Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om gnagere


siljestokka

Recommended Posts

Hamster skal absolutt ikke være ilag. De vil nok sloss helt til den ene dør.

Sant det at rotter ikke skal være alene, og det samme gjelder marsvin.

Men mener å ha lest at kaniner ikke trenger å bo sammen med en annen kanin, men at de heller burde bo ved siden av et annet bur med en annen kanin i, hvis du skjønner? Er ikke helt sikker, men. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener å ha lest at kaniner ikke trenger å bo sammen med en annen kanin, men at de heller burde bo ved siden av et annet bur med en annen kanin i, hvis du skjønner? Er ikke helt sikker, men. :)

Jepp, sånn hadde vi det. Vi hadde 3 kaniner i adskilte bur ved siden av hverandre, og det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den russiske dverghamsteren kan du helt fint ha flere sammen av. gjerne 3-4 stk. dverger og gull kan gå bra (kjenner flere som det har godt bra med) men du har absolutt ingen garanti. I naturen lever de også alene og treffes bare for å parres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ville bare si at 2 hamstere kan være ilag hvis det er av samme kjønn og hvis de er søssken, eller har bodd sammen hele livet..

jeg har 2 hamstere som bor i samme bur og de vasker hverandre og har aldri sloss, men det gjelder jo ikke alle hamstere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hamster sammen av samme kjønn, men som er fra forskjellige kull. Kjøpte et bur just in case det ikke skulle gå bra. Jeg er svært heldig for sjansen for at det i det hele tatt skal gå sånn nogenlunde bra er minimale. Skal du ha to hamster samme ville jeg absolutt anbefale deg og å kjøpe to av samme kjønn fra samme kull, og da jenter. Men ha det i bakhodet at det kan være at de ikke bor sammen og da må du ha en nødløsning som f.eks et ekstra bur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...