodet å gjøre, ta balsam bare i enden av håret (du tar håret bak akkurat som du skal sette strikk i det, så kliner du balsam i det) la det sitte i kanskje 1 minutt, så skyller du det ut. Håndkletørk håret, gre det ut, løft på hårlokkene og spray root lifting sprayen mot hodebunnen, dette gjør du over hele hodet, pass på å ikke få så mye i over hele håret, sikt mot hodebunnen hvertfall. Så føner du håret, bøy deg nedover og føn opp ned, pass på at håret er helt tørt før du evt gres gjennom det. Jeg kan love deg at håret ditt har fått ganske mye volum når du er ferdig med dette. Volumen holder i ca 2 dager, blir selvfølgelig noe flatere om morgingen når du har sovet en natt. jeg gjør dette hver 2 eller 3 dag. Lykke til!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...