Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland


Monab88

Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Er det noen som vet av campingplasser med billige hytter i Stavanger?

Vi har ikke funnet noe sted å overnatte enda.

Prøv i Egersund, ikke lengre, tilogmed kortere enn fra Stavanger.. ca 35 minutter å kjøre..

Steinsnes, tror jeg det heter.... :) tror ikke det er dyrt, ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart man skal til Orre...

Der skal vi debutere med den lille brune sonis-valpen Moses (som jo nærmest ble født "live" her).

Han er 9 mnd og 1 hel dag gammel på lørdagen, når vi stiller - snakk om urettferdig konkurranse i forhold til alle de andre da.. Men vi får jo bare håpe at dommeren "liker'em unge", da..

Har i tillegg med to voksne champions (Moby og Milla - BIR og BIM fra Bjerke), så jeg har nok å børste på denne uka, da...

Vi skal bo på en kjempefin camp.plass i Flekkefjord (Egenes). Det blir nå 3. året på rad vi velger den løsningen - men føler den forkorter den lange veien til Stavanger. Riktignok er både vi og hundene godt vant til å kjøre langt - men Stavanger blir veeeldig langt etter jobb på fredagen. Så da tar vi heller de to siste timen til/fra utstillingen på lørdagen. Også kan vi kose oss på hytta' på lørdag kveld - vel vitende om at vi bare har ca 45 mil hjem på søndagen.

På utstillingen skal vi faktisk være innendørs i år - så det kan jo bli deilig å slippe telt, regn, vind og vær!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogna camping er også et alternativ! (vet at jaktlykke skal ligge der hvertfall :lol:)

Føler meg helt idiot, nå......... :blink: Er på Ogna camping mange ganger i uken og går tur, men glemte den i farten..... :)

Ogna er nærmere Orre enn Egersund... Men Flekkefjord, som nevnt over er cirka en times kjøretur sør for Egersund igjen, så det er ganske langt fra Orre........... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har link til ogna camp?

Har ennå ikke bestillt hytte/ rom for Dag, men er det ikke noe ledig drar han bare med seg vogna. Synes det er greit for han å slippe å dra den med seg hele den veien, så om noen har noen linker/ nr hadde det vært supert :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg skal stille Grace her, blir vår første juniorutstilling,

og jeg kjenner at jeg gruer meg MASSE. Hun er 9 mnd og 9

dager utstillingsdagen, og så har hun hatt løpetid nettopp

og som følge av det store patter, *ler* Men vi tar det med

ett smil, det går som det går. Er 28 påmeldt Chinese cresteds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hytte på Bore strandcamping fra fredag til lørdag.

På søndagen skal jeg stille på Berner/Nuffe utstilling på sandnes, så trenger overnatting der i nerheten. Noen som er kjent i området og kan komme med tips? :blink:

Er det langt fra orre til Sandnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hytte på Bore strandcamping fra fredag til lørdag.

På søndagen skal jeg stille på Berner/Nuffe utstilling på sandnes, så trenger overnatting der i nerheten. Noen som er kjent i området og kan komme med tips? :blink:

Er det langt fra orre til Sandnes?

Det er ikke mer en liten halvtimes kjøring fra Bore til Sandnes. Overnatting i Sandnes med hund er ikke lett å få tak i nå.

Du kan prøve Vølstadskogen camping

51 62 71 20 eller 918 89 608

Vet at alle hyttene i Kongeparken er booket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer!

Jeg skal stille samme Skotske Hjortehunden som forrige helg, og gleder meg masse!

Så hvis dere ser en ganske ung jente (16 år) i Hjortehund ringen der oppe, er det meg, hehe..

Det er forresten meldt på 6 Hjortehunder :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo i stor hytte på Ogna Camping hele helgen. Jeg, Kathrine og oppdretteren min :) Ja og diverse bikkjer selvsagt!

Da bør dere virkelig få tatt dere en tur på Brusand stranden!! Det er den som ligger rett ved campingplassen, om vinteren parkere jeg ofte der når jeg går på Jærens flotteste strand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer en liten halvtimes kjøring fra Bore til Sandnes. Overnatting i Sandnes med hund er ikke lett å få tak i nå.

Du kan prøve Vølstadskogen camping

51 62 71 20 eller 918 89 608

Vet at alle hyttene i Kongeparken er booket.

Takk for tips :)

Fikk ikke kontakt med vølstadskogen camping.

Og Bore strandcamping har fult fra lørdag til søndag. Du har helt rett i at det ikke er enkelt å få tak i overnatting nå ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Da nærmer det seg helgen med stormskritt. En million ting å gjøre, men det er jo så kjedelig, at jeg sitter heller her og sutrer om det! (ha ha ha!)

Barooo - det var jeg som nevnte Flekkefjord, og ja - vi har bodd der de foregående 2 årene.

Grunnen til å bo så langt vekk fra utstillingen er enbart fordi det er så langt og fryktelig kjedelig å kjøre til Stavanger.

Vi velger da å dele opp veien litt, og heller kjøre den 1,5 timen på morgenen før utstillingen - og så tilbake til campingen etter utstillingen, for å ha bare rundt 45 mil hjem dagen etter. Kun latskap, altså.

Men litt praktisk også - da vi jo annethvert år stiller på lørdagen, og skal kjøre etter jobb på fredagen. DA er den siste biten deilig å slippe utover kvelden. På morgenen skal jo bil og bikkjer pakkes sammen og man må uansett kjøre et stykke - sjelden man bor PÅ selve utst.området. Men, men - det er OSS..

