Gå til innhold
Hundesonen.no

Registrert i Jordbruksverket

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fant en rasehund i en annonse som er registrert i Jordbruksverket (svensk annonse, det sto ingenting om SKK), hva vil det si? :)

Guest Gråtass
Skrevet

I sverige må oppdrettere godkjennes av svenske jordbruksverket, så jeg går ut i fra at det er oppdrettet som er registrert og ikke hunden..

Skrevet

I Sverige skal alle hunder (uansett rase/blanding) født etter 1. januar 2001 være merket og registrert i Centrala Hundregistret i Jorbruksverket. Dette skal skje før den har fylt fire mnd (alternativt maks fire uker etter kjøp om valpen var over tre mnd ved kjøp) via chip eller tatovering.

Skrevet

Nei, dette gjelder som sagt alle hunder uansett rase/blanding. Det er et eierregister, opprettet for at myndighetene skal vite hvem en hund tilhører. Kom vel i forbindelse med farlig hund-debatten.

Skrevet
Nei, dette gjelder som sagt alle hunder uansett rase/blanding. Det er et eierregister, opprettet for at myndighetene skal vite hvem en hund tilhører. Kom vel i forbindelse med farlig hund-debatten.

Nå forstår jeg, tusen takk for hjelpen :)

Skrevet

Jordbruksverkets register är ett obligatoriskt register där alla svenska hundar ska ägarregistreras. Både blandraser och renraser.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...