Gå til innhold
Hundesonen.no

Til dere med Atopisk Eksem


MegaMarie

Recommended Posts

Personlig historie som kan hoppes over etter eget ønske

Helt siden jeg har vært født har jeg hatt Atopisk Eksem. Vi har prøvd mye rart. Vært hos legen, hos en fyr som jeg måtte snakke med i flere timer (hadde et annet problem da også men det er litt mer personlig :icon_cry:) og fikk da noen tabelletter eller noen kremmer, og vært hos en annen lege hvor vi fikk en krem og prøvd tusen kremer i butikken og på apoteket.

Så snakket en i klassen med meg og sa at lille søsteren hennes hadde hatt Atopisk eksem og at de hadde prøvd en Strustse krem og at det hadde gått vekk da og at hun hadde også hatt det litt og det hadde gått vekk.

Mamma og de reiste aldri til Fyllingsdalen hvor jeg vet at de selger det (vet ikke om andre steder), men så skulle hun damen sitte på med oss fordi hun kjenner vist plutselig familien vår og mamma viste om henne og alt(hvorfor kunne hun ikke bare reise opp dit da? ikke lang vei dit da). Så hadde hun med seg en krem som hun sa jeg kunne få prøve så kunne vi få mer seinere. Jeg brukte den ikke hver dag men etter kort tid så hadde eksemen nesten forsvunnet helt. Nå er jeg tom da og nå ser jeg at det kommer tilbake. Jeg tror det er slik at du må fortsette og smøre deg med den selv om det er borte men jeg vet enda ikke. Jeg vet bare at den virker rask og effektivt.

Her kommer poenget, navnet på kremen

Kremen heter Naturell Strusan og virker bla mot:

Solbrenthet-forbrenninger, ømme muskler og ledd, atopisk eksem, psoriasis og kløe.

Jeg vet ikke om andre steder en fyllingsdalen i Bergen hvor de selger den. Det står det ingen ting om på kremen. Men neste gang vi kjøper den kan jeg snakke med dem.

Det står noe tlf nr her som er til dem i fyllingen det kan være de tar imot bestilling også sender de i posten da.

55 16 14 73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, føler bare for å "dele" min erfaring innenfor dette. Tøtto har slitt med atopisk eksem i mange år, men ved en tilfeldighet kom vi over et tilskudd som heter Remasan. Dette er rett og slett tørket øster sopp som i utgangspuntet skal funke for vorter visstnok. Men det har videre en immunstyrkende effekt på den som tar det.

Tøttos eksem, som til tider blusser veldig opp og blir betent i tillegg forsvant etter 4 dager.... Så dette er absolutt verdt å sjekke nærmere ut.. At det bare tar symptomene er godt mulig, men mens man utreder videre, er det definitivt en fordel å slippe å bruke kremer i hytt og gevær som virkelig ikke er noe godt alternativ (min mening iaf).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
...det er vel ingen kur, men mer en behandling av symptomer. Noe som vil fungere greit på noen, og ikke i det hele tatt på andre...

Helt riktig <_< Jeg har brukt noen 1000-lapper på slike tips og har nå rett og slett sluttet med det. Jeg funnet noe som fungerer ok for meg (det letter plagene, men blir ikke borte). Kortison kremer er bannlyst i mitt hus da det også bare demper, og med en gang jeg stopper med det så kommer eksemen tilbake, for andre fungerer det supert.

Tror det viktigste er å finne noe som fungerer for sin kropp. Og det er supert å finne noe som fungerer :icon_cry: For meg har det lettet mye å bare bruke Body Shop produkter. Noe jeg faktisk tror er helt tillfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den kremen virka bra! Lillebroren min har atopisk eksem, han blir helt rød flammete på hendene når han får "utbrudd". Et eksempel på hvordan det skjer: Vi bruker mye strikka-votter her om vinteren, så når vi er ute, og vottene blir våte, så blir hendene hans helt røde, og det svir, sier han. Han bruker bare en sånn fett krem, men eksemen blir jo ikke borte. Skal sjekke hvor jeg kan få tak i Naturell Strusan her i Buskerud-Ringerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atopisk eksem er vel en overreaksjon i immunforsvaret, på lik linje med allergi, som ikke lar seg behandle med en krem. Man kan fjerne symptomene med kremer, men det lar seg vanskelig behandle. Det viktigste er å forebygge, gjennom kosthold, inneklima og hygene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den kremen virka bra! Lillebroren min har atopisk eksem, han blir helt rød flammete på hendene når han får "utbrudd". Et eksempel på hvordan det skjer: Vi bruker mye strikka-votter her om vinteren, så når vi er ute, og vottene blir våte, så blir hendene hans helt røde, og det svir, sier han. Han bruker bare en sånn fett krem, men eksemen blir jo ikke borte. Skal sjekke hvor jeg kan få tak i Naturell Strusan her i Buskerud-Ringerike.

Et spørsmål.. disse vottene, er de strikket av ull? Det sies nemlig, at folk med atopisk eksmen IKKE skal ha ull i nærheten av kroppen (altså, votter, undertøy, sokker osv osv). Dette fordi ull irriterer huden visstnok og kan forverre utbruddene..

Bare en tanke fra meg til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...