Men, men... Forberedelsene ja - burde jo fortsette med DE nå. Rart hvor enkelt det er å vente til siste sekund med alt mulig - det kommer jo liksom ikke som noen overraskelse at man skal stille ut tre hunder (og pakke bil) denne helgen??

Nå er det jo ikke store vitsen å bade hundene forrige helg - og gå der og håpe at de skal greie å holde seg rene.. Så den delen er jo grei.

Børstet skikkelig igjennom den voksne hannhunden min i går, og badet ben/barter, "skjørt og gardiner" på han i dag før jobben.. Så han skal børstes igjennom litt senere i kveld (kanskje 15-20 min. jobb).

Tispen jeg skal stille ble helbadet i går (hun hadde greid å bli skikkelig skitten og lurvete siden Bjerke) - så hun skal også børstes i dag. Heldigvis har hun ikke så mye pels, så jeg regner med at det skal gå relativt kjapt og greit (mye er nok gjort på en drøy halvtimes tid).

Juniorhannen min derimot - her tjuvstartet jeg litt da han lå på fanget mitt en kveld i beg. av uka.. Dro fram en børste og børstet alle bena, hodet, og det meste jeg kom til når han lå der på rygg og sprellet.. Moses syntes det var skikkelig, skikkelig "lumpent" gjort, ja - BØRSTE når vi skal kose-fanget, liksom?? Så nå har han brukt større del av uka' på å gå andre veien når jeg roper på han...

Så nå kan alle dere som gjorde det kloke valget av korthåret hund bare kose dere!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå kan alle dere som gjorde det kloke valget av korthåret hund bare kose dere!

Susanne

He he... Jeg koser meg, og nyter synet av en liten basenjiflokk i fullt- firsprang rundt og rundt huset (kan se dem fra stuevinduet i det de farer forbi meg i 120 med halene rett opp og ørene bakover, og med en bjeffende sheltie på slep).

De kan fint leke & kose seg- og er likevel rene til utstilling i helgen...

Plager jeg deg nå? :rolleyes:

Litt jobb har jeg, da. Skal tørke over dem med et fuktig håndkle, muligens rette litt på noen hale-hår, og klippe klør før de drar avgårde tidlig på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Jeg koser meg, og nyter synet av en liten basenjiflokk i fullt- firsprang rundt og rundt huset (kan se dem fra stuevinduet i det de farer forbi meg i 120 med halene rett opp og ørene bakover, og med en bjeffende sheltie på slep).

De kan fint leke & kose seg- og er likevel rene til utstilling i helgen...

Plager jeg deg nå? :rolleyes:

Litt jobb har jeg, da. Skal tørke over dem med et fuktig håndkle, muligens rette litt på noen hale-hår, og klippe klør før de drar avgårde tidlig på lørdag.

Å fy så mye jobb! :) Jeg liker pelsstell jeg da, og det å ha noe å børste på mens vi venter rundt ringen er godt tidsfordriv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bada Amigo for 3 uker siden og det holder med bittelitt halebørsting før vi skal stille. Når jeg ser alle disse fantastisk flotte pelshundene så tenker jeg " gurimalla så vakre de er!" for så i neste øyeblikk tenke "...jaggu er jeg glad jeg har en lettstelt hund" :rolleyes:

Jeg drar nedover i morgen ettermiddag og skal lage deilig hjortemiddag tenkte jeg til gjengen som skal dele hytta med meg - Kathrine og oppdretteren min kommer samt en kar med en stabij fra Bergen. Så vi skal kose oss tenker jeg! Vi blir på hytta hele helgen og det er herlig å kunne ta det med ro for en gangs skyld.

Ønsker alle sammen riktig lykke til i ringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker også alle sammen lykke til! :)

Vi har ordnet oss overnatting nå, fikk rom på et hotell i Sandnes.

Oppdretteren min har nettopp vert her og levert hund. Vi sal ha med oss søstra til Albin som står for championatet.

Vi skal også ha med oss en skye terrier fra tanta til Kay.

Også Bella selvsagt :P

Hun må gjennombades med shampoo og det hele selv om hun ble badet forige fredag og fredagen før der!

Vi kjører i 4 tiden i natt vi, regner med ca. 15 timer en vei så er vel fremme i morgen kveld en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy så mye jobb! :) Jeg liker pelsstell jeg da, og det å ha noe å børste på mens vi venter rundt ringen er godt tidsfordriv :P

He he... Ja, noen fordeler må en jo ha med børste-hund også. Er enig i at en skinnende vakker, gjennombørstet langhåret hund er utrolig vakker! Er nå fornøyd med våre korthårs alikevel, jeg da :P

Er skrekkelig spent her. Dag kommer nok til å klare brasene flott han, men det er første gang jeg ikke er med. Sitter hjemme og tvinner tommeltotter...

Synes det er litt skummelt at han skal kjøre alene over fjellet, at han skal alene inn i ringen (OK, det er vel ikke lov til å gå to inn i ringen med en hund, men la meg nå få lov til å bekymre meg. Han har ikke stillt mye Basenji selvom gjorde det ganske bra med Sheltie -har stillt disse mye-for en del år siden)

Ja.. En liten avsporing her.

Uansett: LYKKE TIL ALLE SAMMEN!

Jeg sitter hjemme og gleder meg til resultater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, da er hunden badet, fønet og klar. Jeg må komme meg gjennom 4skoletimer å så er vi på veien!

Dersom noen ser en rar sak med en gal flat i andre enden så hils tydelig - jeg er litt treig på utstilling til å hilse tilbake, bruk gjerne armer og bein! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...