Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er folk så frekke?

~katrine~

Recommended Posts

Får sjelden negative bemerkninger om mine hunder, utenom at de er Lassier i miniformat...

Det jeg syns er merkelig er det fenomenet at man ikke kan ha flere hunder uten at de er i slek? :D Det MÅ være mor far og barn.... og stakkars min blå Zima som ble så flekkete selv om begge foreldrene er brune :rolleyes:

Aa, jada, alle hunder som går sammen er i slekt. Pepper (dalmis) og Pirill (chi) er mor og barn...

Får ikke noe særlig til kommentarer på Felix egentlig.. Annet enn på rottehalen hans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Det er sjeldnere vi ikke får noen kommentar enn at vi gjør det. Som regel blir hun kalt hårballen, ulldottet, Labbetuss (ikke så rart kanskje) osv. Ungene pleier å stå å peke på den "store bjørnen/bamsen som går forbi". Det gjør meg ingenting, men alle som kommenterer tror at de er orginale og SÅ morsomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så rart?

F.eks når jeg er ute med bikkja mi, så sier folk med småhunder : Få vekk den svære farlige hunden!!

For det første er ikke en 20 kg hund stor, og den er alt annen enn farlig..

Er jo ikke rart man venner seg til å kalle småhunder for rottebikkjer, struma-skadd, Hilton-Wannabe osv..

Mener enkelige folk med chihuahua og yorkier osv.. Ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte høre " klassikeren" : Har hunden din løpt inn i veggen, eller?.. Eller : Få vekk den farlige kamphunden! :rolleyes: Og hvis noen sier Box er stygg ( som har skjedd noen ganger) så svarer jeg alltid: Ta deg en kikk i speilet selv :D Da pleier de å knipe igjen.

En gang gikk det en f.. i meg da ett "voksent" par var på trilletur med babyen sin. Da pekte de på Toya ( min første boxer da jeg var 18 år) og sa høyt : Gud, for en grusomt stygg hund! Da gikk jeg bort til dem , smilte og spurte om jeg kunne få se på babyen deres. De svarte stolte ja, og jeg kikket oppi barenevognen og uttrykket: Gud, for en stygg baby! Da ble de ganske paff og gikk videre uten å si noe.. Ja, jeg vet det var stygt, men jeg var bare 18 år, tenkte ikke over det, og Toya var gullet over alle gull! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ofte høre " klassikeren" : Har hunden din løpt inn i veggen, eller?.. Eller : Få vekk den farlige kamphunden! :rolleyes: Og hvis noen sier Box er stygg ( som har skjedd noen ganger) så svarer jeg alltid: Ta deg en kikk i speilet selv :D Da pleier de å knipe igjen.

En gang gikk det en f.. i meg da ett "voksent" par var på trilletur med babyen sin. Da pekte de på Toya ( min første boxer da jeg var 18 år) og sa høyt : Gud, for en grusomt stygg hund! Da gikk jeg bort til dem , smilte og spurte om jeg kunne få se på babyen deres. De svarte stolte ja, og jeg kikket oppi barenevognen og uttrykket: Gud, for en stygg baby! Da ble de ganske paff og gikk videre uten å si noe.. Ja, jeg vet det var stygt, men jeg var bare 18 år, tenkte ikke over det, og Toya var gullet over alle gull! :D

Hører også den derre "haha, har han løpt i veggen eller?" Og selvfølgelig det at folk tror han er et blodtørstig beist som spiser unger, og at den konstant logrende halen er et tegn på ekte ondskap... :rolleyes:

Ungdommer som går forbi på gaten og bare roper ut "Den hunden er farlig!" Jeg ser rundt for å se hvilken hund de mener, og så er det sannelig han jeg går med.... :glare:

En fyr kom bort til meg bare for å nevne, i tilfelle jeg ikke hadde fått det med meg, at Amstaffer er faktisk FORBUDT her i landet! Da sa jeg bare rolig "ja jeg vet, derfor er det fint at det er Boxer jeg har.." Men neida, Boxer hadde jeg ikke, de hadde nemlig ører som sto opp og kort hale! Det hadde han nemlig sett på TV! Og vi vet jo alle at TV er kilden til sannheten... :D

Ellers får jeg jo kommentarer på "propell-halen", siden han logrer i sirkel, og ikke fra side til side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått høre:

"ekke det e chihuahua?!"

