Gå til innhold
Hundesonen.no

Beste børste til underull?


Recommended Posts

Hvilken type børste synns dere er best til å ta underull med? Ask røyter dotter for tiden, og jeg har en børste som er ca. sånn, og den tar en del, men er såpass liten at jeg må holde på nokså lenge for å bli ferdig. Skjønner jo at det tar tid å børste hjenom en hund, selv en relativt korthåret en, men om det er andre typer børster som også tar bra er det jo greit med flere ¨velge i :) Bortsett fra den børsten der har jeg en slik dobbeltsidig med bust og "vanlig" børste og en gummikarde som man ofte bruker på hester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Røyteskrape Ingen over og ingen ved siden!!

Gull vært både til Schäfer og AK, så da fungerer den garantert på Buhund også.

Ellers har jeg en børste med gummiknotter på som også en ganske bra, men finner ikke noe bilde av den på nett. Ser ut som en karde, bare med gummiknotter istedet. litt mildere mot huden når du børster mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyteskrape Ingen over og ingen ved siden!

Gull vært både til Schäfer og AK, så da fungerer den garantert på Buhund også.

Om noen skulle være i tvil om hvor effektiv en slik skrape er:

pelsskrape2.jpg

pelsskrape1.jpg

Den fungerer forresten utmerket til hunder uten underull også, og er slett ikke det torturinstrumentet det ser ut som! Min whippet liker den i hvert fall langt bedre enn en gummikarde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyteskrape Ingen over og ingen ved siden!

Gull vært både til Schäfer og AK, så da fungerer den garantert på Buhund også.

Ellers har jeg en børste med gummiknotter på som også en ganske bra, men finner ikke noe bilde av den på nett. Ser ut som en karde, bare med gummiknotter istedet. litt mildere mot huden når du børster mye.

Tror du den vil funke til en mer langhåret hund også? Tenker på groenendaelen?

Har en sånn som vipsen viste, men med èn rad tenner. Skulle funnet en som tok litt bedre kanskje?

Hvis noen har tips, kom gjerne med dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Tror du den vil funke til en mer langhåret hund også? Tenker på groenendaelen?

Har en sånn som vipsen viste, men med èn rad tenner. Skulle funnet en som tok litt bedre kanskje?

Hvis noen har tips, kom gjerne med dem. :)

Tror ikke den vil ta dem lange områdene, men fungere bra på lår o.l. (Eller en hund som alt er nedrøytet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er fra Oslo, de har det i de fleste butikker i Oslo skulle jeg tro, så slipper du å bestille over nettet :)

Da har det jo null problem, takk takk :D Har ikke oppdatert stelleutstyret siden dyret ble kjøpt, så jeg ser at det er noe som må fornyes og ting jeg ikke har fra før som burde kjøpes. Så da blir det raid i butikker en dag, og røyteskrape er en av tingene som skal med! Så slipper jeg kanskje ørtenpørten brune og hvite hybelkaniner <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...