Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippemaskin Moser Max 45


Recommended Posts

Heisann!

Har bestemt meg for å kjøpe en klippemaskin og synes at Moser maskinen virker grei (uten at jeg har så mye peiling :) )

Noen som har erfaringer med denne, ev. andre maskiner å anbefale? Lotta har wheaten - pels og trenger å klippes ca. hver 3. måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Moser maskin til forrige hunden min og jeg var kjempe fornøyd med den. Hunden jeg klippet var en cavalier (jadda, jeg klippa cavalieren, han hadde en fæl kjempe lang ullen pels...) og maskinen var super å klippe med. Nå har jeg solgt maskinen til ei som klipper bichon frisee og hun er også veldig fornøyd med den. Hun klipper hunder som eierene ikke steller pelsen på så de må klippes helt korte med jevne mellomrom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg. Jeg er vel stort sett fornøyd, syns den tar akkurat masse nok pels til min hund (springer). Det eneste jeg syns er utrolig dumt, er at den blir nokså raskt varm. Dvs at selve den delen av maskinen som ligger inntil hunden, blir så varm at hunden brenner seg (smertefullt erfart). Man kan løse det på flere måter; ikke kjøpe maskinen men heller en annen, eller legge opp klippingen slik at man klipper først der det skal være minst pels igjen, som langs leppene, inni ørene, oppå ørene osv, og så klipper man til slutt der det skal være endel pels igjen. Eller man kan ta lange pauser og vente til den har kjølt seg ned nok. Jeg har ikke så mye grunnlag å sammenligne på, for før jeg kjøpte denne, brukte jeg klippemaskin til mennesker..! :) I forhold, så er denne fantastisk god å bruke, og det går veldig kjapt å ta en liten hverdagsklipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Oster A5, og har ingen problemer at den blir varm. Ikke det at jeg har en hund som skal klippes så veldig mye, men selv om. Jeg bruker å klippe hele fronten først, forså å legge fra meg klippemaskinen mens jeg finpusser og jevner overganger framme, før jeg begynner å klippe bra. Fungerer utmerket å dele opp klippingen hvis man synes den blir varm.

Ellers så har du jo Andis klippemaskin, som også skal være en god og kraftig klippemaskin som, etter hva jeg har hørt av oppdretter og andre, ikke skal bli så fort varm. Ikke bråker den så mye heller.

Begge klippemaskinene finner du hos www.atiz.no , hvis du ringer de så er de veldig hyggelig og hjelper deg med de spørsmålene du måtte ha og hjelper deg å velge skjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...