"mjaaaaau" irriterer meg grenseløst at dem skal mjaue :D (Folka allså)

"oj! en sånn rase har jeg ALDRI sett, er den ny?"

"xxxxx small dog"

"for en travhest" (TRAVHEST!?)

"hvorfor sitter den ikke i en veske" :glare:

"kan den lille hunden der VIRKELIG gå tur!?(den synes jeg var megateit)!

Vega har bare fått positvie kommentarer hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått frekke eller ufine kommentarer, men man kan jo etter hvert bli litt lei av morsomheter av typen "hvor er de 100 andre?" og "har du lekt deg med malingspannet, du da?"... :D

Men blir det ikke verre en det, skal jeg ikke klage... :D

Faktisk i går så fikk jeg kommentaren; flaks du ikke sølte med rødmaling da, for da hadde du fått røde hunder....... ha ha ha ha... Veldig morsomt.

Jeg sa bare "jah..." og gikk videre. Noen har så utrolig god humor.

Den der med; "hvor er de 100 andre" bruker jeg jo selv da... :D "mangler bare 100 til nå...." hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mange kommentarer på tur, ikke noen 'frekke'

Bortsett fra den ene dama som mente det var dyreplageri å la den lille hunden gå i snøen (Zorro var ca. 5 mnd) - den fryser på beina, så den må være i veske... Jeg svarte, hyggelig ( :D ) "Hvorfor i huleste skal jeg gå ut med hunden min da, når den ikke få bevegd seg i en veske???

En annen ting jeg opplevde, var da jeg var hos farmor. Det var Zorro's første tur til farmor, og hun bor på bondelandet - gode muligheter for aktivitet :D

På kvelden var zorro litt rastløs, så jeg tok ham med opp på skolen og slapp han løs (gjerde rundt) Plutselig kommer det en dame springende og roper at "den hunden skal jeg ha tilbake" - hun forklarte at jeg hadde stjælt den. Hun står et stykke unna (jeg flytta meg litt) og begynner å rope et navn og lokke Zorro til seg. Jeg forklarer at dette er hunden min, men hun plapret bare videre om at venninna sin hund var stjålet, og den var den hunden der (pekte på Zorro) Hun setter seg på huk og lokker, men Zorro gjemmer seg bare bak beina mine (litt forskremt av damen som kom springende med høy røst)

Hun fant til slutt ut at det var ikke Zorro likevel. Venninnas hund er visstnok brun og hvit <_<

Har jo fått mange rare kommentarer.

Flere er helt overbevist over at zorro er en engelsk setter valp, og ei dame forklarte meg at jeg hadde blitt lurt av oppdretter (for det finnes ikke en rase som heter parson, det vet hun, for hun har drevet med hunder siden ungdomsårene) og noen blir overrasket over at han springer så fort (virker som om noen folk ikke er klar over at små hunder faktisk kan SPRINGE :Laugh: )

En annen ting jeg har opplevd, var en gammel dame som stoppet oss og var helt opptatt av Zorro. Hun sa "du var søt ja" og godsnakket til ham. Hun forklarte at hennes hund hadde nettopp dødd, en hund hun hadde hatt i femten år. Siden jeg hadde det travelt måtte jeg bare skynde meg avgårde, og da hun sa hadet hadde hun tårer i øynene :D Følte meg litt skyldig som bare måtte dra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nesten aldri opplevd å få noen ufine kommentarer, får mest hyggelige kommentarer som "så fin hund", eller at "hun ser så lykkelig ut" - og det er utrolig koselig å få høre :D

Jeg tror ikke man kan komme unna det at hunden din blir kalt noe rart, og det jeg har hørt om Chica(de fleste kommentarene kommer fra folk jeg kjenner og er ment som tull) er at hun er et marvsin(skjønner ikke helt sammenligningen der, men :D ), en katt, en bitteliten hund som ikke klarer så mye selv, en ulldott.. Så lenge man ikke får det slengt opp i trynet at "hunden din er stygg", så må man bare ta det med godt humør og se ironien i det:)

Det som er mer teit er at folk finner på navn til rasen uten egentlig å ha noen grunn til det.. Tibetansk Spaniel blir av noen kalt tibetanske teppetissere, og det jeg ikke skjønner er hvor de får det fra(?) Er sikkert slike navn for andre raser også.. Dachs f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...