Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål om gnagere

siljestokka

Recommended Posts

Hamster skal absolutt ikke være ilag. De vil nok sloss helt til den ene dør.

Sant det at rotter ikke skal være alene, og det samme gjelder marsvin.

Men mener å ha lest at kaniner ikke trenger å bo sammen med en annen kanin, men at de heller burde bo ved siden av et annet bur med en annen kanin i, hvis du skjønner? Er ikke helt sikker, men. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men mener å ha lest at kaniner ikke trenger å bo sammen med en annen kanin, men at de heller burde bo ved siden av et annet bur med en annen kanin i, hvis du skjønner? Er ikke helt sikker, men. :)

Jepp, sånn hadde vi det. Vi hadde 3 kaniner i adskilte bur ved siden av hverandre, og det gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den russiske dverghamsteren kan du helt fint ha flere sammen av. gjerne 3-4 stk. dverger og gull kan gå bra (kjenner flere som det har godt bra med) men du har absolutt ingen garanti. I naturen lever de også alene og treffes bare for å parres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ville bare si at 2 hamstere kan være ilag hvis det er av samme kjønn og hvis de er søssken, eller har bodd sammen hele livet..

jeg har 2 hamstere som bor i samme bur og de vasker hverandre og har aldri sloss, men det gjelder jo ikke alle hamstere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hamster sammen av samme kjønn, men som er fra forskjellige kull. Kjøpte et bur just in case det ikke skulle gå bra. Jeg er svært heldig for sjansen for at det i det hele tatt skal gå sånn nogenlunde bra er minimale. Skal du ha to hamster samme ville jeg absolutt anbefale deg og å kjøpe to av samme kjønn fra samme kull, og da jenter. Men ha det i bakhodet at det kan være at de ikke bor sammen og da må du ha en nødløsning som f.eks et ekstra bur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...